Ohjaustehostin ongelmaa veneessä.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja katsastusonperseestä, 5.6.2014.

  1. Ongelma alkoi kun meni tehostimen letku poikki ja koko järjestelmä valui tyhjäksi. Letku uusittu ja uudet ögät kaadettu tehostimeen.
    Perävetolaitteena Bravo 1.

    Puolisen tuntia kääntelin rattia laidasta laitaan kone sammuksissa ja välillä kone käynnissä.

    Ongelmana on että ohjaus potkii / nytkyttää aika rajusti. Varsinkin vasemmalle rattia kääntäessä. Todennäköisemmin ongelma on siinä että järjestelmässä on vielä ilmaa??

    Tehostimesta ei enään neste vähene vaikka kuinka ruorista ruuvaa, eikä pidä ääntäkään!

    Onko tohon jotain taikoja?
     
  2. KiRu

    KiRu Gearhead

    mun mielestä se juuri noin pitäis tehdä, vetolaitteet keskiasentoon, öljyt sisään, kääntelee rattia laidasta laitaan h-i-t-a-a-s-t-i moottori sammuksissa (ohje sanoi muistaakseni 5 kertaa laidasta laitaan), tarkistetaan öljymäärä, korkki kiinni ja kaikki kunnossa.

    Oliskos syynä se että remmi sai öljyä kans niskaansa? ehkä joku kohta remmistä öljyssä niin "sutii" jossain kohdissa ja joissain pitää..
     
  3. Ongelma taisi häipyä. Laskin pulkan veteen eikä ohjaus enää nikotellut.. Todennäköisesti oli vain ilmaa järjestelmässä...
     

Kerro tästä muillekin!