Bel Airit & Impalat harvassa?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Yogi, 27.7.2005.

  1. Aleksandra

    Aleksandra 3rd gear

    Niin ja unohdin kirjoittaa, että uusi moottori on 305 Chevy Vanista -87.

    Ensin sanottiin, että riittää tiedot siitä saako autoon laittaa "niin ison" koneen, ja onko jarrut samat.

    Jousituksestakin pitäisi löytää jotain tietoa.
     
  2. Antti the Mato

    Antti the Mato Gearhead

    Juu ja sen auton rek.num tai runkonumero, mistä moottori on otettu ja kuitti.
     
  3. Aleksandra

    Aleksandra 3rd gear

    Ei ne tuollaisia ole kysyneetkään...
     
  4. Antti the Mato

    Antti the Mato Gearhead

    Multa kysy kun isolohkoo oon ton -66 wagonin keulalle kampeamassa. Joku uus laki. Moottorilla täytyy olla identiteetti. Ettei oo vaan varastettu.
     
  5. Aleksandra

    Aleksandra 3rd gear

    Soittelin sinne niin kuulemma kelpasi todistus siitä mistä haettu ja ostettu ja todistajat allekirjoittaa. Onneksi oli hakua ja ostoa todistamassa muitakin :)
     
  6. Aleksandra

    Aleksandra 3rd gear

    Eipä ne tänään Uspartsissa kysyneet koneen kokoa kun soittelin ja tilasin taakse uudet jarrurummut ja aikaisemmin on tilattu jouset ym, eli varmaan samoilla menee vaikka erilaisia koneita löytyy. Hankalaksi tämäkin kaikki tehty kun muistelee veljen moottorin vaihtoa joskus reilu 10v sitten niin ei tällaisia pitänyt hommata.
     
  7. impala67

    impala67 Double Gearhead

    uskomatonta, siis moottori pitää blommata- kirjallisesti esittää mistä se on tullu, mitäs sitte ku se on ollu kellarissa kymmenen vuotta eikä mitään hajua mistä on peräisin??? voi venäjä tätä touhua.
     
  8. Antti the Mato

    Antti the Mato Gearhead

    Kai siinä joku 5 vuoden todistettu omistus historia luulis riittävän. Vai missä ajassa se varkaus nyt vanhenee...
     
  9. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Lähetä mulle YV:nä autosi vin eli runkonumero. Multa löytyy 61 shop manual ja 64 supplement ( painettu 1963)sekä chevrolet by the numbers 1953-1964 kirjat, eiköhän noilla lähde purkautumaan..

    Täältä esim löytyy opas mitä tuo mallinumero tarkoittaa:
    http://www.xframechevy.com/cowl-tag-decoding-style/

    Runkonumero sisältää auton vuosimallin, 6 / V8 +mallin, kokoonpanotehtaan sekä ko tehtaan juoksevan valmistusnumeron ( joka alkaa joka tehtaalla numerosta 100001, muistaakseni)esim:
    64-1169R234005 on vm 1964 4 d sedan 6 syl biscayne Arlingtonista valmistunut 134004:s full-size chevrolet. :) :eek:
    Ja jos vielä kirjoittelet ylös mitä siinä tulipellissä olevassa trim tagissa lukee niin tulkataan nekin :)

    Ja tuossa 64 supplemet kirjassa (vrt pdf) ei ole mitään kaupallisissa kirjoissa yleisesti olevaa ISBN numeroa joka yksilöi ko kirjan, kannen alareunassa ST 30...eli mitähän sillä lähteellä tarkoitetaan ??
     
  10. gm dealer

    gm dealer Gearhead

  11. mörkö

    mörkö Gearhead

    Tuli tiukka Letukka-viikonloppu.....
    Eilen kattelin hitsattavia paikkoja 63 Belairista, sekä siirsin 67 Impalaa, kohta lähden kamun 63 Impalalla käynnistelemään hänen juuri hankkimaansa 60- 4 dee ht Impalaa. Miten muuten virtalukon saa 60-mallista ja muistakin helposti irti, avaimet kun ovat vuosikymmenten saatossa kadonneet ja ei viittis hajottaa mitään...Mikähän mahtaa olla reijän tarkoitus virtalukossa??
     
  12. Vuokralainen

    Vuokralainen Gearhead

    Reijjästä painetaan lukon sisällä oleva nasta alas ja käännetään lukko (muistaakseni)acc asentoon, jolloin lukkopesä lähtee irti.
     
  13. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Mulla olis muuten 64 käypäinen uusi virtalukon "patruuna" avaimineen....onkohan 60 sama :)
     
  14. el borrachitos

    el borrachitos Gearhead

    Vaihtakaa ny helvetissä konttoria siinä vaiheessa kun byrokraatti alkaa tollaisia typeryyksiä kyselemään.. Kyllä herran pelko on vieläkin kansassa vahvasti läsnä.. :odroll:
     
  15. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Onhan se totta että moottorin alkuperää on jouduttu todistamaan. Itse en ole mitään hölmöjä selityksiä yhdessäkään tekemässäni moottorinvaihdossa kutosesta kasiin joutunut tekemään, kun netin printit on aina riittäneet.

    Mutta kuulkaas, eräs vanhempi harrastaja kertoi että vuonna 1982 oli pitänyt näyttää purkuauton rekisteriotteen kopio kun oli siitä vaihtanut V8-moottorin toiseen autoon. Siitä oli oikein valtion konttorilla otettu valokopio uudella kopiokoneella, Xeroxikohan oli ollut. Melkoista meininkiä, sano! :rotfl:
     
  16. mörkö

    mörkö Gearhead

    Moottoreista puheenollen, meitin 63 Belairin pyyhkijän moottori sanoi ittensä irti, mahtaisko kellään olla nurkissa vaikka raatoa, vm. 63-64 mosa sama.. mielellään vielä yks-nopeuksinen...
     
  17. sixtrey

    sixtrey 1st gear

    Miten tuota PG'n shifterii vois hieman herkistellä, kun esim Parkilta Pakille vaihtaessa on melko jäykkä. Muuten laatikko pelaa niinkuin pitääkin.
     
  18. pervolet

    pervolet 2nd gear

    Nostellaanpas tätäkin ketjua. Tänään kävin tekemässä rekisteröintikatsastuksen vm. 66 2D HT Impalaan,eikä suurempia valittamisen aiheita löytynyt.

    Toki pohjassa hitsattavia löytyy ja pintakin menee uusiksi mutta onpahan yksi originelli 396 + 4 spd lattiamanuaali lisää Suomessa. :)
     
  19. janiluo

    janiluo Gearhead

  20. Raider Japa

    Raider Japa Gearhead

    Eihän se "hullu" ole joka pyytää vaan se joka maksaa.
     

Kerro tästä muillekin!