ihmeellisiä ostajia taas liikkeellä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja steelofamerica, 4.4.2010.

  1. 12345678910

    12345678910 Gearhead

    Niin, kyl se rahantarve joskus yllättää.
     
  2. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    olin kai ihmeellinen ostaja. ja oli kai erikoinen myyjäkin.. hän otti yhteyttä minuun tekstarilla autosta josta olin ollut kuukautta aiemmin kiinnostunut. ja sitten läheteltiin vain tekstiviestejä ja pari sähköpostia (ei puheluita siis kumpaankaan suuntaan) ja sitten pari päivää myöhemmin lähdin autoa katsomaan/noutamaan 150km päästä..

    tein vain lyhyen noin 2km koelenkin ja totesin että kai tämä tarpeeksi ehjä on. tunti kai siinä juteltiin autosta ja sen huolloista jne, ja siinä papereita tehdessä löytyikin täysin uusi vika ja myyjä laski jo sovittua hintaa sopivasti suurinpiirtein sen rikkoutuneen osan verran. eikun kättä päälle ja kotimatkalle. ja hyvin se kotiin toi.
     
  3. JOVA82

    JOVA82 1st gear

    Myynti-ilmotuksessa selkeesti sanottu että ei omin voimin liiku, Tosin katsastuksesta ei mainintaa.

    Tulee soitto että "Sehän on varmaan katsastettu ja kestää ajaa 300 km päähän?" No ei kestä ku ei oo yhtään apulaitetta kiinni. ja sit tullee luuria korvaan.
     
  4. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Joo. Koko summa tullaan lyhentämättä laittamaan Buickin alumiinikansiin. Ja samanverran tililtä sitten sijoitusrahastoihin :rotfl:
     
  5. zejk

    zejk 1st gear

    Viimeinen varaus

    Töttöröö !Nyt tultiin sitten loppujenlopuksi siihen pisteeseen että varaukset on finito, loppu, slut. Näinkin vähäpätöinen juttu kyseessä..uudenveroiset hiacen vanteet nurkissa, laitettu alut uutena alle, ..en raaskinut heittää poiskaan. Ilmoitus nettivaraosaan, kamala hinta setillä, 20 €. Yksi sankari soitti viikko sitten torstaina että ostaa ne, pidätkö alkuviikkoon. Lupasin pitää. Tiistaina laitoin viestiä illalla että on joku toinenkin kysellyt mutta kun lupasin pitää niin koska haet. Lupasi tulla tiistaina tai keskiviikkona viimeistään. Eipä ole kuulunut . Eikä credit24 ole antanut lainaa tms. Hatuttaa tuo selkärangattomuus tänäpäivänä. No money , no calls. Itselle se vitun kakskymppiä ihansama, olisi vaan joku muukin halunnut ne vanteet, Terveisiä Kouvolaan, istu peukalosi päälle !
     
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kaverin autonmyyntiä seurannut läheltä. 500 euron auto.

    Soitti vanhempi mies vähän kauempaa että tarttis auto saada pojalle blablabla joka asuu samassa kaupungissa että jos auto vaan on kun sanot niin kaupat varmat, poika sitten soittelee.

    No poika pian soittelikin ja sanoi että ilmotus netistä pois vaan että rahat saat ehtoolla tai seuraavana päivänä, hän kyllä ilmoittaa.


    Vannotuksia ja lupauksia tuli puhelun aikana.


    Seuraava iltapäivä koitti ja kaveri laittoi viestin että mites on että vieläkö kiinnostaa, kyselijöitä olisi muitakin?


    Hetken päästä soi puhelin ja ostaja vähän vihaisenakin puheli että mitä sovittiin että tottakai auton otan ja älä nyt tuollaisia viestejä laita että kaupat kyllä tulee, osoitteenkin varmisti vielä. Hän soittaa kunhan kohta töistä pääsee.


    Sen jälkeen ei kuulunut enää mitään vaikka yksi viesti tuli vielä laitettua että no?



    Harvemmin näin munatonta toimintaa on, kuitenkin useampi mahdollisuus oli teksiviestiin vastata vaan ettei kiinnosta.
     
  7. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Ehkä se olikin se tosiostaja mikä ei viesteihin vastaile...
     
  8. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    aina kun alatte myymään jotain niin kääntäkää pöljämagneetti off-asentoon.
     
  9. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Nyt viime aikoina olen toiminut sillä tavalla, että olen varannut tavaran kaikille jotka sen haluaa varata.

    Ja sitten myynyt sen sille, kuka antaa siitä ensimmäisenä rahat. :rotfl:
     
  10. Jupe

    Jupe Gearhead

    Sanoo suoraan kaikille että ensimmäinen joka tulee rahojen kanssa, on se joka tavaran vie. Ehkäpä se antaa sitä tarvittavaa lopullista potkua näille ämpyilijöille.
     
  11. budweiser

    budweiser Gearhead

    Käsiraha on keksitty varausta haluavia varten, varsinkin autokaupassa ilman kunnon deposittia varailu on turhaa huulten heilutusta. Vähintään 500€ tai 10-15% kauppasummasta heti puhelun tai auton katsomisen jälkeen tilille.
     
  12. bblock

    bblock 3rd gear

    Olen Jupen kanssa samoilla linjoilla nykyään mennyt kun näitä tyhjän puhujia on riittänyt...aika äkkiä sieltä karsiutuu ne tosiostajat ja tarvitsijat tontille rahojen kanssa
     
  13. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Itse en ihan noin paljoa pyydä, mutta ilman varausrahaa en varaile yhtään mitään.
    Riittää pienempikin summa. Esim 200€ on jo sellanen summa, jota ei huvikseen kankkulan kaivoon heitä. Ja karsii hupivaraajia.
     
  14. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    No en minäkään näille tekstarivaraajille mitään oikeasti rupea varailemaan. Kunhan vastaan näihin "mä varaan sen" viesteihin, että totta kai mä sulle sen varaan. Sitten kuitenkin mä myyn sen heti sille, joka maksaa sen käteen tai tilille.
     
  15. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Se on vaan sillon ikävä juttu jos rehellinen ostaja tulossa kaukaa eikä heti pääse autonostoon. Mutta mistäs sen tiedät kuka on rehellinen ja kuka ei...
     
  16. maddis

    maddis Gearhead

    No, rehellinen ostaja voi maksaa sit käsirahan tms. Toki on sit se vaara että myyjä ei ookkaan rehellinen, mut elämä on semmosta.
     
  17. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Parempi kun ei myy eikä osta mitään :lol:

    Ei mittään tiiä ku ei missään käy.
     
  18. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Oon aika vähä tehny kauppoi täs internettiaikana ja aika hämmentyneenä lukenu tätä sekä sitä ihmeelliset myyjä topikkia. Onko näitä urpoja ostajia pelkästää noiden kiinankäyttisten puolella vai ihan oikee jenkkijees hommissakin? Pienet piirithän nää tavallaa on et mite joku kehtaa menettää kasvosa sitte näissä?
    Ite ku räveltelen jotai rodi tai kustomki juttuloita, ni ei ainakaan niin pienissä piireissä tulis pieneen mieleenkä tehä kellekkää ohareita, eikä oikee kukaa muukaa oo tehny.
     
  19. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    ^ Ainakin halvoissa jenkeissä näin käy koska ne varmasti houkuttelee monia ns. ei jenkkimiehiä kokeilemaan.

    Huomattavasti kyllä vähemmän on ollut mitään epäselvää jenkkien myynnissä.

    Mitä halvempi ritsa sen mulkumpia ostajia on.
     
  20. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Auton KATSOMISEN jälkeen ok. Mutta en katsomatta lähettäisi 10-15% hinnasta jos kyseessä on täysi miina.
     

Kerro tästä muillekin!