6.2l diesel hyyty

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja oldsmobile_83, 14.6.2014.

  1. oldsmobile_83

    oldsmobile_83 3rd gear

    eli vm.90 vani g20
    hyytyyi kesken ajon varoittamatta :mad: eikä käynnistynyt enää ja jäi puoleksi vuodeksi seisomaan ,odottamaan motivaatiota

    no nyt aloin tutkia asiaa

    vedin kannusta suoraan siirtopumppuun letkun(jos vaikka linja vuotaisi) ja sahaamalla käyntiin, käy kun pitää kaasun pohjassa kun päästää kaasun sammuu,saattaa sammua vaikka pitää kaasun pohjasssa, kävi myös tyhjäkäyntiä yhessä vaiheessa pari minuuttia
    ?

    kattelin noita alipaine putkistoja ,otin yhden letkun irti ja letkut oli täynnä löpöä ?!

    syöttöpumpun alaosa on hiukan märkä putket kuivat
     
  2. hantta

    hantta Double Gearhead

    Alipaineletkut eivät ole missään tekemisissä polttoaineen kanssa, joten siellä ei oikein voi olla soppaa. Muuten kuulostaa siltä, kuin siirtopumppu, tai syöttösellainen olisi menossa.

    Hantta
     
  3. oldsmobile_83

    oldsmobile_83 3rd gear

    löpöä oli aivan varmasti ,itekkin ihmettelin
    oli suodatin kotelon vasen ylä letku lähtö , joka on on ilmaus ruuvin takana kytketty alipaine letkuihin
     
  4. oldsmobile_83

    oldsmobile_83 3rd gear

    nyt pelaa, vaihdoin siirtopumpun
    loppui myös savutus joka oli ennen ongelmana, oli varmaan polttoainepaineet vaan huonot, eikös ennakko toimi jotenkin paineen alaisena?
     
  5. Kosusenpertti

    Kosusenpertti 1st gear

    Toimii, mutta syöttöpumpun sisäisen lamellipumpun paineella. Tosin kyllähän paska siirtopumppu aiheuttaa varmaan paineheittelyitä jos tavaraa ei tule kokoajan.
     
  6. Sambo

    Sambo 1st gear

    Kyllä kammiopaine vaikuttaa ruiskutusennakon säätimeen.Ja oikea paine on ilmoitettu specseissä.Esim 350 koneessa se on oltava 5-7 PSI.Lamellipumpulla kait tehdään se ISO paine suuttimille :eek:

    Minä esim jouduin asentamaan Holleyn paineensäätimen tankissa olevan 15 PSI korkeapainepumpun ja Stanadynen jakajapumpun väliin.Koska kammiopaine olisi muuten liian korkea.Siis autossa alunperin ollut bensakone ruiskulla ja sen tankkipumppu edelleen käytössä.

    Ja kokeiltu on ilman säädintä ajoa.Auton kulkuhaluilla ei ollut mitään rajaa :lol:
     
  7. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei tehdä.
     

Kerro tästä muillekin!