Chevrolet Alero

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja automaatti, 26.8.2004.

  1. automaatti

    automaatti 1st gear

    Löytyykö käyttökokemuksia tai varoittavia sanoja Chevrolet Alerosta?
    Samaa autoa on myyty Jenkeissä ainakin Oldsmobilen nimellä. Sisältä auto tuntuu omaan käyttöön aika sopivan kokoiselta, mutta vaikutelma on aika muovinen, vaikkakin auto tuntuu hyvin varustellulta (nahkaverhoilu, aut.vaiht., manuaalinen ilm., sähköpenkki jen). Nuo edellä mainitut taitavat olla ihan perusvarusteita jenkkiautoihin. Koneita on 2,4 ja 3,4 l, kumpaa suosittelette vai suositteletteko autoa ollenkaan? Haluaisin tietää autosta mahdolliset vikakohdat ja lapsukset, joihin kiinnittää huomiota. Onko jollakin vielä tietoa, miksi kyseistä autoa ei enää saa uutena Suomesta, onko valmistus vai maahantuonti loppunut?
     
  2. Heikki

    Heikki Gearhead Admin

    Ainakin Spinneri Magazinen numerossa 3/99 oli koeajo Alerosta, muistaakseni ei hassumpi auto artikkelin tai sen kirjoittajan muistikuvien perusteella.
     
  3. superbird

    superbird Gearhead

    Viimekesänä ajelin oldsilla kolme viikkoa jenkeissä oli 2,4 l nelosella,kiihtyi ja kulki ihan mukavasti.Kaiken puolin ihan positiivinen kokemus vaikka olikin gm. :D Muistaakseni oldsin valmistus lopetettiin joitakin kuukausia sitten, siinä varmaan syy maahantuonnin loppumiseen.
     
  4. mrpete

    mrpete 1st gear

    Taisi koko merkin (siis Oldsin) valmistus loppua muutama kk sitten. Sisarmallin Grand amin tilalle tuli juuri G6, joka käyttää samaa platformia kuin Opel Vectra ja Saab 9-3 ja Chevy Malibu.
     
  5. Lancer 225 2d

    Lancer 225 2d Gearhead

    Noita taitaa olla 2 ovisiakin malleja? Chevy Aleroa olen nähnyt vain neliovisena liikenteessä, mutta yhden Oldsmobilen version oon nähnyt 2 ovisena liikenteessä. Taitaa olla hieman harvinaisempi?
     
  6. GN 87

    GN 87 1st gear

    Vuoden verran tuli nyt ajettua 3.4 l Alerolla, eikä autoa voi moittia millään lailla. Auto tosin oli aika uusi, vm 10/2001 ja kilsoja oli vain reilut 30 tkm. Ainut ongelma löytyi jarrupaloista, jotka kuluivat varsin nopeasti. Saattaa tietty johtua siitä, että asun Etelä-Euroopassa ja vuorenrinteitä tuli ajettua alaspäin päivittäin. Todella mukava käyttöauto ja kulkee vielä varsin mukavasti. Bensaa palaa riippuen ajosta 11-13 l / 100 km joskin höyhenkengällä voi mennä alle kympinkin. Alusta on ihan ok, tosin orkkis renkaat tuppaa sulamaan alle kovemmassa ajossa, eli kunnon fillareilla autoon saa varmasti enemmän luonnetta. Uutena autoa ei enää saa Euroopasta, koska valmistus on loppunut. Kuten jo aiemmin tuli ilmi, on malli alunperin Oldsmobile, mutta kaikki Euromallit tuotiin Chevyn nimellä, koska Oldsilla ei ollut EU -tyypitystä. Jos olet ko. autoa ostamassa, suosittelen. Suhteessa hintaan saat varmasti autoa pitkäksi aikaa.
     
  7. Mark77

    Mark77 1st gear

  8. 68FuryIII

    68FuryIII Gearhead

    Tulipa tänään ostettua -99 2.4 alero. Kävin koeajamassa ja eihän siinä muu auttanut jättää nissani liikkeeseen. Ohan se gm, mut parempi se kun nissani ;) Hieno auto ajaa ja varusteita riittämiin. Toivotaan et se pelaa hyvin kun käyttiksenä se meillä kumminkin on. yhet vanteet tarvis siihen eli jos on jollain tarjolla niin privaa vaan.
     
  9. 68FuryIII

    68FuryIII Gearhead

    Tossa alerossa on rengaspaineiden valvonta näköjään. Miten se mittaa sen? Vanteessa joku anturi tms? Noinkohan tossa on sen takia vaan yhet vanteet ja kahet kumit :eek: Tässä pari päivää nyt ajellu ja sitä oikein ihmettelee miks ei ole ostanut tollasta autoa jo aiemmin. Matkakulutus valmistajan ilmoittamana 7,1l/100km joka on tollaselle 2.4 tomaatti yhdistelmälle aika pirun vähän :pinup:
     
  10. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Aikoinaan 80-luvun lopun Veteissä se oli anturilla. Toi Alero muistaakseni mittaa sen vertaamalla abs:n pyöräantureilla pyörintänopeutta.
     
  11. 68FuryIII

    68FuryIII Gearhead

    Hyvä juttu. Pääsee ettiin toisia vanteita.
     
  12. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Tarkista kuitenkin ensin..
     
  13. 68FuryIII

    68FuryIII Gearhead

    Juu tossa kysäsin eräältä aleron omistajalta ja se kertoili samaa ja sillä oli ihan tarvikealut omassa ja järjestelmä toimi. Kiitos vastauksesta.
     
  14. jippii

    jippii 1st gear

    alero

    hellot,
    oletko edelleen ollut tyytyväinen ostokseen?
    minulla juuri sellaisia nyt kaksi kiikarissa, joita lähden loppuviikosta koeajamaan. kummatkin ´99 toisella ajettu 59 000 km ja toisella 170 000km.
     
  15. 68FuryIII

    68FuryIII Gearhead

    Jep, erittäin tyytyväinen. Tää on meidän ensimmäinen käyttis joka on amerikkalainen. Tähän mennessä suhattu saksalaisilla ja japseilla. Todella hyvä auto ajaa varsinkin matka-ajoa. Käytiin juuri lapissa ja laskin keskikulutukseksi 2400km matkalla 8,2l/100km
    Ja tuossa oli paljon ohituksia ja matkavauhti n.110km/h ja 800km pikkuteitä/sorateitä ja ac päällä kokoajan. Eli ei todellakaan paharuokainen mun mielestä. Me ollaan tässä kerettyajaan jo 8000km parissa kuukaudessa ja kivasti on pelannut.
    Ajonesto kiukutteli joku aika sitten mutta ei enään vaikka en ole kerenny huoltoon viemään (juttua toisessa threadissa) Ero almeraan/bmw e30 reissuajossa on, että kun nissanilla/bmw pääsi perille (850km) oli kaikki paikat ihan jumissa ja alerolla tuntu et olis huristellu vaan lähikauppaan. Ohistuskiihtyvyys on vähintäänkin riittävä ainakin mun mielestä tällä 2,4l koneellakin kiitos erittäin hyvän automaatin joka tiputtaa yllättävänkin pienelle vaihteelle välillä ja vaihtaa todella hienosti muutenkin. Eipä tolla muutenkaan jalkoihin jää. 0-100 tuulilasi mittas 9,7s (2,4l) Huom tähän ei saa jostain syystä laittaa siten koukkua! Mua ei haittaa, mutta jotain muuta saattaa haitatakkin. Tuulilasin sivuilta löytyykin juttu tosta kun on tullut markkinoille. En muista tarttiko rekisteröityä. Voin suositella aleroa. Ainoa iso iso miinus on, että tästä on tulevaisuudessa vaikea vaihtaa muuhun kuin vastaavaan autoon ja mitäpä täällä suomessa myydään on eri juttu :( Ehkä sebring?
     
  16. jippii

    jippii 1st gear

    kaupat tehty

    heips,
    täälläpä kirjoittelee onnellinen aleron omistaja.
    eilen tehtiin kaupat. kiitos kannustavista viesteistä!
    mukavia syysajeluja!
     
  17. Jake Hammer

    Jake Hammer Gearhead

    Onnittelut komean pelin hankinnasta! :D
     
  18. PauliP

    PauliP 1st gear

    Re: kaupat tehty

    Mikäs siinä on olla onnellisena, kun Oldsilla ajelee. Se C****olet merkkikilpi on kyllä ihan täälläpuolen isoa valtamerta siihen politikoitu.
     
  19. 68FuryIII

    68FuryIII Gearhead

    Onneksi olkoon oldsin hankinnasta :pinup: Yritin itelle jo ostaa oldsmobile tekstiä ebaysta takaluukkuun mutta eipä se myyjä suostunu suomeen lähettään :( Multa on jo liian monta kertaa kysytty "onks toi se korean servoletti :argue: :argue: "
     
  20. 68FuryIII

    68FuryIII Gearhead

    No tulipa sitten sellanen pikku ongelma, että kuuluu sellanen pirullinen helinä/kolina putkesta ja paikallistettiin vika pakosarjan jälkeiseen joustavaan putken osaan mikälie nimeltään. Kuinkas ollakkaan näyttäs olevan siinä kiinteästi ja samassa putken osuudessa on myös katalysaattori. Jenkeissä näky olevan kutoskoneiseen ainakin korjauspala jolloin ei tarvis katalysaattoria vaihtaa. Onkohan tietoa keltä vois suomessa tommosta kysellä?
     

Kerro tästä muillekin!