C6 lähtee kakkosella?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja PeteH75, 7.7.2014.

  1. PeteH75

    PeteH75 1st gear

    Avun tarpeessa korjaamon toimintaa ihmettelevä. Laatikko rempan jälkeen auto lähtee kakkosella kun nätisti lähtee. Vähän enemmän kaasua painamalla ottaa ykkösen ja pykältää sitten normaalisti. Oli lootakorjaamossa rempassa ja sen jälkeen nyt toimii näin. Korjaamon mukaan kuuluukin. C4ssa joissakin kait ollut tuota ihan ominaisuutena? Mutta onko C6 ssa tällaista vai onko lootassa vielä vikaa ja remppa ei korjaamolla mennyt ihan putkeen????
     
  2. Granaatu

    Granaatu Gearhead

    Kyllä mulla lähtee ykkösellä, ja niin kuuluukin.
     
  3. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Luulen että kuvernööri jää pikkasen "auki" jumiin ja päästää kakkosen vaihtoventtiilille paikalla ollessaan senverran painetta että kakkonen pysyy päällä. Kun kaasuttaa niin modulaattorin paine voittaa ton kuvernööripaineen ja tiputtaa sen takia ykköselle.
     
  4. PeteH75

    PeteH75 1st gear

    No näinhän minäkin tätä oon aatellu että ykkösellä sen pitää lähteä. Korjaamo yrittää kiertää vastuunsa ettei tarttis ennee kolmatta kertaa laatikkoa purkaa :soosoo:
     
  5. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Kolmas kerta toden sanoo, ite lähtisin tossa vaiheessa kuluttajasuojelijalta kyselemään, et miten ois mahdollista ensimmäisen remppafirman laskuun tehdä se loota jossain missä osataan/pystytään.
     
  6. litres

    litres Gearhead

    Jos oikein tajuan niin c6 on aika tarkka noista alipainekellon säädöistä..
    eihän koneessa ole mitään viriviri nokkaa?
     
  7. PeteH75

    PeteH75 1st gear

    Kyllähän siinä virinokka on. Voisko tuo sen pystyä aiheuttamaan. Eli sais pelkällä säädöllä sen toimimaan? Mihin suuntaan alipainekelloa pitäis säätää että se paine olis isonpi jo tyhjäkäynnillä että se voittais sen kuvernöörin paineen? Tai millainen on perus säätö tuolle?
     
  8. case

    case 3rd gear

    alipaine modulaattori irti laatikosta,liikkuuko kalvo/tanko vai muodostuuko edes tarpeeksi alipainetta. kuuluisi säätää painemittari vaihdelaatikossa kiinni. kiinnipäin kun ruuvia vääntää paineet nousee. on saatavilla eri mittasia modulaattorin tankoja mitkä pitäs vaikuttaa miten haluaa lootan toimivan. amerikoissa kuulemma pitkiä matkoja pakittelemalla saaneet kuvernöörin pelaamaan toivotulla tavalla kun pakilla kovempi linjapaine.
     
  9. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    On siellä vissiin pakitettu koko manner läpi, mutta kun pakilla kuvernööriä ei tarvita niin se ei myöskään siihen vaikuta.
     
  10. case

    case 3rd gear

    kyllä se on hyvä pakitella jos siltä tuntuu.
     
  11. PeteH75

    PeteH75 1st gear

    En kehtoo pakitella, mukavanpi lipua etiäpäin. Selitätkö Case tota säätöhommaa vielä tarkemmin. Eli alipainemittari imusarjan ja modulaattorin väliseen letkuunko väliin kiinni ja auto käyntiin? Vai miten? Imusarjastahan tulee alipaine, mutta mites sitä säädät sillä kellolla mihinkään... :eek:
     
  12. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Niin se säätö on siinä modulaattorissa. Itsekin tuskailin C6:n remontin jälkeen kun vaihtoi heti kakkoselle ja liian pian kolmoselle, säätämällä sai vaihtohetkeä myöhemmäksi.
     
  13. case

    case 3rd gear

    alipainemittari hyvä olla ja öljynpaine mittari vaihdelaatikon kylkeen kiinni että näkee paineet säädellessä.

    jos jolla kellä myydä
    The C6 Automatic Transmission Training Handbook and Automatic Transmission Diagnosis Programmed Instruction Book
    kirja niin kiinnostaisi ostaa kun puuttuu hydraulikaaviot fordin vaihdelaatikoista kokonaan maksettaisi hyvä hinta
     
  14. peltsi

    peltsi Gearhead

    En tiedä mikä laatikko ja millainen modulaattori on kyseessä mutta noissa vanhemmissa lootissa kun otat sen alipaineletkun irti modulaattorista ja katsot siitä reijästä modulaattorin sisälle niin näet ruuvikannan. Sitä kiertämällä saat hieman säädettyä vaihtokohtia.

    Sitä modulaattoria ei tarvii irroittaa säädön takia sieltä laatikon kyljestä.
    Alipaine yms. mittareilla ei tuossa taida olla mitään käyttöä vaan se on käytössä testattava miten säätö vaikuttaa vaihtamiseen.

    Kannattaa kerralla käännellä useempi kierros, se ei ihan pienestä muutu.
    Kun tuntuu tiukalta kääntää niin älä runno enempää. säätö on tapissa.

    Jos et saa vaihtoihin mitään muutosta modulaattoria säätämällä niin sitten voipi kuvernööri falskata..

    Ennen remonttia, lähtikö ykkösellä vai kakkosella alkuun?
     
  15. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Joo ja ilman letkua=kaasu pohjassa on täys paine. Pari kierrosta sitä ruuvia kiinni ja baanalle testaamaan. Kannattais varmaan ottaa se modulaattori käteen ja kattoa että puuttuuko se tappi.
     
  16. Granaatu

    Granaatu Gearhead

    Mulla puuttui se tappi kun ostin rempatun C6n aikanaan. Ei oikein toiminut niinkuin piti. Loota oli vuosia seissyt varastossa ulkolämpötiloissa kun ostin sen, joten oli siinä sitten muutakin ongelmaa.
     
  17. PeteH75

    PeteH75 1st gear

    Tarkotatko sitä säätöruuvia sen modulaattorin sisältä tuolla tapilla? Kyllä sen pitäs siellä olla. Lootan historia on sellanen että se katkas kakkosen pannan, tai repi siitä niitit rikki. sitä ennen toimi ihan hyvin ja aina lähti ykkösellä liikkeelle. Sit korjaamo korjas ja sain auton takasin, niin jo kotimatkalla lakkas vaihtamasta pienenpää. Nyt korjasvat takuuseen ja metallipaskaahan siellä oli ollut seassa ja kuvernööri jumissa kun turbiinista oli tullut vanhaa öljyä rempan jälkeen. Eikö niitä saa muka pois? Nyt soittivat mulle että muka on kunnossa loota mutta pyrkii kakkosella lähtemään. Yritetty syöttää mulle että c6ssa olis niin sanottu liukkaankelin toiminto, että lähtis pikkukaasulla kakkosella, ja kovemmassa lähdössä ottaa ykkösen. Kumma kun siinä ei aikasemmin sellasta ollut. Nyt ovat syytelleet että alipaineletkut oli ollu väärin ja kickdownin vipu on itse tehty... Mutta hitto kun lähtötilanne oli ne kaikki toimi. Hiton hyvä korjaamo... :mad: :mad: :mad: :mad:
     
  18. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    :rotfl: :rotfl:

    Kehtaatko sanoa mikä paja on kyseessä?
     
  19. blacklabel

    blacklabel 3rd gear

    Miten muuten tällaisen C6:n saa toimimaan dieselin kanssa jossa tuota alipainemodulaattoria ei ole mahdollista käyttää? Tämä on siis rodirakennelma, ei mikään tuotantoauto.
     
  20. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei niinku mahdu vai? Manuaalikoneistolla sitä ei tarvii.
     

Kerro tästä muillekin!