Cadillac -67 umpion tyyppi?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Tunari-82, 10.7.2014.

  1. Tunari-82

    Tunari-82 1st gear

    Mikähän mahtaisi olla tuon cadillacin umpion tyyppi,jos sillä joku numero tms. on kuten nykyään on nuo H4 H1 jne. merkinnät.

    Umpioon ei saa vaihdettua pelkkää polttimoa vaan menee koko umpio vaihtoon,kun on lyhyt valo palanut.

    Halkaisija noin 15cm ja takana kolme napainen liitin,lyhyet ja pitkät samassa umpiossa.
    Paras olisi jos löytäisi just tollaisen samanlaisen umpion,niin ei tulisi eriparia,tai ei tarvisi vaihtaa molempia.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  2. hara64

    hara64 1st gear

    Sealed beam on umpion tyyppi. Tänäpäivänä pitäisi saada jo ihan vauhtikaupoistakin.
     
  3. ViLU

    ViLU Gearhead

    Jos oikein tarkkoja ollaan niin alkuperäinen numero taitaapi olla 4000, joka ei ole halogeeni. Nykypäivän numero tais olla H5006 eli pitäis olla halogeeni.
     
  4. SamiL

    SamiL Gearhead

    Se on 5 3/4" vakioumpio. Oma valinta, laittaako siihen täysumpion vaiko polttimollisen. Kumpiakin on saatavana.
     
  5. rakkari

    rakkari 3rd gear

    esim motonetistä suoraan hyllystä saa noita umpioita h4 kannalla eikä maksakkaan kuin jotain 11-13e kipale.. ja on vieläpä kupera linssisiäkin..
     
  6. Tunari-82

    Tunari-82 1st gear

    Jos laittaa sellaisen umpion johon käy h4 polttimo,niin paljonko polttimossa kärsii olla watteja,ettei sula kataisimet yms. kun näissä ei taida olla releitä valoille vai onko?
    Paljonko noissa orkkis mallisissa mahtaa olla watteja?
     
  7. Tunari-82

    Tunari-82 1st gear

    Tämä taitaa olla vain kaksi napaisella liittimellä,eli pelkät lyhyet valot,kun noissa alkuperäisissä on kolme napainen ja pitkät/lyhyet samassa.
    Vuosimalli on rajattu CADILLAC (1968 - 1974) ja omani on -67 :odroll:

    Tämä näyttäisi oikealta,mutta postikulut on aika kovat ja taitaa mennä jo tulli/alv.kin maksuun :(

    http://www.ebay.com/itm/Round-Sealed-Lo ... fa&vxp=mtr
     
  8. JTE3

    JTE3 Gearhead

  9. ls1978

    ls1978 Gearhead

    South West Tradella oli vuosi sitten 5 3/4 sealed beam kaksilankaisena muistaakseni n 20 eur.

    Jenkeissähän käytettiin lainsäätäjän määräyksestä neljää standardikoon sealed beam umpoita (pieni pyöreä/ neliskanttinen ja iso pyöreä/neliskanttinen, pienempiä oli yksi- ja kaksilankaisina, isoja vain kaksilankaisina) kaikissa autoissa jostain 40-luvulta 80-luvulle saakka. Eli ei ole Cadillac tai muu merkki spesiaalia umpiota, kaikki samoja. Ja käsittäkseni yksilankaiset (kaksi liitintä) on pitkiä valoja, lähivalot on noissa yhdistelmäumpioissa
     
  10. Tunari-82

    Tunari-82 1st gear

    Mulla palaa tuossa ylemmissä umpioissa pitkät ja lyhyet,mutta alemmat ei pala ollenkaan.
    Kuuluisikohan kaikkien neljän palaa,kun pitkät on päällä?
     
  11. ls1978

    ls1978 Gearhead

    Pitäisi
     
  12. Tunari-82

    Tunari-82 1st gear

    Eli täytyypä tutkia miksi ne ei pala...
    Umpiot tilattu lopulta paikalliseen autovaraosaan,ilmeisesti us-partsin kautta,ei ollut yhtään suomessa mutta tulonpäällä kuulemma oli.
    Hintaa jäi 19.90€/kpl.
     
  13. ViLU

    ViLU Gearhead

    Jaahas, muisti vähän pätkii. Piti oikeen kaivaa Impalan korjausopas. Pitkät/lyhyet on 4002 eli 37,5W/50W. Pitkät on 4001 eli 37,5W. En nyt heti muista mitkä noille oli korvaavat sealed beamit. Tuolta nippelikaupasta ne tuli viimevuonna tilattua...

    Edit: Ei pätkikkään. Sylvania H5006 on ne lyhyet/pitkät ja Sylvania H5001 on pitkät. Nippelit.fi juurikin tilasin ne H5006 tuikut tohon mun Impalaan. Pistä Nippeli äijälle postia tai soita sille...
     
  14. kippis

    kippis Gearhead

    mites ne muuten rekisteröintikatarissa hyväksyy noi orggis valot ?
    ite vaihoin ihan varuilta sellasiin mihin saa polttimon vaihettua, on paljon kirkkaammatkin. ainakin vielä on valokatkasija kestäny, mut kai ne vois jossain välissä vielä releistää niin olis hyvät.
     
  15. ViLU

    ViLU Gearhead

    Ei mulla ainakaan mitään ongelmaa. Miksi ei muka hyväksyisi alkuperäisiä valoja?

    Mulle on kyllä jossain vaiheessa tulossa sellaset kirkkaat umpiot joko tavallisilla lampuilla releiden kera tai sitten xenonit.
     
  16. puusilmä

    puusilmä Gearhead

    Mulla on -50 Cadissa 35 wattiset H4:t, onkohan ne nyt moottoripyöriin tarkoitetut. Ei ainakaan vielä mitään ongelmia, valotehosta en nyt oikein osaa sanoa mitään kun ei ole vertailukohtaa
     

Kerro tästä muillekin!