Nitronationals 2014

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja homer, 5.6.2014.

  1. 1320

    1320 Gearhead

    Mun mielestä tuo harrasteparkki olisi hyvä idea, kunhan vaan ne saataisi tosiaan rajattua johonkin tietylle alueelle ja mielellään vielä radan läheisyyteen, niin niitä ehtisi käydä katsomassakin. Nyt niitä Rodeja taisi olla siellä kakkosradan puolella, istumakatsomon takana (Jos siis katotaan lähtöviivalta päin)? Siellä muistaakseni taisin pari Rodia nähdä, kun ajelin paluutietä takaisin varikolle, mutta en ole varma oliks tuo se virallinen "Rodiparkki".

    Ja toinen juttu mitä olen miettinyt, joka osaltaan liittyy tuohon harrasteautoparkkiin, niin kun tulee taukoja, olisi hyvä kun katsojilla olisi jotain muutakin katseltavaa kuin rataryhmä, joka tekee hienoa duunia rataa siivotessaan. Nyt tietysti pari kaveria tekee prätkästuntteja paluutiellä, mutta harrasteautoparaati voisi olla myös kokeilemisen arvoinen? Harrastekalustoa kumminkin löytyy varikolta ja parkkiksiltakin luulis niitä löytyvän.

    Paluutiellähän voisi ajaa noilla harrastepeleillä letkassa, mutta toisaalta en sitten tiedä, missä letkan sais käännettyä ympäri... Meneekö prätkävarikolta joku muu uloskäynti kuin paluutie? Tosin en tiedä, olisko tästä enemmän haittaa kun hyötyä, varikkoalueella kumminkin tulisi aika ahdasta, jos sitäkautta kurvaisi yhtäkkiä parinkymmenen USA-tuotteen letka... Motoparkissa tää taitaisi olla helpompaa, kun kalustohan voisi periaatteessa kiertää sitä ympäriympärirataa, edellyttäen, että Line Up on sen verran tyhjänä että siitä mahtuu ohi ajamaan.

    Toki tauolla voi lähteä myös varikolle kiertelemään ja katselemaan, mitä tiimit touhuaa. Mutta mietin, et viihtyiskö suuri yleisö paremmin, jos vaikka paluutiellä menisi aina välillä tauon tullessa letka harrastepelejä. Ja jos jollain tällaisilla väliaikaohjelmilla saattais saada lisää porukkaa innostumaan lähtemään myös SM-kisoihin?
     
  2. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Siellä oli tosiaan juurikin rodeille järkätty parkkipaikka:
    http://files.kotisivukone.com/files/bat ... _large.jpg

    Hieno homma sinällään, parhaimmillaan autoja tais olla siellä alun toistakymmentä mut paljo lisääkii olis kyl mahtunu :)
     
  3. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    Selväähän on se, että harrastelaitteen määrittely jonkun muun kuin omistajan itsensä toimesta aiheuttaa polemiikkia ja tuntuu se myös olevan elämää suurempi kysymys joillekin harrastajille... On tästä aiheesta tälläkin foorumilla sen verran väännetty vuosien saatossa :D
    Itse saavuimme paikalle sunnuntaina klo 10 ja ainakaan siinä vaiheessa ei kukaan kysellyt jäsenkorttia vaan kaikki ohjattiin suoraan sinne mutkaradalle parkkiin.

    Tuo 1320:n ajatus harrasteajoneuvoparaatista on mielestäni hyvä, saattaisipa jopa innostaa joitakin harrastuksen pariin. Sopiva kattaus eri-ikäisiä ja erityylisiä ajoneuvoja sekä kuuluttajalle tiedot etukäteen jokaisesta autosta, jotta osaa niistä kertoa ja katsojat saavat infoa.
    Tekeekös muuten dementia tepposia, vai olikos tämmöisiä joskus ennen vanhaan kisoissa esim. Räyskälässä ?
    Tokihan kaluston määrä on huimasti lisääntynyt noista vuosista, mutta uskaltaisin kuitenkin epäillä joka vuosi paikalla kuitenkin olevan jokusen henkilön, jolle jenkkiautoharrastus ei ole ennestään täysin tuttu juttu.
     
  4. supo

    supo Double Gearhead

    Kilipakuskin silmin nähtynä eli alakaa olla nytkin molemmilla varikoilla kohtuu ahdasta liikkua kilpailun aikana kilpurilla niin eihän sinne enää lisää kalustoa haalita!!!Eli vaikka taukoa onkin niin aina on myös tulossa maalipäästä jo ajaneita kisaajia takaisin varikolle.
     
  5. Tomaso

    Tomaso 3rd gear


    Esittämällä liikenteenohjaajille FHRA:n jäsenkortin ohjattiin alavarikon takana olevalle parkkipaikalle. Näin siis ainakin perjantaina, lauantaina ja sunnuntaina.
     
  6. 383

    383 Gearhead

    No ei meiltä kukaan kysynyt vaikka autossa oli 4 kpl kortteja suoraan opastettiin mutkaradalle :mad: :mad: :mad:
     
  7. Tomaso

    Tomaso 3rd gear


    Ei kysytty ei, vaan esitin kortin ITSE, niin ei tarvinnut mutkaradalle mennä vaikka sinne ensin osoitettiinkin. Sama juttu kutsuvieraiden, vippien, median edustajien, kilpatiimien, toimitsijoiden ym. alueelle aikovien kanssa: itse täytyy asiansa tehdä selväksi. Vai luuletteko liikenteenohjaajien pysäyttelevän muutaman tuhatta ajoneuvoa kysyäkseen jokaiselta onko vippi-, jäsen-, media-, tiimi- tms. korttia.
     
  8. Jaska Betala

    Jaska Betala 2nd gear

    Toi 60 jalkanen olis varmaan kelvannu monelle pro kuskillekkin
    Ja aoutos ei taida olla mitään superhyper takaiskareita vaan tavalliset
    STRANGEN perus iskarit Ja luulen ettei sieltä löydy myöskään
    ultra must kallistuksenvakaaja eikä tuplarunkoa enkä kyl muista milloin
    olisin nähny et auto vaakajumpassa Taitaa vaan olla niin hyvä kuski
    ja tiimi sen ympärillä
    Ja kyllä meillekki rata oli pitävä heti ekasta vedosta lähtien
     
  9. Antti.K

    Antti.K Gearhead

    Tästä ei tainnut olla juttua vielä, ei yhtään autoa romuksi !

    Nekin jotka menivät "läheltä" kaidetta saivat pelastettua tilanteen.

    Siinä tuli sitten jo tienattua rata kun yhtään kallista kalustoa ei pompuista mennyt kaiteeseen ja tuhoutunut kuskien terveydestä puhumattakaan.

    Ilmeisesti pieni sudittelu ei ole niin vaarallista kuin radan hyppyrit.

    t,Antti
     
  10. 1320

    1320 Gearhead

    Tämä tuli mullekin mieleen heti kun sain viestin lähetettyä... Hankala ajettava tuo minunkin laite vähän on tuolla varikoilla, niin eipä sinne tosiaan ylimääräistä kalustoa oikein mielellään tulisi.
     
  11. jknR

    jknR Gearhead

    Samaa oon kertonut tutuille, et oli hienot kisat kun ei kukaan romuttanut kalustoa pitkin kaiteita.
    Sitä on kanssa tullut mietittyä, että oonkohan koskaan ollut kisoja missä ei olis kertaakaan kuullut suihkumoottorin vihellystä kun rataa kuivataan?
     
  12. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Mua ihmetyttää tuo radan kehuminen, ei se pidon kanssa mikään ihmeellinen ollut, DRF/lemminkäinen värkkäs uuden pinnan mihin FHRA ei ehtinyt tekemään kunnollista pitoa.

    Kyllä kalajoellakin paljon on enkkoja ajeltu, loppareita, kuuskymppisiä, varmaan aikojakin. Kannattaisiko ne EM-kisat siellä sitten järjestää, kun se kerran on niin hyvä?

    Ensi vuonna se on onneksi vielä parempi kuin viime vuonna, tää vuos oli vähän huono.
     
  13. SC 285

    SC 285 1st gear

    Samaa ihmettelen minäkin... Ei oo meilläkään hyper takaiskareita, ei kallistuksenvakaajia eikä tuplarunkoja. Vaa`alla kyllä käytiin mut ei siellä jumpattu. Rata on tasainen, DRF teki mistä "muut" on vaan haaveillu ja rataryhmä teki varmasti parhaansa. Vilpitön kiitos siitä, mut ei se poista sitä tosiasiaa et pito oli paska EM sarjan autoille. Rata oli kaikille sama, ei siinä mitään, mut enemmän toi oli kilpailua rataa, kuin ketään kilpakumppania vastaan. Ei menny kaiteseen ketään se on hyvä. Mut neljä vetoa viidestä savuille ja rajoittajalle... pitää olla helvetin tyytyväinen ettei mitään hajonnu. Voihan se toki olla et pro ryhmien tiimit ja kuskit on vaa huonoja kun ei osaa säätää...

    Mut niinku Mikkis sanoi, ensi vuonna varmasti parempi....

    -arska-
     
  14. pinola

    pinola Gearhead

    Varmasti on ensivuonna parempi, nyt siinä jouduttiin "taistelemaan" liian tuoreesta pinnasta johtuvien ongelmien kanssa, tilanne oli nyt vaan tämä. Huonompikin se olisi voinut olla, mutta kuten jo aiemmin sanoin ei sitä paremmaksikaan olisi saatu. Pinta radassa on huippuluokkaa, siitä ei mihinkään pääse ja ensivuonna siinä mennään kovaa. Kokonaisuuteen pitää olla tyytyväinen että saatiin kisat kunnialla läpi.
     
  15. valtope

    valtope Gearhead

    "Rata on tasainen, DRF teki mistä "muut" on vaan haaveillu ja rataryhmä teki varmasti parhaansa. Vilpitön kiitos siitä, mut ei se poista sitä tosiasiaa et pito oli paska EM sarjan autoille. Rata oli kaikille sama, ei siinä mitään."

    Allekirjoitan yllä olevan.

    kyllä radan kumitus pitää tehdä jollain mulla laitteella, kun EM-sarjan autolla, eikä ole ihan halpaa, kun katsotte tarkasti kyseistä kuvaa:

    http://hifk.pictures.fi/kuvat/Misc/Moto ... aro/39.jpg

    ja sama toiselta puolelta, liukasta oli sielläkin:
    https://www.facebook.com/111187905769/p ... =1&theater

    ja sama jatkuu:
    http://hifk.pictures.fi/kuvat/Misc/Moto ... aro/34.jpg

    aika noloa sanoa Pro-ryhmän hemmoille, että "Varmasti on ensivuonna parempi"

    Kiitos rataryhmälle yrityksestä, se vaan ei riittänyt.
     
  16. pinola

    pinola Gearhead

    Varmaan valtopekin ymmärrät ettei nyt ollut enää kyse rataryhmän yrityksestä. Se "yritys" riitti siihen että kisat saatiin ajettua. Kuka olisi voinut tietää että rata pinnoitetaan uudelleen vain pari viikkoa ennen kisaa? Mun henkilökohtainen mielipide on että tässä oli kaikki ainekset olemassa ettei rataan saada riittävää pitoa ollenkaan. Mutta kuinkas kävi, äijät kääri hiat ja teki sen mitä pystyivät.

    Olen täysin samaa mieltä että kumitus pitää tehdä jollain muulla kuin pro autoilla, ja niinhän siellä vapaaehtoiset myös teki koko sen huimat 2 viikkoa mitä siihen oli aikaa. Usko tai älä, rataryhmälläkin on jonkinlainen käsitys radan pidosta jopa ennenkuin siinä on lähtöäkään ajettu. Juurikin tästä asfaltin tuoreudesta johtuen pintaa jouduttiin pesemään joka pro-rundin jälkeen ja jopa niiden keskellä pidon takaisin saamiseksi.

    Ei unohdeta faktoja ja tilannetta missä kisaa ja rataa lähdettiin tekemään.

    Noloa tai ei, itse juttelin melkein kaikkien TF ukkojen kanssa ennen heidän lähtöjään ja ymmärrys oli suuri rataryhmää ja vallitsevaa tilannetta kohtaan. Ei ne edes olettanut että se rata olisi ennätyskunnossa, miksi olisivatkaan? Mut sori jos sä oot joutunut myös siihen selittäjän asemaan vaikka itsekin sitä yritin hoitaa.
     
  17. Blower Camino

    Blower Camino Gearhead

    Perjantaina kauheella kiireellä kohti Alastaroa ja klo 16:00 pro kierrokselle. just keretään portille ja sanotaan ettei bussilla mahdu leiriytymään. Ainoa vaihtoehto on jäädä itäisen leirintäalueen aidan taakse odottamaan jos se aukeaisi perjantaina. Vastaus oli että se ehkä aukeaa tai sitten ei. mutta lauantaina varmasti. Lauantai aamuun siellä metsätiellä sitten saikin olla parkissa ei kukaan saanu sitä avattua vaikka piti tosiaan jo perjantaina olla klo 8:30 auki.

    Ainoa lohtu ettei siellä tarttenu olla yksin. muitakin odotteli ihan saman portin aukaisua. Kiva oli kuunnella pro ryhmät ja muut luokat ja veikkailla millä siellä kiihdytetään.
     
  18. puusilmä

    puusilmä Gearhead

    Mitähän tieto/taitoa tällä Maltan kaksikolla oli TMD:ssä radan kunnosta? Äijät tako koko viikonlopun tasaisen kovia suorituksia, ei autot pahemmin mennyt savuille, ajat ja loppunopeudet eivät juurikaan tainneet jäädä viime vuotisista muistini mukaan, taidettiin kuitenkin viime vuonna viisneloselle mennä.

    Siinä oli kuitenkin nopeammat TF:t ja hitaammat Modit selkeästi enemmän vaikeuksissa radan kanssa
     
  19. Pate-68

    Pate-68 3rd gear

    Olisit tullut Mikkis kumittamaan yö vuoroissa olis ollut tilaa mutta ketään ei tosiaankaan pyydetty hommaan me kaikki tultiin paikalle oma-aloitteisesti koska me yritettiin oikeesti saada kunnon pito.No seuraaviin nitroihin on vuosi aikaa ja jos ne pidetään vielä kalajoella kuten sinä ehdotit niin ei varmaan tule lähdettyä joka ilta töiden jälkeen sinne asti mutta mieti KUKA ja MILLÄ siellä on ajettu hyviä aikoja :soosoo:
     
  20. mg

    mg Gearhead

    Helppoahan ei noillakaan säätäminen ole.. Ainakin toisella Maltan tiimeistä oli säätömiehenä ameriikanmies, jolla on A/Fueleista kokemusta sopivasti...
     

Kerro tästä muillekin!