moparin slant six termostaatti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Tiikerimassa, 11.7.2014.

  1. Tiikerimassa

    Tiikerimassa 1st gear

    Tietääkö joku, minkä valmistajan termostaatti käy 198 cid mopariin.
    Ei mahdollisuutta mitata tällä hetkellä.
     
  2. dart -66

    dart -66 Gearhead

    54mm yleismalli, suositus muistaakseni 88-astetta. Itsellä ollut AssPenissa kesälläkin 92 ilman ongelmia... Tämän suhteen en ota vastuuta =)
     
  3. Tiikerimassa

    Tiikerimassa 1st gear

    jahas, no näillä tiedoilla mennään, kiitosta vuan.
     
  4. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Ei ihan tohon topicciin , mut mites 76 aspeniin vaihetaan isohko V8 kutosen tilalle?
     
  5. jariha

    jariha Double Gearhead

    tossahan ei oo mitää järkee? mut jos oikeesti haluut ni eikai se oo ku nostat vanhan koneen ja laatikon pois ja lasket uuden paketin tilalle :D helppoa :eek: tai ainakin näin netissä :rotfl:
     
  6. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Siinähän se vaihtuu termostaatti samalla kertaa. Tosin ei se slantin termarin vaihto NIIN vaikeata ole :D

    Mulla oli joskus vaikeuksia minkälie ranskalaisen termostaatin ja slantin risteyttämisessä. Ikään kuin slantin vesipumpun tuottama paine sai termostaatin motarinopeuksissa menemään aika ajoin kiinni tai termari ei ehkä vaan jaksanut aueta kunnolla. Epäilin kaikkea muuta, mutta kokeilin kuitenkin vaihtaa ensiksi VAIN termostaatin. Toinen valmiste toimikin paremmin. Mä oon nykyiseen mikä termari onkaan porannut parimillisen reiän ohivuodoksi, eikä ole ollut enää ongelmia. Lämmötkin tuntuisivat pysyvän tasaisemmin alueella tuon lisäreiän ansiosta.
     
  7. jariha

    jariha Double Gearhead

    samanlaista reikä metodia käytän :wink: toimii? tai ainakin tuntuu siltä :odroll:
     
  8. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Mä kun vaihdoin asspeniin joskus termarin, ni siinä oli kyllä jo valmiina tommoinen ohivuotoreikä. Vai ootteko poraillu vielä toisen siihen kaveriksi...?
     
  9. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Ei kaikissa yleismallisissa ole, ei ainakaan riittävän isoa. Oli siinä mun poraamassakin joku mikroskooppinen ohivuotoreikä, mut nyt on reilumman kokoinen. Ja toimii.

    Reunahuomautuksena se, että mun slantti pyörii maantiellä kierrosalueella 3000-4000 1/s, joten olosuhteet on hieman erilaiset kuin jossakin pitkävälityksellisessä mallissa.
     
  10. AteV8

    AteV8 Gearhead

    Mikä se sellanen termari on? Mä en oo vaihtanu koskaan Aspeniin muuta ku kannentiivisteitä. :lol
     

Kerro tästä muillekin!