Suomen arvokkain auto?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Chevy ´53, 3.9.2012.

  1. tammercity

    tammercity Gearhead

    Nettiautosta en mitään löytänyt myynnissä tai myytynäkään, mutta tämmöisen jutun kylläkin löysin:

    http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288334897502.html
     
  2. Hatman

    Hatman Gearhead

    Oltiin tekemässä Espoon Sport Car Centerissä erääseen auto-ohjelmaan juontoja ja henkilökunta kysyi halutaako tehdä niitä korjaamon puolella. Siellä se MC12 oli huollossa ja käyttivät autoa käynnissä pienen siirron takia.
     
  3. Putte

    Putte 1st gear

    Aikanaan Ahveniston automuseossa oli mielenkiintoisen historin omaava Rolls Royce 1903. Auto on muun muassa toiminut 1917-1919 Mannerheimin virka-auton hänen ollessaan valtion hoitajana. Talvi- ja jatkosodassa Rolssiin oli asennettu ilmatorjuntakonekivääri ja se toimi itautona. Arvoa tällä Rolssilla tuskin on muille kuin Suomalaisille, sillä maapallolla on olemassa kaksi muutakin ensimmäisen valmistusvuoden Rolls Roycea. Ne ovat Englannin ja Ruotsin kuninkaallisten käytössä olleita autoja ovat edelleenkin kyseisten maiden hovien hallussa. Mihinkähän täm Rolls Royce on siirretty Ahvenistolta, kienekö Kangasalalla.
     
  4. tinareki

    tinareki Double Gearhead

    Tässä ketjussa on tullut mainittua jo ne tärkeimmät:

    Askolinin Ferrari
    Amberlan Maybach Zeppelin
    Mannerheimin Packard Twelve, Rolls Silver Ghost ja Marmon
    Pakulan Auburnit ja Isotta Fraschini
    Pauluksen Horch

    Ainakin yksi samaa sarjaa puuttuu: Porvoossa oli 70-luvun lopulla 1930 Marmon Big Eight Limousine.
    Uskomaton kulta-ajan dinosaurus. Amerikkalainen loistoauto, jollaisia ei sodan jälkeen enää ole ollut.

    Edit: Sama auto Mobilia museossa:
    [​IMG]
     
  5. tinareki

    tinareki Double Gearhead

  6. rane58

    rane58 Double Gearhead

  7. E.B.Ford

    E.B.Ford 2nd gear

    jollain on tarve päästä lööppeihin vaikka kaverin autolla :eek:
     
  8. JnZm

    JnZm Gearhead

    Taitaa olla IS:ssä jutut loppu.
     
  9. tinareki

    tinareki Double Gearhead

  10. Crown57

    Crown57 Gearhead

    Tässä ei ehkä raha-arvossa ihan samaan luokkaan kuulu, mutta arvokashan se on tämäkin ja ainakin erikoinen - myös Suomessa.

    www.nettiauto.com/packard/custom-8/4790164
     
  11. 12345678910

    12345678910 Gearhead

    Onko oma lehmä ojassa?
    ;)
     
  12. Angervo1

    Angervo1 1st gear


    Mistä, Putte tiedät näin paljon Horcheista? Onko sulla sellainen? Mikä malli Pauluksen Horch on? Minkä arvoinen se sitten on? Tiedän yhden cabrioletin sijainnin Suomessa.
     
  13. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Hyvinkäältä löytyy kokoelma mikä varmasti vetää vertoja. Ja niillä myös ajetaan. Hyvinkääläiset odottavat vappuna näkevänsä jonkun Erikoisen Auton. Yksi päivä kävivät perheen kanssa jäätelöllä Hyvinkään keskustassa Chaplinin entisellä avo Rollssilla.
     
  14. Putte

    Putte 1st gear

    Tuli aiheeseen tutustuttua, kun tuo Pauluksen Horsch oli Järvenpäässä eräällä tutulla 80-luvulla.
     
  15. Le Mans

    Le Mans 1st gear

    Toyota on maailman arvokkain automerkki
    6.3.2014 16:26 0

    Jukka Happonen
    HELSINGIN SANOMAT

    CHANG-RAN KIM / REUTERS


    Olenkin aina ollut sitä mieltä että HS on asialehti
     
  16. Angervo1

    Angervo1 1st gear


    Tiedätkö, Putte kuka tai ketkä osaisi arvioida Suomessa sijaitsevien Horchien arvon?
     
  17. andreas.

    andreas. 3rd gear

    Kyllä se 250GT "Tour de France" on markkina-arvoltaan ihan omassa luokassaan näistä Suomessa jäljellä olevista kikottimista.

    TdF on saavuttanut RM:llä $6.7M vasarahinnan, jonka päälle tulee vielä välityskulut. SSK kalleimmillaan $7.4M

    Näihin verrattuna Horch on aivan toisessa luokassa, vaikka hieno kiesi sekin on.

    Askolinin TfF:n erityisyyttä lisää se, että tehtaan edustajan mukaan se on alkuperäisin yksilö, jonka he ovat tutkineet.

    http://www.rmauctions.com/lots/lot.cfm?lot_id=1052658
     
  18. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    OT

    Curt Lincolnin uutena 1956 ostama Jaguar D-Type myytiin viime elokuussa USA:ssa huutokaupassa 3905000,00 dollarilla.

    http://www.rmauctions.com/lots/lot.cfm?lot_id=1060793

    "Retailed through Finnish Jaguar dealer S.M.K., the car was delivered in April 1956 to Curt Lincoln, of Helsinki"
     
  19. Imatran automuseossa on Daimler joka historiansa takia saattas sopivassa huutokaupassa nousta varsin arvokkaaksi. Muuten ikäisiään Daimlereita näyttää saavan "pikkurahoilla". En nyt muista tarkemmin, mut jotenkin toi on hyvin vähän valmistettu malli. Kuningatarta varten erikoistyötä jne.

    www.etelakarjalanmuseot.fi/wp-content/g ... aimler.jpg
     
  20. Putte

    Putte 1st gear

    En tiedä, mutta uskon ton kenraalimallin olevan arvossaan omaa luokkaansa juurikin historiansa takia.
     

Kerro tästä muillekin!