Autolla ei pärjää prätkälle.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja Coopu, 7.9.2008.

  1. peltsi

    peltsi Gearhead

    :rotfl: :rotfl: no sitenhä kaikki on kunnossa
     
  2. Mutku

    Mutku Gearhead

    On. Ei ole.

    Meidän molempien persoonien mielestä.

    Muut äänet olkoot hiljaa.













    ... kala!
     
  3. ZxKimmo

    ZxKimmo Gearhead

    Mahtavuutta että tälläisiäkin mp vs. auto juttuja oikeasti kokeillaan ja vielä kun oikeita on faktoja molemmista, ei siis pelkkää mutua.
    Audi on erittäin nopea, mutta jotenkin ihmetyttää ettei tuollaisella 300 rwhp mopolla kuitenkaan pärjää. Tuo Audi kiihtyy ilmoitettujen arvojen mukaan 0-250 kmh 9.8 sekuntia, hyvä niin. Mulla oli vuonna 2002 ZX-12 Kawa jossa oli muistaakseni 236 rwhp ja se meni varttimailin 9.35@254, eli periaatteessa nopeampi kuin tuo Audi.
    Eikä tänä kukaan tee enään 300 hp turbomopoa, tuo oli normisettiä reilu kymmenen vuotta sitten. Eiköhän nykyään puhuta vähintään 350 hp tai yli teholuvuista.
     
  4. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Olisko pukannu sivutuulta tai jotain?

    Mä mitään näistä tiedä. Kunhan kyselen.
     
  5. Mutku

    Mutku Gearhead

    Olisikohan tuossa yllä ollut pito-ongelmaa? Siis prätkällä. Meinaan, että moottoripyörän 300 hepan takapyörätehoa lienee erittäin vaikea annostella tienpintaan maximaalisen nopeassa tahdissa. Kai sen tienpintaan osuvan ainokaisen kumilätkän koko/pinta-ala on prätkissä luokkaa "alle kämmen".

    En yritä esittää tietävämpää kuin olen, mutta autossa siis olisi selvästi alle 250 heppaa per kumi ja kumminkin vielä prätkään verrattuna leveämmät ne kumit? Eli vaikka moottoripyörässä se kumin tiehen osuvan pitopinnan eli "kämmenen" :poff: koko olisi luokkaa Leo Lastumäki, heh, niin autossa niitä "kämmeniä" on kuitenkin neljä ja todennäköisesti siis selvästi vielä isompia tuolta pitopinnaltaan (se fukin´ kämmenvertaus) kun prätkässä? Tuossa Audi/Busa/GSXR-esimerkissä sen moottoripyörässä pienemmän kumialueen piti siis siirtää yli 300 hevosta tiehen, autolla selvästi alle 250hp per kumi.

    Aikoinaan nopeitten (toinen ajoi 299kmh 1100 metrillä ja toinen suunnilleen samaa luokkaa, mutta kyllä pidempi matka) pyörien vetoja seuranneena ja sitten kuskien analyysejä noista vedoistaan kuunnelleena annoin itseni ymmärtää, että se tuppaa sutimaan tuollainen todella tehokas pyörä vielä kovin herkästi vaikka kiihdytys on jo pitkällä. Tai jotain. Sori lievä OT noiden osalta, eivät olleet siis mitään katupyöriä vaan kisakamppeita, toinen oli "vanha" turbovarttimailipeli ja toinen ilokaasuHajapusa. Perin hienoja laitteita ja suorituksia kyllä.
     
  6. MadMike

    MadMike Gearhead

    Ei, tutulle katteellinen matkalehmä on toki tulossa ruuvviahtimella johonkin asvalttikarkeloihin, ja joskus, projekti kiehtoo sen verran että itsekkin oli rinnalle hankittava moinen ihan vaimokkeen ahdetuksi katupeliksi kerran ahtaan vaimokettakin ja etsitään siis Eatoneita...eli kaikki Eaton nimiset tänne yvtä... :pinup:
     
  7. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Ei tietoa mikä Audi kyseessä, mutta tommonen 25v vuotta vanha typhooni saattas pärjätä jopa audille helmikuussa. Tietty rahalla saa mutta vakiopeleistä vie MONESTA voiton.
    EDIT
     
  8. MadMike

    MadMike Gearhead

    Tamphoon ei liukkaalla pärjää Torsen Audeille. Jenkit valmistaa liukuhihnalta vain puolivalmista Paskaa (johtuen suurimmaksi osaksi että inssien kädet on sidottu onnettomilla budjeteilla voiton varmistamiseksi) ja mainosmiehet osaa hommansa.
    * There's a sucker born every minute ei ole turhaan jenkeistä lähröisin...
    Zora Arkus Duntov ja moni muu tuskaili asian kanssa koko elämänsä haluten tehdä eksotiikkaa mutta kun resurssit oli rajatut niin oli tuotteetkin.
     
  9. MadMike

    MadMike Gearhead

    Kivaahan tää on että asiasta väitellään, katupeleillä lähes järjestään prätkä on voittaja, mutkaradalla syheröinen rata suosii autoa, nopea prätkää.
    Suoraan mentäessä maililla autolla on helpompaa aerodynamiikaan turvin vartilla prätkä keveytensä takia, mutta mikään ei ola kiveen kirjoitettu, ikinä.
    Tää on vähän kuin motorsportin nyrkkeily, älä ikinä aliarvioi vastustajaa kehässä....
     
  10. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Tiedän yhden tapauksen VUOSIEN takaa missä isolohko Malibu otti kisaa pyörää vastaan kadulla. Surullinen tarina missä pyörä otti tietenki lähdössä voiton, ilmeisesti luuli sitten vauhdissa ettei mikään auto voi enään ohi tulla ja vaihtoi kaistaa. Kaikki varmaan arvaa että se malibu tuli sittenkin ja heitti pyörän tieltä. Pyörää en muista kun olin aivan pentu ja faija tästä kaverinsa tapauksesta kertoi. Itselle riittää kun tolla astrolla pääsee turvallisesti mopoauton ohi :lol: Ei tosin ihan nykyajan pyöristä kerro.
     
  11. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    ^ Muistan tuon tapauksen ja tunnen osalliset. Se meni näin. 10sek Malibu ja mattavärinen Katana olivat vierekkäin valoissa matkalla tebikselle. Katana otti täyslähdön ja vaihtoi kaistaa. Oli ilmeisesti tottunut pieksee autoja mutta Malibu polki myös ja ois mennyt Katananasta ohi, mutta ikävästi kävi.
     
  12. Mutku

    Mutku Gearhead

    Hienoa. Vanha kunnon Typhoon http://en.wikipedia.org/wiki/GMC_Syclone rulaa. Oikein kovasti toivon, että tuo projekti toteutuu. Kerro tuosta ahdetusta jenkkinelivetosuunnitelmastasi lisää?
     
  13. Mutku

    Mutku Gearhead

    Voivoi. Yleisessä liikenteessä ei kande urheilla. Vaikka itse olisikin viimesen päälle täydellinen rattimasa, erehtymätön ja luodinkestävä jne., niin ne muut siellä liikenteessä peippailevat eivät ole. Ne muut siis saattavat ja varmasti ennenpitkää tekevätkin jotain yllättävää ja kuningaskiihdyttelijämme mielestä toki hölmösti ja väärin. Ja BÄNG...

    Selvennöksenä tuosta ylläolevasta jeesustelustani fläsbäkkimuisto nuoruuden kotikylältä:
    - tuttu Camaro-kuski kiihdytti prätkän kanssa kilpaa kauppalan ohitustiellä
    - kaksi kaistaa molempiin suuntiin, eli nuoren ja voittamattoman autoilijamme mielestä ei vastaantulijoita, ja muutenkin kai tuntuivat paikka ja aika täysin hyviltä kokeilla venttiilinnousua jne...
    - muistaakseni prätkä oli 95-heppainen "GammaSuikka" joka otti kiihdytyksessä kaulat ja veti suunnilleen kahden markan vauhdista takaa kömpivän Comeron eteen eli sen auton kaistalle
    - automies oli vihdoin saanut kiulunsa vauhtiin, mutta edessä samalla kaistalla alkoikin lähestyä eteen ilmestyneen prätkän loimottava jarruvalo
    - prätkäkuskia väistäessään joutui auto väistämään prätkää toiselle kaistalle, renkaat kiljuivat noin 40m lukossa (poliisi sitten mittasi tuon) ja sitten se BÄNG kolmion takaa tulleen tilakaapin hanuriin
    - ei henkilövahinkoja, onneksi ja ihme. Noo, Camaron kuskin niska ja rinta olivat kuulemma ratin pikahalausyrityksestä pari päivää kipeät, mutta noista ei kuulemma oteta, kun herra viikatemies huitaisi kuitennii ohi jne. tms.
    - prätkä jatkoi savuavien autojen ohi matkaansa
    - autot lyhenivät kyllä "metrin" ja lunastukseen menivät
    - tuo kolari oli peräänajajan eli finninaamaisen automiehemme vika, siis tilannenopeuden takia, ei auttanut itku kärkikolmiosta...

    Eli tekopyhä jeesuksemme jatkaa: ei kande hurjastella muitten seassa liikenteessä, ei.
     
  14. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Eli hitaat eteen tulevat prätkät aiheuttavat vaaratilanteita.
     
  15. rb

    rb Double Gearhead

    Ei kande ei.

    Harvoin tulee provosoiduttua oli sitten autolla tai prätkällä liikenteessä, mutta täysin synnitön en minäkään ole. :odroll:
     
  16. Mutku

    Mutku Gearhead

    8) Harh harh.

    Mokomat tientukot :poff:
     
  17. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Älä volvo 5.8 viitti. Siinä kävi tosi pahasti. Oltiin tebiksellä silloin Rusalla ja nää oli Haagasta tulossa mutta jäivät valoihin. Malibulla sisärata eli vasen ja tb oli vasemmalla stadiin tullessa. Sanoin että tunsin molemmat. Tunsin. Niin heidänkin olisi pitä tuntea vaikka koskaan eivät olleet samassa pöydässä. Raggareilla oli joku kastijako kyykkäpöyriin vaikka viereisissä pöydissä istuttiin aamuun asti. Sorry. Se ei ollut sen taitavan mattavihreä Katana punaisilla sirpeillä ja vasaroilla vaan se oli sen möhkö Kawa mikä samoissa väreissä. Siinä kävi tosi pahasti että kuolemakin olisi ollut helpointa. Tästä en kirjoita enempää. Ketkä mut tuntee soittakoon. Mulle se oli niin shokki e
     
  18. DS 325

    DS 325 Double Gearhead


    Sama täällä. Tunsin molemmat osapuolet. Senverran haluan korjata, että se kohtalokas kisa vedettiin Manskulta Haagaan päin mutkassa ja päätyi bussipysäkin läpi ensin pyörä ja sitten auto perässä. Lopputuloksena toinen osapuoli on loppuikänsä pyörätuolissa. Arvatkaa kumpi. Eli miettikää tarkkaan mitä siellä kadulla teette. Pienikin virhe voi olla kohtalokas, niinkuin tässä.
     
  19. 74

    74 Gearhead

    Ikävä muistella menneitä mut mul on sellanen muistikuva (tulin vasta 5 min myöhemmin paikalle) et ne olis ollu vielä siinä kohdassa sen mutkan takia rinnakkain ja malibusta olis perä lähteny sivulle ja osunu pyörään jonka takia kuski olis osunu siihen dösäpysäkkiin. Eli nää on täysin huhupuheita...
     
  20. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Tosta ei Malibun omistaja vieläkään suostu puhumaan. Lopetti muuten kilvanajon siihen paikkaan. Yleinen käsitys on se niin kuin sanoin Malibu oli menossa ohi ja möhkö tuli eteen. Tuota äskeistä versiota en ole kuullut. Ehkä siksi ettei osapuolet puhu. DS toi oli helpottava uutinen että hän on pyörätuolissa. Pari ekaa vuotta hän oli halvantuneena sängyssä. Malibu meni perässä pysäkin läpi? Tuollaista en ole kuullut.
     

Kerro tästä muillekin!