Miten kovia 60 ft aikoja normaali katukumeilla?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja HT, 18.7.2007.

  1. DX

    DX Double Gearhead

    melko tasasia 2,0s aikoja oon ite ihan samoilla kumeksillä ja melkein samalla hytillä (-80 cutlass) päästellyt,

    kumin pitää olla jo vähän kulahtanut ja paineet kilon tai alle,
    liimaradalla bönärissä pitää tulla lyhyet, mutta kunnon savut.

    tolleen oon päässyt liimalta jopa rivakkammin liikkeelle kuin kadulla kesäkuumalla asfaltilla.
     
  2. C-barge

    C-barge Gearhead

    Kauheen tieteellistä totuutta noistakaan ei lie. Mut jos joku metodi tuntuu hyvparemmalta kun joku toinen, niin se on varmaan hyvä sit. Siit ei näis hommis oo yleensä ollu pelkoo et neuvojat ja arvostelijat loppuis. Kiitos heile siitä! Välillä ja ehkä ainakin ihan tarpeeseen.

    Tos on mitä sattumalta löyty, josksu vuosina1&2 jaksanu pitää noinki suurta kirjanpitoa, renkaina normia tai katusliksii.
    ET AUTO WHEN R/T 60FT 330FT 660FT/KMH 1000FT KM/H
    9.692 DART 30.9.01 .768 1.403 226.4
    9.792 DART 30.9.01 .536 1.455 ----
    9.832 DART 30.9.01 .727 1.418 224.3
    9.833 DART 01.6.021.377 1.504 4.130 6.331 8.172 226.4
    9.893 DART 01.6.02 .694 1.486 4.125 6.356 8.217 226.4
    9.911 DART 30.9.01 .536 1.513 225.0
    10.005 DART 28.8.98
    10.009 DART 28.8.98
    10.030 DART 01.6.02 .609 1.514 4.196 6.492 8.325 219.51
    10.067 DART 7.6.98 .656 1.528 4.192 6.443/174.99 8.402 217.08
    10.069 DART 2.9.01 2.191 1.511 4.223 6.472/175.58 8.419 219.22
    10.078 DART 8.5.99 .863 1.502 4.173 6.436/173.92 8.404 215.56
    10.09 DART 28.8.98
    10.100 DART 1.9.01 .605 1.521 4.242 6.496/175.05 8.448 218.99
    10.114 DART 31.8.01 .592 1.502 4.236 6.494/174.23 8.454 217.67
    10.124 DART 01.6.02 .524 1.537 4.222 6.507 8.414 220.8
    10.127 DART 5.7.98 .575 1.488 4.201 6.477/173.48 8.450 215.56
    10.143 DART 1.9.01 .573 1.514 4.245 6.516/173.81 8.480 217.67
    10.144 DART 7.6.98 .842 1.531 4.210 6.484/173.27 8.462 214.86
    10.144 DART 8.5.99 .536 1.524 4.206 6.486/172.86 8.464 215.37
    10.145 DART 8.5.99 .749 1.526 4.214 6.495/172.90 8.469 215.50
    10.158 DART 8.5.99 .523 1.510 4.232 6.514/173.10 8.491 216.11
    10.160 DART 4.7.98 .605 1.468 4.185 6.473/172.10 8.464 212.68
    10.163 DART 7.5.00 .662 1.526 4.247 6.535/173.58 8.501 217.67
    10.164 DART 16.5.98 .816 1.551 4.258 6.523/173.62 8.493 216.60
    10.166 DART 08.5.99 .535 1.536 4.230 6.501/173.39 8.479 213.85
    10.167 DART 16.5.98 .603 1.527 4.235 6.510/172.49 8.489 216.21
    10.170 DART 31.8.01 .630 1.520 4.265 6.544/173.75 8.508 217.54
    10.174 DART 7.5.00 .590 1.524 4.237 6.527/172.92 8.502 216.56
    10.175 DART 4.7.98 .557 1.514 4.221 6.501/172.67 8.484 213.72
    10.175 DART 6.6.98 .637 1.534 4.238 6.509/173.37 8.489 214.32
    10.186 DART 10.7.99 .635 1.536 4.249 6.534/172.55 8.511 215.98
    10.196 DART 8.5.99 .561 1.520 4.244 6.533/172.49 8.518 212.93
    10.199 DART 8.5.99 1.368 1.521 4.222 6.523/171.36 8.513 214.42
    10.208 DART 7.5.00 .000 1.547 4.256 6.554/172.45 8.531 216.18
    10.227 DART 10.7.99 .635 1.559 4.287 6.571/172.67 215.53
    10.229 DART 7.5.00 .570 1.560 4.304 6.592/173.23 8.561 216.56
    10.231 DART 7.5.00 .505 1.543 4.271 6.568/172.32 8.551 215.44
    10.232 DART 10.7.99 .635 1.558 4.261 6.553/171.87 8.540 213.44
    10.232 DART 11.7.99 .576 1.562 4.273 6.559/172.30 8.544 213.59
    10.234 DART 11.7.99 .522 1.583 4.290 6.578/172.71 8.556 215.79
    10.236 DART 10.7.99 .544 1.568 4.277 6.556/172.55 8.546 214.48
    10.241 DART 7.5.00 .659 1.555 4.292 6.586/172.67 8.563 215.53
    10.248 DART 7.5.00 .637 1.557 4.301 6.591/172.90 8.570 215.76
    10.260 DART 31.8.01 .718 1.537 4.267 6.586/170.00 8.583 216.34
    10.284 DART 31.8.01 .625 1.528 4.260 6.595/169.06 8.601 215.72
    10.288 DART PORI01 .581 1.548 4.277 6.575 8.525 213.02
    10.303 DART 8.5.99 .597 1.566 4.299 6.604/171.14 8.603 212.34
    10.306 DART 6.6.98 .915 1.592 4.331 6.621/172.24 8.614 213.75
    10.317 DART PORI01 1.190 1.531 4.284 6.597 8.551 211.76
    10.318 DART PORI01 .313 1.555 4.308 6.614 8.562 211.76
    10.321 DART 6.6.98 .660 1.660 4.451 6.719/174.75 8.690 218.99
    10.345 DART SALO98 .738 1.658 - - - - 215.57
    10.368 DART SALO01 .436 1.725 4.509 6.776 8.673 222.22
    10.375 DART 4.7.98 .955 1.596 4.322 6.636/169.94 8.655 209.88
    10.380 DART SALO98 .886 1.687 - - - - 216.87
    10.401 DART SALO98 .637 1.679 - - - - 215.57
    10.409 DART SALO01 .671 1.758 4.560 6.823 8.714 220.86
    10.422 DART 30.9.01 .000 2.553 227.1
    10.428 DART SALO01 .680 1.708 4.511 6.808 8.721 220.86
    10.433 DART 7.5.00 .618 1.638 4.443 6.753/171.65 8.735 214.51
    10.434 DART 16.5.98 .655 1.581 4.361 6.716/167.52 8.738 214.04
    10.467 DART 8.5.99 .628 1.692 4.444 6.759/170.56 8.763 211.07
    10.480 DART SALO02 .679 1.773 4.585 6.870 8.775 220.72
    10.491 LÖIJY 14.8.04 2.022 1.529 4.367 6.724/167.63 8.765 209.61
    10.517 LÖIJY 21.5.05 .282 1.557 4.413 6.772/168.53 210.70
    10.559 LÖIJY 21.5.05-.013 1.613 4.468 6.822/168.71 210.80
    10.560 LÖIJY 14.8.04 .563 1.569 4.267 6.571/170.08 8.612 185.71
    10.560 LÖIJY 14.8.04 .563 1.569 4.267 6.571/170.08 8.612 185.71
    10.565 LÖIJY 21.5.05-.065 1.628 4.486 6.838/169.28 211.84
    10.591 DART SALO01 .555 1.836 4.693 6.982 8.886 220.86
    10.603 DART SALO98 .573 1.684 - - - - 213.02
    10.619 DART 1.9.01 .695 1.682 4.619 6.951/170.50 8.944 216.24
    10.622 DART SALO01 .534 1.849 4.718 7.010 8.917 220.86
    10.628 DART PORI01 .895 1.772 4.567 6.894 8.854 210.53
    10.642 LÖIJY 22.5.05 .028 1.635 4.522 6.891/168.10 8.920 210.06
    10.685 DART SALO99 .537 1.757 - - - - 214.29
    10.690 LÖIJY 04.6.05 .202 1.632 4.528 6.909/166.94 8.956 208.85
    10.744 DART HYV01 .695 1.826 4.688 7.018 8.979 213.02
    10.746 DART 17.8.02 .572 1.497 4.368 6.813/161.34 9.029 193.55
    10.790 DART HYV01 .512 1.870 4.749 7.071 9.028 214.29
    10.812 DART 17.8.02 .525 1.526 4.387 6.853/159.48 201.05
    10.818 DART HYV01 .610 1.871 4.739 7.075 9.043 210.53
    10.819 DART SALO01 .462 1.956 4.881 7.189 9.106 218.18
    10.933 DART SALO98 1.112 1.955 - - - - 213.02
    11.010 DART HYV01 .586 1.919 4.867 7.234 9.222 210.53
    11.013 DART HYV98 .687 1.898 - - - - 209.30
    11.025 DART HYV98 .648 1.942 - - - - 210.53
    11.050 DART SALO98 .626 1.948 - - - - 210.53
    11.065 DART 30.5.97 .696 1.616 - - - - 196.2
    11.066 DART HYV98 .715 1.929 - - - - 209.30
    11.072 DART 30.5.97 .986 1.633 - - - - 198.9
    11.122 DART HYV01 .616 1.986 4.968 7.319 9.292 195.65
    11.135 DART 30.5.97 .853 1.716 - - - - 199.4
    11.156 DART 30.5.97 .849 1.683 - - - - 197.3
    11.157 LÖIJY 14.8.05 .561 1.539 4.483 7.156/152.39 9.347 201.30
    11.170 LÖIJY 04.6.05 .020 1.782 4.743 7.227/157.35 9.376 202.71
    11.199 DART HYV98 .629 1.997 - - - - 209.30
    11.271 DART 30.5.97 .992 1.644 - - - - 193.5
    11.448 DART HYV98 .656 2.015 - - - - 206.90
    11.505 DART KOUV99 .303 2.093 198.90
    11.643 DART KOUV99 .826 2.122 - - - - 205.71
    11.684 DART SALO97 .505 2.084 - - - - -
    11.693 DART HYV97 .781 - - - - - 196.72
    11.781 DART HYV97 .836 1.995 - - - - 197.80
    11.789 DART HYV97 .661 - - - - - 194.59
    11.890 DART HYV97 .727 - - - - - 196.72
    11.966 DART MOP97 .760 - - - - - 193.55
    11.982 DART HYV98 .723 2.049 - - - - 169.81
    11.985 DART MOP97 1.139 - - - - - 197.80
    12.019 DART HYV97 .676 2.057 - - - - 195.65
    12.023 DART HYV97 .682 - - - - - 197.80
    12.113 LÖIJY SALO 07 .647 1.814 4.997 7.712 10.019 178.57
    12.125 DART KOUV99 .489 2.216 - - - - 185.57
    12.136 DART HYV97 .930 2.069 - - - - -
    12.162 VALLU 23.7.94 .535 2.000 - - - - 186.5
    12.212 VALLU SALO95 .712 1.951 - - - - 183.67
    12.247 DART MOP97 .794 - - - - - -
    12.270 VALLU 23.7.94 .541 1.994 - - - - 184.1
    12.270 VALLU 23.7.94 .600 2.027 - - - - 184.6
    12.291 LÖIJY 25.8.07 .672 1.959 5.179 7.894 10.204 179.82
    12.292 VALLU 23.7.94 .403R 1.938 - - - - 184.6
    12.314 VALLU SALO95 .748 1.995 - - - - 180.45
    12.414 VALLU 23.7.94 .644 2.177 - - - - 186.0
    12.439 VALLU SALO95 .786 2.186 - - - - 184.62
    12.441 LÖIJY SALO07 .485 2.040 5.288 8.016 10.333 177.51
    12.450 DART MOP97 .816 - - - - - 195.65
    12.452 VALLU SALO95 .712 2.212 - - - - 184.62
    12.489 VALLU SALO95 .889 2.177 - - - - 182.28
    12.518 LÖIJY SALO07 .974 1.984 5.251 8.016 10.372 174.00
    12.624 LÖIJY SALO07 .937 2.036 5.340 8.126 10.483 174.67
    12.696 VALLU 23.7.94 .293R 2.259 - - - - 182.7
    12.705 DART RAADI01 .659 2.346 5.900 8.548 10.658 167.44
    12.713 DART MOP97 .651 - - - - - 191.49
    12.880 VALLU 23.7.94 .670 2.141 - - - - 175.2
    12.923 VALLU 23.7.94 .741 1.955 - - - - 173.1
    12.946 VALLU 12.6.93 .679 2.045 - - - - 172.7
    12.967 VALLU 12.6.93 .525 2.133 - - - - 173.9
    12.996 VALLU 12.9.93 .637 2.057 - - - - 171.8
    13.011 VALLU 12.6.93 .607 2.156 - - - - 173.1
    13.038 VALLU 12.6.93 .372R 2.181 - - - - 173.9
    13.051 VALLU 12.6.93 .552 2.144 - - - - 173.1
    13.106 VALLU 23.7.94 .850 2.065 - - - - 170.6
    13.130 VALLU 12.6.93 .675 2.142 - - - - 171.8
    13.141 VALLU 12.6.93 .472R 2.154 - - - - 172.2
    13.152 VALLU 12.6.93 .494R 2.135 - - - - 170.2
    13.187 VALLU 12.6.93 .345R 2.183 - - - - 171.0
    13.283 VALLU 12.6.93 .293R 2.161 - - - - 169.8
    13.288 VALLU 12.6.93 .650 2.247 - - - - 171.8
    13.492 VALLU 12.6.93 .530 2.168 - - - - 164.8
    13.586 VALLU 12.6.93 .348R 2.041 - - - - 156.5
    14.202 PONT SALO98 .552 2.543 - - - - 166.67
    14.446 VALLU 12.6.93 .677 2.225 - - - - 153.8
    14.964 PONT SALO98 .521 2.504 - - - - 157.89
    15.822 DART SALO97 .309R 2.157 - - - - 101.41
    9.719 ASPEN8 MALMI00 .571 2.356 6.419 9.719 120.40
    9.873 ASPEN8 MALMI00 .665 2.354 6.463 9.873 116.88
    9.911 ASPEN8 MALMI00 .485R 2.483 6.587 9.911 119.21
    12.026 ASPEN6 MALMI99 .658 2.880 12.026 96.51
    12.030 ASPEN6 MALMI99 .530 2.856 12.030 96.26
    12.052 ASPEN6 MALMI99 .390R 2.872 12.052 96.26
    12.088 ASPEN6 MALMI99 .506 2.903 12.088 96.00
     
  3. mirage

    mirage 3rd gear

    ""

    melko tasasia 2,0s aikoja oon ite ihan samoilla kumeksillä ja melkein samalla hytillä (-80 cutlass) päästellyt,

    kumin pitää olla jo vähän kulahtanut ja paineet kilon tai alle,
    liimaradalla bönärissä pitää tulla lyhyet, mutta kunnon savut.

    tolleen oon päässyt liimalta jopa rivakkammin liikkeelle kuin kadulla kesäkuumalla asfaltilla."""

    Toi on kova temppu. 2.0! Onko Cutlassissa paljon kuitua, akku takakontissa jne., vai miten toi on edes mahdollista!? Ja joo, voi olla, et mun bf:t on jotain maanantaiversioo. Ne ei edes savua burniksessa, kuten jotku muut ihan tavisrenkaat. Niissä on oikeesti karmeen huono pito vedätettäessä. Pysähtyy ihan hyvin ja mutkiinkin uskaltaa tuupata, mut vetopito on ihan olematon. Sateella kaasuun voi liikennevaloista lähtiessä oikeen koskeekaan..
     
  4. mirage

    mirage 3rd gear

    Nythän lauantaina pääsee taas koettelemaan. Tavoitteena on 60ft aikaparannus >> tehoa on enemmän kuin ennen, mut kaasarikin on nyt sellanen, mikä ei tuuppaa toisioita ihan miten huvittaa levälleen, vaan niitä voi säätää. Lisäksi keula on aiempaa (vakiota) kevyempi. Saa nähdä malttaako olla revittelemättä, on niin kuumaa keliä luvattu, et ajoneuvon rikkominen lienee helppoa. Että jos vaan kokeilis niitä 60-jalkasia ja köröttelis maaliin :)
     
  5. rocker79

    rocker79 Gearhead

    Itellä paras 2.04 295/50-15 cooper coprilla. Painetta tais olla 1.6
     
  6. DX

    DX Double Gearhead

    parempi vastata myöhään kun ei millonkaan?

    Ei kai se silti kova temppu ole kuin korkeintaan lähtöjen tasaisuuden osalta mikä tekee siit ihan toimivan kilpiluokan indeksiröttelön.
    tasasesti tyhmäkynniltä asti vetävä patti ja sopivasti löysä alusta ettei potkase niin herkästi pitoja irti, niin ja rotiskon käytökseen rutinoitunut perse.

    sit toi kokemusperäinen juttu 5 vuoden kokemuksella ilman mitään muita muutoksia,
    että BF kumien pitää olla reilusti ajetut,
    en osaa arvailla, että onko pidon parantuminen kumin kuluessa enempi lamellien lyhentymisestä vai kumiseoksen ikääntymisestä (vulkanoituminen?) aiheutuvaa, kun omat touhut menee melko samoilla kaavoilla,
    kumminkin sitten kun kulutuspinta alkaa olla lepo niin pitää kadulla että liimalla parhaiten,
    muutaman ekan tonnin kumi vaan vinkuu ja sutii joka kadunkulmassa meikäläisen normaaliajollakin.


    Rautaimari, Alum. nokkapelti, kuitupuskurit kun orkkikset ylipitkät "lihakoukut" tökkii meikäläisen näköaistimukseen.
    eteen jätin alum. poikkipalkin painoa lähti muistaakseni 7 kiloa, takana ollut rautainen poikkipalkkikin sai häädön, painoa lähti muistaakseni 25 kiloa, eli kevennystä on tapahtunut lähinnä takapäässä.
     
  7. fury poika

    fury poika 3rd gear

    Plymouth fury vm 72 60ft 1.958 et 12.98 maxxis 295 50 15 o.8 paineilla ja siit liiman kohtaa tosin kolmas rundi kumea oli aika hyvin siin kohtaa.
    burnis ykkösellä ja heti kakkonen sisään kunnon savut, mut sillai lyhyt kumminki.
    Se ajaminen ei onnistunut siinä liiman vieressä yhtä sutimista.
     
  8. mirage

    mirage 3rd gear

    Höh. Te meette kovaa. Tänään Kiikalassa 2.28. Ei kyl kelpaa.
     
  9. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    Mulla on paras 60 jalkaa 2.239 ... 225/70-14 kumeilla...lämmittämällä sai helposti kakskymppiä huonomman 60 jalkasen.
     
  10. sisu

    sisu Gearhead

    Tänään 1.705 60jalkaa. 305/70r16 tosi auto on neliveto
     
  11. samuR

    samuR 1st gear

    oma toistaiseksi paras mitattu katurenkailla 2.261 60jalkaa renkaina jokku 215/50r17 linglongit
     
  12. Forwardlook

    Forwardlook Gearhead

  13. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Melkoisen hintavat noi Firestone Wide-Ovals G-70-15 rinkulat, 1000$ satsi ömeriikassa :eek: . Näkyy toimivan.
    En ole muuten päässy katugummeilla missään alle 2sekkaa 60jalkasta? Kiikalassa ei edes katuslikseillä, oikeilla slikseillä pari kertaa mutta hylsykin oli stokkikilpuri.
    Tarttis varmaan keskittyy siihen alustaan kunnolla.
     
  14. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    Noihan on rättirenkaat...eli en ihan suoraan vertais radiaaleihin...
     
  15. josu

    josu Gearhead

    Joskus 95 etuvetoisella motoparkissa.kadunmiehenpäivillä 1.91sek.oli jotenkin ihan tautinen pito.radalla kun käveli niin kengistä kuulu lits läts.taisi olla viikkon fhra kisojen jälkeen
     
  16. mirage

    mirage 3rd gear

    Huononee vaan. Loppunopeus ja -aika paranee. Täytyy kai hankkia tahmeammat tassut. VW Openissa paras 60ft 2.4 ja 2.6 kun oli, niin silti vedin loppuun uudet enkat. Alla siis 255/60-15 bf radial ta:t. Ei o vielä päässy edes alle 2.2s. Tahtois.
     
  17. K.S

    K.S Gearhead

  18. BBC

    BBC Guest

    +25v sitten ajoin +1600kg painoisella katuautolla katurenkailla (Dot 275 katusliksit) pikkulohkolla ja lähtö jarrulta 1,51 60jalan aikoja.
    loppuajat vain jotain 11sek kun eihän se mikkihiiri jaksanut työntää maaliin kuin hikiset 190kmh

    Hyvin nosti fillareita ilmaan kun oli välitys kohdallaan ja muut hipo kamat olivat; oikea turbiini, tracktion bars, tiukka ilme ja lauluilta kake´s song&racing teamin kanssa.

    aulis
     
  19. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Ens kesänä olis tarkoitus kellottaa Good Year L60-15 Polyglasit. Jos ja jos, mutta ehkä kuitenkin. Samaan autoon on myös 12.5 x 28-15MT ET Streetit eli koitetaan käyttää samassa paikassa molemmat alla niin sais vertailukelpoiset erot. Niin lujaa ne ajaa Jenkeissä noilla Polyilla, että ihastella pittää.
     
  20. Formula400

    Formula400 1st gear

    8.8 Pudasjärvellä ajoin uusilla 265 Coopereilla 2,09 60ft ja 13,5 1/4maili, -85 corvetella vakio turbiinilla ja 3.07 perävälityksellä ja ihan kevyellä burniksella.
     

Kerro tästä muillekin!