Millä pyörä irti???

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Renkaat ja vanteet', aloittaja Ana67, 13.7.2014.

  1. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Mulla on yksi lapsuudenkaveri, jonka lempinimi oli "Tuho".
    Kaikki mihin se koski, irtosi tai meni rikki.

    Täytyy ottaa yhteyttä, ja sanoa että nyt olisi yksi helppo keikka tiedossa.
     
  2. jope5

    jope5 Gearhead

    mites jos irroittaa vähän pyöränmuttereita ja ajelee 8 vähän aikaa niin irtooko.joskus traktorin rengas hommassa tehty sama homma ja tepsi ainakin siihen
     
  3. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Nyt tais keinot loppua :rotfl:
    Minäkään en osaa paremmin neuvoa, kaikki on lähteneet potkimalla. Olisko potkijasta kiinni? :lol:
     
  4. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Kuten tuolla aiemmin mainitsin on kokeiltu, seurauksena takajarrusta sivuääni :rotfl: Ääni tuli yllättäen siitä että takapyörä meinasi tippua!!! (rumpu oli tullu ulospäin vanteen kanssa). Tutkailtuani asiaa ilmeisesti joku valopää laittanut peltivanteen muttereilla aluvanteet kiini :(

    Eli nyt pitäisi jostain haalia myös aluvanteen mutterit kaikkiin pyöriin... :mad:
     
  5. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Voi olla siitäkin kun tuo fysiikka ei eri sairauksien johdosta ole paras mahdollinen 8) . Tosin koitin tänään sorkkaraudalla kammeta vannetta irti, ei hievahtanutkaan...

    Ei kai sitä nyt hitsattukaan ole kiinni??? Tosin eipä tuo yllättäisi, semmosia virityksiä ko vehkeestä on löytynyt aiemmin 8)
     
  6. DX

    DX Double Gearhead

    juu ei tartte isokaan vaiva olla selässä/kintuissa niin potkuista on se terävin kärki poissa.

    Appiukollakin polvissa kulumaa niin eipäs polkase lapioo enää kahvaa myöten niinku ennen.
     
  7. challenger-70

    challenger-70 Gearhead

    Ei joka pihasta löydy Paul Bunyania.
     
  8. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Elikkäs taitaa ollakin...ööh, noh, eihän siinä mitään, irtoo sitten kun irtoo.

    Loppuratkaisua odotellessa voi viihdykkeeksi kuunnella aina yhtä ajankohtaista Hiski Salomaan Lännen Lokaria vuodelta 1930, tässä hienoilla kuvilla höystettynä:
    http://youtu.be/P59U0jFMxxo
     
  9. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Mitenkäs jos kokeilisi kivi- tai kantopommilla?
    Toki varovaisuutta noudattaen.

    Latoo hiekkasäkkejä yms ympärille paineiskun suuntaamiseksi ja lentävien osien estämiseksi.

    Dynamiittipötkö lienee liian jytky, mikäli on aikomus käyttää edelleen autoa. :odroll:

    Kyllä se perkele vielä irti saadaan.
     
  10. JKF

    JKF Gearhead

    Peltoautossa oli kerran muhinut pari milliä liian pienellä keskireijällä ollut peltivanne ilmeisesti useamman vuoden. Lekalla piekseminen, jarruttelu pultit löysällä renkaat linkussa etc. ei auttanu. Kyse oli etupyörästä, niin laitoin palikan sopivasti vanteen ja rungon väliin ja sitten auto käynnissä tehostajan voimilla punnertaan. Lähti aika hätäseen.

    Ei varmaankaan suositeltava menetelmä liikennekäytössä olevaan.
     
  11. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Toi tehostajan käyttäminen väännätyksessä vois olla toimiva myös, pultit hieman löysälle, pattinkia runkoaisan ja vanteen väliin, toinen vääntämään ratista, toinen iskemään lekan ja kalikan avulla vastapuolelle.
     
  12. SuurKärppä

    SuurKärppä 2nd gear

    Mutta eikö sen napamutterin nyt kuitenkin saisi auki ja sitten
    pultit irti jarrusatulasta ja jarruletku irti, sitten pyöräyttää sen
    jarrusatulan vähän alaspäin ja vetää ulos koko paketin?
    Sen jälkeen vaan prässää irti.
    Ei menisi mitään lopullisesti paskaksi....
     
  13. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Toki sen varmaan noin sais irti mutta... Sitten tuleekin luultavasti uusia ropleemeja, vimeistään siinä vaiheessa kun ilmausruuvia pitäisi saada auki tai jo letkun irrotusvaiheessa :lol: .

    Kokeillaan ny viel riskimmäl potkijalla ja moskalla lisää sopivammalla koolingin pätkällä.

    Mut kyl mä ilmotan tääl sit ku jotain radikaalia tapahtuu ton homman suhteen :rotfl: Onhan tää aika uskomaton tapaus 8)
     
  14. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    ylä ja alapallot irti,jarruletku ja autosta riippuen jotain muuta ja koko helan kanssa pajalle.
     
  15. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Koko ketjua ei jaksa lukea läpi, mutta onko jo koitettu isommalla pöllillä?
    Itse olen saanut kaikki vanteet navasta irti, kun olen napannu jostain pinosta kolmemetrisen kuitupuun ja juntannut auton ali kuin muurinmurtajalla.. :eek: :D
    ei riko ihan helpolla vannetta vaikka siihen osuiskin ja massaa on sen verran, että isku alkaa tehotakin.. Lekalla(alle 10kg) ei saa kunnon iskua aikaiseksi ihan pienillä liikeradoilla ja sitten menee vanne, jos osuu.. :argue:
     
  16. Rannis

    Rannis 3rd gear

    Ootko kokeillu parilla 2x4;lla ja pullotunkilla? Eli maaten pullotunkki vanteiden välissä. Tällä systeemilla otin vanhasta peräkärrystä irti, eikä tarvinnu monta kertaa pumpata.
     
  17. renttu81

    renttu81 Gearhead

    Tuo pullotunkki toimis myös runkoaisan väliin. Toki renkaan toiselle puolelle sopiva palikka..
     
  18. pulttirengas

    pulttirengas 3rd gear

    Viet sen johonkin ammattikouluun nii kyl varmaan lähtee irti :rotfl:
     
  19. Faihess61

    Faihess61 3rd gear

    Rengasta yritetty irti jo toista kuukautta,kiva seurata lähteekö irti tämän vuoden puolella!!
     
  20. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    No tuo tunkki renkaiden väliin kuulosti jo sen verran hyvältä että usko on vahva.
    Laitoin tuon vinkin pysyvästi korvan taakse siltä varalta että potkuista loppuu ruuti jossain vaiheessa.
     

Kerro tästä muillekin!