Mitkä kannet Mopar RB moottoriin

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Swinger71, 15.8.2014.

  1. Swinger71

    Swinger71 Gearhead

    Eli nyt pitäs löytää Pro Compin kansille seuraajat koska ne osottautu niin paskoiks että en laita niihin enää euroakaan. Eli olen miettinyt Edelbrockin Victoreita. Millasia kokemuksia ja olisko joitakin muita vastaavia kansia? Kokemuksia ja vinkkejä otetaan vastaan.Nii ja myös hyvät käytetyt kannet kiinnostaa.
    Moottori: Rb 493, Howard Cams mek roller ruttua noin 10,5 73 cc palotilalla
     
  2. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Re: Mopar RB kannet

    Victorit taitaa olla ihan hyvät, riippuu siitä mikä on tehotavoite.

    Mutta enempi kiinnostaa mikä niissä Pro Compeissa on vikana?
     
  3. Swinger71

    Swinger71 Gearhead

    Re: Mopar RB kannet

    No niissä oli ekana kesänä se että ohjurit oli vslmiiks väljiä ja lisäks seetit oli vitun huonosti koneistettu. No entrauksen jälkeen ne toimi taas vähän aikaa kunnes nyt sai huomata että seetit oli alkanu painua sisään nykysien jousien paineella.Eli venttiilit ei enää pitäny kunnolla. Alumiini on aivan helvetin pehmeetä ja venttiilit todella huono laatuisia.
     
  4. Swinger71

    Swinger71 Gearhead

    Vinkkejä otetaan vastaan.
     
  5. ilu100

    ilu100 Gearhead

    Victorit on suht edulliset tyhjänä ostaa,sittenhän pääsee mieleisiä tekemään.Venttiilit/jouset/retainerit+tietenkin oikea vipasarja tuohon niin päästään jo kohtuulliseen peruspakettihintaan.
    Hyvä porttaus tai siistiminen/venttiilityöt kasvattaa noittenkin kansien kykyä antaa happea stroukatullekkin.
    Itte tilasin talvella tommoset ja pitäs tulevana talvena/keväänä kattoa mitä tuli tehtyä.
     
  6. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Vanhan koulun ukkona ihmettelen että eikö kukaan enää käytä/duunaa rautakansia?

    Onhan se toki alsaa kovempaa kairata, mut onhan ne vehkeetki kehittyny parissakymmenessä vuodessa.

    Onhan ne hirmu painavia nostella, ittellä meinas selkä mennä sbm rauta imaria sovitellessa.
     
  7. mg

    mg Gearhead

    Rautakansillakin kohtalaisen kovaa on menty..

    Alukansien ostamisen houkutushan on siinä, että puntaroidaan rautakansien entraamisen (seetit, ohjurit + venat & pocket porttaus) ja 'bolt-on' alsakansien välillä. Kuten 906/452 rauta vs. edelbrock rpm.

    Kun tiettävästi edellämanittujen kansien hintaero ei kokonaisuudessaan töineen paljoon tule eroamaan - silkalla mututuntumalla..
     
  8. Swinger71

    Swinger71 Gearhead

    Oon kallistumassa vahvasti noihin Victoreihin koska nuo Compit on niiden kopiot nii on venajouset ja nostajakammion pelti valmiina.Ja kun ne ei esim venttiileiden kanssakaan ole niin älyttömän kalliit.Lisäks ne virtaa jo siltään kohtuullisen hyvin.
     
  9. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Onks sulla noiden procomppien kans koneesta mitään faktaa tehon tai auton suorituskyvyn suhteen?
     
  10. Swinger71

    Swinger71 Gearhead

    Ei oo ku en ehtiny missään vaiheessa rullille.Mutta kyllä tuo A-koppa liikku ihan mukavasti noillakin ku olivat kunnossa.
     
  11. C-barge

    C-barge Gearhead

    Ois ehkä kohtapuolin hyvii indyjä tarjolla.
     
  12. Swinger71

    Swinger71 Gearhead

    Olen kiinnostunut! :) Ilmottele vaikka viestillä ku on enempi tietoa.
     

Kerro tästä muillekin!