"Raggari-Arskan Letukka" ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Falconetti, 13.6.2014.

  1. hantta

    hantta Double Gearhead

    Tervetuloa joukkoon tummaan, ja muisteloita esiin. Itelläni oli Valiant, ja Chevy ii, joten ihan etujoukkoa ei oma kalustonikaan ollut, mutta kuskiksi sentään usein kelpasi noihin oikeihin autoihin:)

    Hantta
     
  2. hantta

    hantta Double Gearhead

    Arvonen taitaakin olla nykyään mopomiehiä (v8).

    Hantta
     
  3. Raider Japa

    Raider Japa Gearhead

    Vauxalla Velogsilla mekin tultiin näyttämäänkin jotain 78 ja kaikki luui et "On jenkki" Pantiin Brittilippu takaikkunaan niin morjenstus loppu.
     
  4. kj

    kj 2nd gear

    Kas, Rytsöläkin on täällä!!! :)
     
  5. Raitsa

    Raitsa 2nd gear

    Olitko hantta joskus 80-luvun lopulla Lähettiykkösessä duunissa?
     
  6. hantta

    hantta Double Gearhead

    En ole ollut lähettiykkösessä töissä, mutta muistaakseni joku jenkkiharrastaja oli.

    Hantta
     
  7. Impala76

    Impala76 Gearhead

    Muistaakos kukaan keltaista 67 caminoa? Oli sutilla maalattu ja katto hypitty kasaan.. Isäukko oli sen joskus 70 luvun lopulla Turusta ostanut. Oli seissyt jossain kerrostalon pihalla pitkät ajat..
    Rekisteri oli/on NV-655 tai 556, ei muista tarkkaan. Auto kunnostettiin, maalattiin 2 väriseksi ruskeaksi ja haettiin luvat isolohkolle. Myytiin eteenpäin joskus 80 luvulla. Näkyi muutamia vuosia sitten hopeanvärisenä isolohkotekniikalla ladattuna.
    Entä mitä tapahtui noin 74-76 malliselle kaksioviselle valkoiselle Novalle joka seisoi pitkään jossain pansion suunnalla kerrostalon parkkiksella joskus noin 15 vuottasitten... Toivottavasti ei paaliin mennyt kun kaupungin siirtomääräyskin oli jossain vaiheessa ilmestynyt lasiin. Se oli muistaakseni isolohkolla???
     
  8. hantta

    hantta Double Gearhead

    Valkoinen -73 nova mustilla raidoilla oli isolohko 402. Jäi seisomaan jonkinlaisen epäonnistuneen vaihtokaupan takia.

    Hantta
     
  9. Vuokralainen

    Vuokralainen Gearhead

    Kiitokset Impalan kuvasta. Muukin mahdollinen tieto kyseisen auton historiasta kiinnostaa.
     
  10. hantta

    hantta Double Gearhead

    Tuo isolohkonova oli alunperin kutosella ja kaksivaihteisella automaatilla, jossa oli veikeä ominaisuus: lähti kakkosella liikkeelle, jos vipu kakkosella, eli oli manuaalitoiminen, ja kai jonkinlainen pula- ajan powerglide. Rakentajan käsistä lähti aikoinaan punainen 70 454, joka nyt siis Loimaalla.

    Hantta
     
  11. hantta

    hantta Double Gearhead

    Sekoitanko nyt autoja, kun muistelen, että is letukassa olisi ollut kylkipakoputki takana poikittain?

    Hantta
     
  12. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Lähdettiin yks vappu, -90? ACM firman limokäkkylällä stadiin. Mukana Esko V ja Sari, Gustu, kankikoivisto ja ite, tais olla Mikko I myös mukana. Siellä oli joku iso kansainvälinen kokous ja limoja meni siihen suuntaan aika paljon.
    Meidän viereen ajo piispanristin paikkeilla poliisiprätkä joka näytti kädellä että seuratkaa ja sitten se kiihdytti. Oltiin ihan h-moilasena, polliisi himmas ja näyhtti uudelleen. Saatiin kuski yllytettyä seuraamaan sitä ja sitten mentiinkin aika haipakkaa niin kauan että tuli eka kusiparkki vastaan.
    Se prätkäpoliisi oli vissiin huomannu että ei enää seurattu sitä ja se tuli takaisin kun oltiin kaikki pientareella kusella. Se katteli vähänaikaa kypärää raaputtaen ja häipy sitten rengas sauhuten kun huomas töppinsä :rotfl: .
    Tostakin reissusta tuli kunnon rakkarireissu poliiseineen ja lahnajärven baarikin tais pikkasen hajota mutta siitä ehkä joskus lisää.
     
  13. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Olikos se pernon valkonen nova Tepin? Ja itekkin muistan jonkun vehjeksen jossa oli kylkiputki takana.
     
  14. hantta

    hantta Double Gearhead

    Ei ollut silloin enää Tepin, vaihdossa tuli muistaakseni Chapparal v8 pikaliippari, joka lienee nykyään Lasse T:n navetassa Maskussa.

    Hantta
     
  15. he.matic

    he.matic 1st gear

    Hauska sattumalta huomata et sinäkin vielä elät,muistattko kun hanski pölhöyttään räjäytti sen turbo chal lengerin nop shellin pihalla kun piti meille esittää,me istuttiin baarissa kahvilla ja katottiin ikkunasta,ei tainnut kehdata tulla sen jälkeen sisään. T:Henkka
     
  16. he.matic

    he.matic 1st gear

    Ja samaisella limolla kerran marina palaceen punaisen maton viereen (ketähän mahtoivat odotella?)portsari avas takaoven,ensin pyöris ulos tyhjät kaljapullot ja sitten äijät,päästiin silti alabaariin.
     
  17. pequli

    pequli Gearhead

    Hyviä tarinoita tuntuu löytyvän. Silti vain lisää kuvia

    [​IMG]
    Varaosavaiheeseen päätyneitä Ruskon tallilla

    [​IMG]
    Oli siellä muutakin kuin amerikkaa

    [​IMG]
    Oma BelAir vuonna 1982. Ajan hengen mukaisesti puna-valkoinen konehuone ja suora kuutonen

    [​IMG]
    Seuraavana kesänä olikin sitten 327 keulalla, suorat putket ja autoferrex pinnassa ja lauluautomeininki. Onneksi auto on Salossa tallessa ja nykyomistajallaan taas siistissä kuosissa.
     
  18. Falconetti

    Falconetti 1st gear

    Mikä tuon Simcan kohtalo oli? Sivuventtiili 8 ilmeisesti? Onko Vedette?
     
  19. hantta

    hantta Double Gearhead

    Kesä -76, ja melko pitkä letka ameriikanautoja cruisailulla Naantalissa. Risteilyä rauhanomaisesti, ja nokat kohti Turkua. Letkaa veti joku isotakalamppufordi, taisi olla tia- 8, ja kun köröteltiin pitkin aurinkotietä, pamautti koko letkan ohi pollisisaabi pillit päällä, ja kunse ekakin auto oli ohitettu, pysäytys. Koukku käveli koko pysähtyneen jonon päästä päähän, kopautti jokaisen auton sivulasiin, ja ajokortti- kiitos. Nyt koko revohka takaisin Naantaliin, istumaan muutamaksi tunniksi silloisen poliisilaitoksen odotussaliin poliisikoiran vahdinnassa, suurrikollisiahan oltiin. Kun sakot oli jaettu, ja kortit saatu takaisin, oli kotiinlähdön aika. Olin kuskina -62 Chryslerissä, joka oli pysäköinnin aikana hukannut ajovalonsa. Pimeällä parkkipaikalla siinä vikaa hakiessamme, tuli kiukkuinen poliisisetä karjumaan, että helvettiin se romu siitä, ja kun kerroin, ettei valot toimi, jatkui huuto, että ajakaa sitten ilman valoja. Huusi vielä perään, ettei tarvitse enää ikinä tulla Naantaliin.

    Hantta

    P.s sakon syy: Ei väistänyt hälytysajoneuvoa:)
     
  20. Buick55

    Buick55 Gearhead

    Olisko ollu tää?
    Joskus-81-82 Härmälässä Tampereella,parkkipaikalla.
    Näihin aikoihin alkoi meikäläisen amerikan autoharrastus,kai?
    [​IMG]
     

Kerro tästä muillekin!