`58 Buick

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mikcu, 19.2.2004.

  1. jumakuja

    jumakuja 1st gear

    Onko kukaan laittanut '58 Buickiin -- tai vastaavaan GM tuotteeseen turvavöitä? Mietin lähinnä noitten lantiovöiden pituuksia kun semmoiset tilaa. Jenkit myy niitä joko 60" tai 74" pituisina. Kannattaako ottaa kaikki 74" pituisina jos laittaa sekä eteen ja taakse?
     
  2. Gtamazon

    Gtamazon Gearhead

    Hakusessa olis 264seen kaasutin. 2bbl saisi olla, vanha oli mallia carter wcd. Siitä ei taida kalua tulla enää. Tietysti 322:n imusarja ja siihen 4bbl kaasutin kiinnostas myös.

    Ootteko tehneet kaasutinswappeja buikkiin? Kiinnostas tietää minkälaisia niin ei tarttis ite töpätä kymmentä kertaa ja sitten tajuta jotain.... Jalkastarttia ei ole pakko säästää..
     
  3. Gtamazon

    Gtamazon Gearhead

    ...ilmeisesti puikkeihin ei kaasuttimia tartte vaihdella. Noh jatkan itsepuhelua...

    Nyt ruvetaan olemaan jännän äärellä. Auto tahtoo keitellä vaikka mitä olen tehnyt. Tähän mennessä mitä ite olen osannut tehdä on seuraavat:

    - Syttyosat uusittiin, sytyn tarkastus. Säädettiin shopmanuaalin arvoihin. Auto rupesi käymään paremmin. Alipaineohjaus toimii ok.
    - syyläri uusittu
    - termari uusittu, otettu kokeeksi pois ja kokeiltu myös vanhan termarin rungolla rajoitettua vesikanavaa. Lopputulema on ollut aina sama... keittää, mutta ilman termaria hieman myöhemmin.
    - vesipumppu uusittu
    - kannet käytin irti, kansissa ei ollut koneistamon mukaan mitään vikaa, mutta kannentiiviste oli selvästi vuotanut ainakin oikealla puolella kahden taaimmaisen pytyn luona. Kokosin yläkerran uusilla tiivisteillä.

    Tämän jälkeen auto nippuun ja suu virneessä ajamaan...just.. Lämmöt nousee edelleen keitolle saakka. Vissiin vesi ei kuitenkaan kierrä kanavien läpi? tai jokin muu syy, sylinteri halki tms??

    Tämän jälkeen koittanut kaikenmoisia puhdistuslitkuja tuloksessa. Muutama viikko sitten koeajolla auto hyytyi kokonaan bensapumpun leviämiseen. Noh pumppu kuntoon ja auto käyntiin. Nyt oireena ilmaantui semmoinen, että kun auto lyödään kylmänä käyntiin niin käy ok. Muutaman minuutin päästä rupeaa käynti hiipumaan ja pakoputken täydeltä tulee mustaa/harmaata savua nk. menisi tolkuttoman rikkaalle. Sillä tuossa ylempänä kyselin kaasutinta ihan testimielella jos kokeilisi eri kaasarilla... Kaasuttimen avasin (minun harjaantumattomalla silmällä en löytänyt mitään ilmeistä vikaa) ja putsailin sekä kokosin uusilla tiivareilla, mutta tällä ei vaikutusta.

    Mitähän vielä osaisi tehdä vai pitääkö suosiolla unohtaa koko biili. Meinaa usko loppua... enempää en näillä taidoilla oikein osaa tehdä. :D

    Ainiin kone on 264 naulapää ja kaasutin Carter wcd 2bbl.
     
  4. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    No jopas koettelee miestä. Lähteekö huikka varmasti pois päältä?
     
  5. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Tota tota.. Kannet ja syylari ok. Miltä näytti lohkon vesikanavat kun sulla oli jakopään koppa, vai oliko? Kaikkeja flusheja olet käyttänyt, mutta epäilen lohkossa kalkkikiveä. Siis mä vaan epäilen. Älä luovuta!
     
  6. Gtamazon

    Gtamazon Gearhead

    Saakos tuon ryypyn vaikka kokonaan pois pelistä jos kokeilisin sillain? Se on tuo musta mötikkä climatic control?

    Vesikanavat näytti kyllä ruosteisilta, mutta ei mitenkään tukkeisilta. Kovasti epätasaisilta ne näyttivät.. Tuolla amerikanfoorumilla kehuivat, että jos sitruunahappoa laittas muutaman prosentin vahvuisena ja antais käydä kuumaksi ja sitten huuhtelut vedellä. Tuota ajattelin kokeilla jos saan vehkeet käymään niin kauan.

    joo koettelee koettelee vaan ei hylkää...
     
  7. el borrachitos

    el borrachitos Gearhead

    Haisee kyllä vahvasti sille, että sulla on ainakin lohko täynnä kalkkia,ruostetta ja muuta mujua. Entäs jakopäänkoppa? Missä kunnossa on sen vesipumpun pesä? Eli jos se on pahasti syöpynyt kuopalle, ei vesipumpun ropelli jaksa siirtää vettä kunnolla,koska ns.falskaa välistä.

    Ja siihen halkinaiseen kattilaan mulla vois olla lääke. Nipussaan oleva 401:nen alakerta ilman kansia, jakopään koppaa ym.ulkopuolisia himmeleita.
    Siis pelkkä ´63:nen lohko ja sen sisäpuolella olevat n. 1,5 kesää ajetut roinat.
    TA:n hydraulinokka + nostajat, TA:n säädettävä rullajakopää,ja puntitettu akseli veiveineen sekä mäntineen. 1200.- on hinta. Ja lisähinnasta löytyy sitten kromattua osaa ulkopuolelle mottia.
     
  8. el borrachitos

    el borrachitos Gearhead

    Ei se paska yleensä ihan sinne ylösasti nousekkaan,vaan peittää lohkon vesitilaa alempaa pyttyjen ympäriltä. Mä olen joskus joutunut happo ja muista kuureista huolimatta lyödä vesipropun pois molemmilta puolilta lohkoa, ja painaa paloletkulla tai painepesurilla vettä koneeseen water crossoverin reijistä jakopään molemmilta puolilta. Sen jälkeen on toiminut, kun puolipihaa on lainehtinut ruostevellistä..
     
  9. Gtamazon

    Gtamazon Gearhead

    täytyy vielä kattoa tuo vesipumppuhomma ja käyttää pumppua sen verran irti. Kiitokset tarjouksesta, mosa kiinnostaa, mutta tässä vaiheessa olen melko valmis hankkimaan valmiin paketin. Eli mieluusti käyvä kone+laatikko nipussa, jonka sitten yritän naittaa tuonne pellin alle. Tämä kesä meni käytännössä tekniikan ihmettelyyn ja toiveissa olis ensi kesänä ajella enempi.

    Itekkin olen alkanut epäillä tuota tukkeista vesipuolta lohkossa. sais vaan tuon käymään kunnolla.

    Keräilen tässä vähän motivaatiota ja palaan asiaan jos saan jotain selvyttä....

    edit: kerkesitkin vastaileen... täytyy koittaa kaivaa nuo roput auki, viime katsomisella taisivat olla melko herkullisessa paikassa...
     
  10. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    ^ halvalla meneee, mutta ei mene heittämällä viisvitoseen. Menee kyllä, mutta ei sovi lootaan. Jos et ole pussihousu älä ole poika vaan ole Mies ja heitä kunnon molopää nokalle. Tuo mitä El sanoo on pahin skenaario ja varaudu sihen että sun lohko on kaput. Miten öljytikusta katottuna ja haisteltuna onko se pelkää öljyä? Entä syylarin vedet. Pulputtaako ja onko vettä missä ei ole yhtään öljyä seassa? Sulla on iso vesisysteemi mikä menee penkkien allekin kato nyt suatana että kaikki virtaa ilman estoja!
     
  11. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Joo, noi on ihmevehkeitä, kun on penkinlämmittimetkin, tosin oletko Rebeli varma, että ´58:ssa menee penkin alle, kun ei noissa ´57:ssa mene ja Teron ´51:ssä menee??
     
  12. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    My Dear Jamant! Olen nähnyt jopa ilmastiodussa 58 Buickissa missä oli letkut etupenkin alle missä oma kenno lämmittämää matkustajia. Mun 58 avossakin oli, mutta siinä ei ollut ilmastointia. Esim "Almost Grown" vain Specialista löytyy molemmat.
    55 Buick mitä mulla on ollut niin niissä ollut oma katkaisija penkin alle lämppärille. 58 enää ei. Nyt en saatana muista kun on pienesä simassa koska loppui Dynaflown vesijäähdytys? 55 ei ollut enää, mutta mitä noita Buickkeja pihalla ollut nii 53 oli vielä Dynaflown vesijäähdytys.
    Dynaflow otti yli 20 litraa type Ceetä eli vanhaa type A. (foordin öljy käy)
    Jäähdytysjärjästelmä otti Dyynaflouu eli 20 litraa..
     
  13. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Eediitä Jaamantille.
    Olen varma omastani. Se oli 46C eli 122 tuuman lyhyt akselivälinen avo. Koko pohja oli mätä. Ok, se oli optio. Koska niitä halviman korisarjan kalliimmassa korimallissa oli paljon optioita. Nistä hauskin nopeus-summeri mikä alkoi huutaa leipää jos mittarin rulla ylitti aseteun nopeuden. Bbzzzzpiippiipaargha!
     
  14. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Fuck tää känni pitkästä aiakkaan.
    Jamant. Se penkin alla lämppäri on tarkoitettu tatamatkustajien nilkoillle, ja se toimii. Vanhemmissa kuin 55 se systeemi toimii myös (ei toiminut) laatikon vesijäähdytteinä. ANKKAS!
     
  15. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Uskotaan Rebeliä!! En vaan ole ´57:ssa nähnyt tommosta ja niitähän on tässä kylällä kaksi...
     
  16. el borrachitos

    el borrachitos Gearhead

    Pörrelle mä tota mottia vähän tarjoilinkin sen ´62:seen halkinaisen 401:sen tilalle : )
     
  17. Buick55

    Buick55 Gearhead

    Omassa -55:ssa on tuo takamatkustajien jaloille oleva lisälämmitin,purin aikoinaan kaikki jäähdytysjärjestelmän letkut ja niitä on yhteensä n.10m,myös lootan "jäähdyttimelle" :rotfl: ,on letkut.

    Aikoinaan kun purin tuon oman motin niin vesikanavat oli lähes täynnä aivan kuin rantahiekkaa,ym ruostemössöä.
     
  18. Gtamazon

    Gtamazon Gearhead

    joo eilen sen verran jaksoin kattoa tuota käyntiä ja sain vehkeet käymään kohtuullisesti. Keitolle meni taas... Pikkasen kurkin noita vesiroppuja josko ne kaivaisi auki.

    Tein poikkitieteellisen pääätelmän kun meni keitolle niin lämpömittari näytti kuitenkin asteikon alaosaa. Mittarin anturin meinaan tarkastin kiehuvalla vedellä kun kannet oli irti ja se näytti oikein. Eli tästä vedin johtopäätöksen, että vesi ei edelleenkään kierrä.

    Muuten ei mun penkin alla mitään lämppäreitä ole. Varmaan poistettu joskus?
     
  19. pörre

    pörre Gearhead

    ja minähän sen olisin heti ostanut jos olis vaan hilloo.. kai se on soitettava pankkiin ja pyydettävä TAAS kämppään remonttilainaa :D
    on kun myrkkyä nielis kun joutuu väliaikaisesti sovittaan 305+350 paketin pellin alle naulapään tilalle..YÄK!.. no kai sillä hetken ajelee paremman puutteessa. ainakin talven :D
     
  20. mpj

    mpj 1st gear

    Tuohon keittämiseen, joskus kuullut että Olis kuulema vespumppu juminu jakopäähän??. Selvinny sillä lailla että alkanu keittää , eiku hilpeitä eestä että pääsee käsin pumppua koittaa pyörittään. Tiiähäntä ?? voihan sitä tuotakin kokeilla.
     

Kerro tästä muillekin!