Maakaasut vanhaan autoon!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Karva, 30.4.2006.

  1. 455STW

    455STW Gearhead

    Hyvä Mäntsälän Sähkö ja ST1! Kävin juuri kaasutankilla ja eihän sieltä mitään kaasua saa! Letkuheikin mukaan paineongelmien takia sain tankkiin vain reilun kilon, kun tilaa olisi ollut n.10 kilolle.
    Eihän tuo nyt paljoa kirpaise suuntaan eikä toiseen mutta melkoista kusetusta mainostaa olematonta kaasua!!!
    Eli ei kannata mennä Mäntsälään.
     
  2. Rado

    Rado Gearhead

    Mäntsälässä on kaikki pielessä.
     
  3. Karva

    Karva Gearhead


    Tutustu aiheeseen ja tee muutos itse, apuja saa kyllä.

    www.cnghouse.fi
     
  4. asperiini

    asperiini Gearhead

    Asennuksen laillisuus ja katsastus tuottaa ongelmia 2004 mallisen 10 sylinterisen auton kanssa jos homman meinaisi itse tehdä.
    Valmista mallikohtaista asennussarjaa kun ei taida löytyä.
    Eihän tuo muuten miltään rakettitieteeltä näytä ja varmaan palikat löytäis paikkansa.
     
  5. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Onko kellään tietoa tuleeko Turun tai Porin alueelle( vai sattuisiko jopa jo olemaan) tollasta maakaasuasemaa?

    Vois itekkin harkita tota "konversiota"ens kesänä jos vaan tota kaasua alkais saamaan jostain...
     
  6. janiluo

    janiluo Gearhead

    Kyllä 10-sylinteriseen löytyy sarja suoraan CNG Housesta katsastusdokumentteineen vaikka kaikkea ei näy verkkokaupassa.
    Kun asennuksen tarkastaa ennen käyttöönottoa asennusluvat omaava henkilö niin ei tuossa mitään ongelmaa ole...
    Pitää vaan ensin tehdä päätös mitä haluaa ja sitten vaan ryhtyy toimeen niin kyllä se siitä.

    - Jani -
     
  7. JM82

    JM82 Gearhead

    http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1 ... pos=ok-nln

    Eikös tuo ole se oragasin tyyppi? nimi ainakin täsmää ja samaa näköäkin on, kun pari kertaa asioin oragasilla vuosia sitten. On vissiin rahaa tullut ihan hyvin bisneksistä, kun tuollaiselle listalle on päässyt :)
     
  8. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Sama mies!!!
     
  9. JM82

    JM82 Gearhead

    Löytyyköhän myös yhteyksiä italian suurimpaan yritykseen :)
     
  10. Hai

    Hai Double Gearhead

    Normaalin nettikeskustelumenetelmän mukaan seuraavaksi todetaan kaikki maakaasuhörhöt rikollisiksi.
    Janiluo, mistäs sua haetaan? :rotfl:
     
  11. janiluo

    janiluo Gearhead

    No just... :poff:

    Iltalehden juttu:
    http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015012 ... 2_uu.shtml
    Aika vähän on toimittajalla ollut tietoa kun toikin juttu on tehty Oragasin perustamisuutisen pohjalta jossa äijä silloin kehui että ei ollut liikaa byrokratiaa firman perustamisessa Suomessa. Jälkikäteen se nähdään niin että kusettaminen Suomessa on helppoa...

    tuossa:
    http://www.kauppalehti.fi/5/i/yritykset ... 07&ext=rss

    Kaikkea sitä...

    - Jani -
     
  12. umpio

    umpio 3rd gear

    Jep jep; seuraavaksi Yleistä keskustelua -osioon joku avaa ketjun, jossa on linkki Mitä vittua -sivustolle, jossa on nimineen kuvineen osoitteineen kaikki maakaasuasentajat/-yrittäjät otsikon "Nämä kusettavat verorahamme" alla :poff: :poff:
     
  13. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Nostellaan välillä tätäkin aihetta.

    On tullut nyt pari kolme kuukautta ajeltua kaasulla vm. 2003 crew cab silveradolla jossa 6.0 bensakone.
    Kulutus n. 10kg satasella. Pitäisi vielä laittaa iso säiliö lavalle kun nyt on vasta 60l/10kg asennettu varapyörän tilalle lavan alle taka päähän. Mukavasti toimii ja kulkee. Huomaa kyllä teho häviötä kaasulla mutta ei se haittaa kun ei toi mikään kiihdytys auto ole. Eli kulut n.13.5€/100km ja kuorma-auto niin verot 85€ vuodessa !! :eek:
     
  14. Vezques

    Vezques 3rd gear

    Ja kylillä saattaa myös nähdä farkku Aspenin ilman bensan hajua. Kaupunkipyörityksessä ollaan menty 7,5kg/100km eli hitusen yli 10€/100km. Matka ajossa ei ole vielä ehtinyt testaamaan ja säädötkin ovat vähän vaiheessa.
     
  15. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Millä tavoin tota maakaasusysteemiä säädetään, vai säädetäänkö vaan sytkää?

    Voi jummi kun tulisi tännekkinpäin maakaasuasema niin saisi muuttaa noi autot sillä toimivaksi.
     
  16. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    No mikä on tänne? Riippuu järjestelmästä miten sitä säädetään. Ruiskuautoihin tulee omat kaasusuuttimet ja ohjainboxi mikä on auton oman ECU:n orjana. Tietenkin tietokoneella säädetään kaasusofta kohdalleen että kaikki toimii. Kaasari vehkeissä sinne ilmanputsariin tulee mikseri joka sekoittaa kaasun ja ilman. Siinä joudutaan hieman kuristamaan ilman saantia että moottori imee kaasu tarpeeksi koneeseen. Lambdaohjaimella sen seoksen saa pysymään optimaalisena.

    Kaikki jutut on tuolla keskustelussa jos vaan jaksaa kahlata sen läpi.
     
  17. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Niin tänne Porin alueelle, nyt on ollut jotain höpinää että tohon poriin tulisi se terminaali ja asemia alkaisi nousemaan. Kaiketikkin 2016 syksyllä pitäisi olla valmis. Tällä hetkellä lähin asema on tampereella.
     
  18. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    [​IMG]

    No nyt on turussakin kaasutankkausasema.

    Taitaa olla huomenna virallisesti käytössä.
     
    Vezques tykkää tästä.
  19. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Hienoa!
     
  20. valpas

    valpas Gearhead

    Hitto miksei.....
    Valtiovalta aikoo antaa rahaa mm. uuden kaasuauton hankintaan. Hyvähän se on.
    Anne Berner aamutelkkarissa asiasta kertoili.
    Voiskohan vanhan auton kaasukäyttöiseksi muuttamisesta saada jotain?

    Valtiovalta on unohtanut harrastajat, jotka vaisivat olla merkittävä tekijä liikennepäästöjen vähentämisessä.
    Itsellä on kokoajan harkinnassa ainakin yhden vanhan autoni kaasuttaminen. Kaks tankkauspistettä on päivittäismatkani varrella,
     

Kerro tästä muillekin!