Ilmoitus osa kadonnut

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Elämää nähnyt Jouko, 12.6.2009.

  1. Crash_

    Crash_ 3rd gear

    Mistälähtien? Viimeks 2 viikkoa sitten otin auton nimii pelkällä vanhan aikasella
     
  2. lollipopchevy

    lollipopchevy Gearhead

    Ainakin syksyllä 2013 toimittiin noin kun myyjällä ei ollut uusinta 2 osaa antaa mukaan. Isompi maksu ja paperit tulivat karenssin jälkeen postitse kotiin.
     
  3. 19Ford59

    19Ford59 Gearhead

    Ostin auton kesäkuussa. Ilmoitusosa oli kadonnut. Vein konttorille luovutustodistuksen ja tallessa olevan rekisteriotteen ykkösosan. Omistajanvaihdos tehtiin heti ja paperit jäivät viikoksi konttorille. Kysyivät vain että postittavatko ne kotiin vai noudanko viikonpäästä.

    Korkeampi maksu tuosta tosin tuli ja se aiheutui siitä että minä jouduin maksamaan uuden ilmoitusosan tilaamisen ja sen jälkeen rekisteröinti minun nimiin onnistui vaikka tuota uutta ilmoitusosaa ei entinen omistaja edes käynyt allekirjoittamassa. Noin 15 euroa olisi säästänyt jos entinen omistaja olisi itse tilannut sen kadonneen paperin ja allekirjoittanut sen. On tuokin yksi tapa hinnoitella tuote. Jos omistaja tilaa paperin niin se on halvempaa kun se että joku muu sen tilaa.
     
  4. Woodpecker

    Woodpecker 2nd gear

    Jos ilmoitus osa on kadonnut niin tee liikennekäytöstäpoisto netin välityksellä. Hinta 4e ja uudet paperit putkahtavat postiluukusta 7vrk kuluessa. Tarvitset verkkopankki tunnukset.
    http://www.trafi.fi/tieliikenne/asioint ... ostapoisto

    +Tämä siis halvin tapa hankkia uudet paperit
    -Toki auto jää pois ajosta
    -Kaupat voi viivästyä
     
  5. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Tuleeko muka 2 osakin?
     
  6. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    Jos ei vanha osa kelpaa ollenkaan, niin täyttelet luovutuskirjan, lähetät ostajalle, ja se menee sen kanssa konttorille ja sanoo, että alkuperäinen ilmoitusosa oli kadonnut, ja tehtiin kaupat tällä. Ne antaa teknisen osan takaisin leimattuna, että autolla voi ajaa, ja viikon päästä ostaja saa paperit postissa kotiin.

    Näin se mulla meni viime kesänä, kun kaverin kanssa tehtiin kauppoja kaksipyöräisestä. Vähän ihmettelen kyllä, miksi tyhjä luovaripohja olisi parempi, kuin vanha ilmoitusosa - kai sekin kelpaa, kunhan kaivaa kuvetta pikkuisen enemmän?
     
  7. janotz

    janotz 1st gear

    Tulee!
     
  8. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Eikö helvetissä :eek:

    Itella/posti/itellamikälien tuntien mun auto ei ookkaan enään kohta mun auto jos sopivalle paperit sattuu meneen :mad:

    Mut jos todella on tollain niin sit lähtee seuraavan auton omistusosa samantein uuniin niin ei tartte miettiä, et missä sekin seikkailee :poff:


    Muutaman kanssa ollut puhetta et he mieluusti maksaisivat siitä et sen omistusosan sais pyytämällä konttorilta vaikka maksua vastaan niin ei tartteis ihmetellä missä se on.
     
  9. Marko Nykänen

    Marko Nykänen Double Gearhead

    Jep, vahvistan tiedon oikeaksi. Kyllä tulee. Mullakin on kolme autoa joista yleensä vain yksi kerrallaan liikenteessä. Trafin kirjekuoria (avaamattomiakin) on välillä riesaks asti. Ja kakkososia saa selata ja etsiä viimeisintä minkä jättää säilöön. Kirjekuoressa tulee siis ykkös ja kakkososa sekä luovarit. Ainakin kesäkuussa vielä tuli. Yleensä vielä kolmessa arkipäivässä viimeistään on paperit lootassa kun on ottanut liikenteeseen tai poistanut.
     
  10. Mopar

    Mopar Gearhead

    Näinhän se on. Itse tulee kuljetusbussi verojen takia otettua vähän väliä liikenteeseen ja pois. Verot kun on 2,66€/päivä.Jos viikon seisoo käyttämättä, on halvempi tehdä liikenteestä poisto, kun maksella veroja :mad:
     
  11. Ranex

    Ranex 3rd gear

    Jos kakkososa on kadonnut niin ei sitä saa netissäkään poistettua liikenteestä, kahtokaas kun siinä kakkosessa on juuri se tärkeä tarkastusnumero, jolla valvotaan että oikea omistaja tekee muutokset.Muuten vois kiusata naapuria ja pistää sen autot seisontaan ja ........
     
  12. Marko Nykänen

    Marko Nykänen Double Gearhead

    Ei tarvii enää nykyään sitä numeroa. Pankkitunnukset riittää.
     
  13. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    No pankkitunnukset riittää mutta autohan pitää olla omilla nimillä rekisteröity ennenkuin netissä voi sen poistaa liikenteestä.
    Ei siis toimi uudella ostajalla niin. Vanhalle omistajalle tietysti halvin tapa. Mutta noin viikko menee papereiden tulon kanssa.
     

Kerro tästä muillekin!