Tarinoita Trafista

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja 1purehell, 11.8.2014.

  1. jokihai

    jokihai 2nd gear

    Onko kukaan tietoinen, että ovatko jo alkaneet ratsaamaan noita pätevyyksiä? Kovasti uhkailivat etukäteen, että resursseja on varattu toimintaan.
     
  2. JKF

    JKF Gearhead

    Se alkaa Suomessa toi työnteko painottuun lähinnä erilaisten korttien suorittamiseen. :mad:

     
  3. timant

    timant 2nd gear

  4. JS78

    JS78 3rd gear

  5. M

    M Gearhead

    Paska juttuhan tuo on, jälleen kerran. Pari kohtaa kuitenkin pisti silmään. Kaveri ei ymmärrä mikä autovero on, kertoo fb kommentissa maksaneensa autoveroa menneinä vuosina. Siis on maksanut ajoneuvoveroa eli käyttömaksua. Sitten puhutaan kolmannesta penkistä. Kuvissa ei penkkiä näy vaan nykyään sen paikalla oleva työkaluboxi. Penkki on siis ollut väliseinällä oleva, mutta olennaista lienee kuinka paksu se on ollut. Jos kaverilla on ollut siinä yli 5 cm ja mennyt katsastukseen niin kyllähän se verolliseksi penkiksi lasketaan. Samoin kaveri kommenteissa ihmettelee että joissain g20 vaneissa on ollut useampikin penkki. Niin, ne on vaan ollut kevytkuorma-autoja joissa saakin penkkejä olla.
     
  6. nokonzok

    nokonzok 1st gear

    Veron järkevyydestä voidaan olla montaa mieltä, mutta nythän me ei tiedetä ihan tarkkaan mitä oikeasti on tapahtunut. Lienee aika yleistä tietoa, että pakuihin ei paljon lisäpenkkejä kannata askarrella. Onhan mahdollista sekin, että lisäpenkin kanssa on ajeltu ties kuinka kauan ja nyt vain katsastuksessa nalli napsahti. Tuli ajatus muutoskatsastuksesta mieleen kun konttorin setä alkoi kiinnittää asiaan huomiota.

    Asia on ihan toinen jos asiaan on vaikkapa kysytty neuvoa etukäteen tms.
     
  7. jpalvima

    jpalvima 3rd gear

    Tässähän on kyllä tulkinnan paikka ts mitäpä jos penkki on heitetty paikoilleen kun on lähdetty leimaamaan, konttorisetä on kehoittanut sen poistamaan ja näin on menetelty...case closed. Hieman ihmetyttää että kolmen vuoden jälkeen palataan asiaan, sama kuin jos myisi (suomi)auton ja muutaman vuoden jälkeen saisi Trafilta maksupostia perusteltuna siten että siinä on alle 50% alkuperäistä jäljellä... :soosoo:
     
  8. Joe Hunt

    Joe Hunt Double Gearhead

    Eiks tää vitsi ollut jo V8:ssa aikanaan:Vanilla sohvaa kuskannut pysäytettiin ja poliisi tivasi kuorman kiinnitystä,joka puuttui. No sakothan siitä tuli ja apukuski kiroili kuskin/kuormaajan hönöilyä.
    Kuski kuittasi että vähällä päästiin - jos sohva olis vähänkin ollut kiinnitettynä,olis todennäköisesti tullut autoveromätkyt pa:n muutoksesta henkilöautoks!
    Mutta niin tässäkin asiassa ,kuin monessa muussakin "suomi-erikoisuudessa",on ikävästi alkaneet Spede Pasasen sketsit muuttua jäätävän todeksi...
     
  9. M

    M Gearhead

    No niinhän siinä kävisi myös ton prosenttimuutoksen vuoksi. Se joka muuttaa, maksaa. Pitäisi ottaa selvää ensin.
     
  10. jpalvima

    jpalvima 3rd gear

    Tai sitten maksaa omistusketjun seuraava jos viimeiseltä ei saada perittyä, laki mahdollistanee näinkin järkevän menettelyn.

    Mutta pointti tuossa viestissäni oli sellainen että jos auto on myyty jo vuosia sitten eteenpäin niin vit_stako sen tietää mitä seuraava omistaja sille on tehnyt? Tai sitä seuraava? Saatikka onko jo ammoin auton myynyt missään vastuussa enää ja että millä sen toteennäyttää uskottavasti.
     
  11. kippis

    kippis Gearhead

  12. Johnny V4

    Johnny V4 2nd gear

    Miten määritellään kiinteästi asennettu? Jos jollakin kuvitteellisella henkilöllä kuvitteelisessa kuorma-autoksi rekisteröidyssä pakussa olisi toisen auton kahdenistuttava penkki tavaratilassa kiinni kuormansidontaliinalla siksi, että siinä on esim. kisoissa varikolla olessa mukava istuskella ja vaihdella vaatteita. Oletko yhteiskunnan turvallisuuden kannalta vaarallinen ja tuleeko karkotus Siperiaan, jos jää kiinni? Vai vaan kymmenen vuoden velkavankeus?
     
  13. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Kannattaa mennä kyselemään jatkossa noita muutoksia jollain henkilö-autolla, jos inssi saa rekkarin pakusta ni taas tulee maksua vaikka mitään muutoksia tekiskään! Ihme kusipäitä sitä nykyään asioista päättää, eihän tossa ole taas normaali järjen kanssa mitn tekemistä :mad:
     
  14. Jampe_

    Jampe_ Gearhead

    Tiedän tän kyseisen vanitapauksen ja koitin aikanaan varotella mahdollisista veroista kun asia oli vielä suunnitteluasteella, mutta nähtävästi ei oo kuunnellu ja on vieny vanin takapenkin kanssa konttorille. Muistaakseni vielä mainitsin, että kolmas etupenkkihän ois vissiin ollut mahdollista leimatakin kys. autoon.
     
  15. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Jos tarkoitat sitä V8:ssa aikoinaan ollutta sarjakuvaa, niin mun muistin mukaan kuskasivat pickupilla sohvaa, joka oli kuljetuksen ajaksi hyvin liinoilla kiinnitetty. Poliisin kysyessä "onko turvallisesti kiinnitetty"(tms), kuski sanoi, ettei ollut. Sakot tuli, ja poliisin lähdettyä apukuski ihmetteli, että onhan toi ihan hyvin kiinnitetty, niin kuski sanoi noista mätkyistä.
     
  16. paja1

    paja1 Double Gearhead

    g20 vanit ei ole kevytkuorkkeja. onhan näitä pakuja väliaikaistakaistuimilla vaikka kuinka,varmaan 99% kaikista on tilapäisistuimilla. mutta sitten on näitä 1+1 tai 1+2 kolmella etupenkillä olevia joissa ei ole mitään takapenkkiä. jos tää ko. tapaus on tämmöinen ja siihen on omineen paiskattu joku takapenkin virkaa toimittava niin ei ole mikään ihme että on napsahtanut. näinhän olis voinu periaatteessa käydä vaikka ihan puhallusratsiassa jo aikaisemminkin jos puhalluttava konsta kattois otetta ja toteaa että auto on kakspaikkanen ja silti se porukka retkottaa siellä takasoffalla. mulla on varmaan ollu omistuksessa noita kaikkia variaatioita mitä noita on. ja joskus on poliisit tyhjentänytkin kaupungilla sikaosaston ja pistäny ylimääräset kävelemään. erikoisin noista on ollu 1+2+1 :eek: eli kolme etupenkkiä ja yks kuskin takana selkä menosuuntaan :lol:
    mutta että 3 vuotta meni mukamas niin aika hidasta vittuilua :mad:
     
  17. Jonimac

    Jonimac Gearhead

    Vani se oli ;) poliisin puheteksti oli vielä kirjoitettu hienosti kuin olisi kirjoituskoneella kirjoitettu 8)
     
  18. pas2

    pas2 Gearhead

    Jepp. Yksikin paksukallo yritti KAKSI kertaa leimata takapenkillistä astroa, ja liikkeen edustajan yrittäessä tokaa vedätystä, lähti kohtuu jyrkkien sanojen siivittämänä kiskomaan penkkiä pois. Taisi olla katsuri niin kypsä, että antoi vain puoli tuntia aikaa uuteen näyttöön, ettei pamahda verolle. Netissä kai sekin itkisi jos katsuri olisi käräyttänyt.
     
  19. talonmiehen vapaapäivä

    talonmiehen vapaapäivä Double Gearhead

    Se hyvä näissä tapauksissa on, että tulee nää suomalaisen ajoneuvolainsäädännön idioottimaisuudet suuremman yleisön tietoon. Harva tavallinen tallaaja tajuaa miten paljon ne vaikuttaa vielä museoikäistenkin autojen harrastukseen ja käyttöön.

    Mukava nähdä että suomessakin alkaa pikkuhiljaa ymmärrys loppua tällaiselle kansalaisten turhalle kyykytykselle. Tosin EU:n kautta ne suurimmat edistysaskeleet täällä periferiassa tulee. Suomalaiset voittais varmaan eniten euroopassa, jos EU:sta tulis liittovaltio ja lainsäädäntö yhtenäistettäisiin EU:n sisällä.
     
  20. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    No juu, onhan se nähty. Jos EU määrää jotain tiukennuksia, niin ekana suomessa ne on käytössä. Mutta jos EU antaa jotain liennytyksiä, niin suomessa niitä täytyy vielä jonkun komission pohtia ja äänestää, onko ne sopivia tänne :mad: .
     

Kerro tästä muillekin!