th-700 heittää vapaalle

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja mikalindgren, 18.9.2014.

  1. mikalindgren

    mikalindgren 2nd gear

    tuli tuossa ostettua vani 5.7 TBI th-700 tekniikalla ja laatikko tekee sitä että vaihtaa 1-2 vaihteet nätisti mutta sen jälkeen kun painaa kaasua niin heittääkin vapaalle ja mitään ei tapahdu.hiljentää vauhtia niin taas tarraa ja pystyy ajamaan.. kellään vastaavaa,mikä vikana? öljyä on ja sitä on riittävästi.Auto ei vielä ole itsellä pihassa mutta kaupat jo tehty.
    Kiva ois vielä päästä cruisailee.
     
  2. Chevy59

    Chevy59 3rd gear

    Eli kun pitäisi vaihtaa kolmoselle lyö tyhjää? 3-4 pakka sileänä.
     
  3. mikalindgren

    mikalindgren 2nd gear

    juurikin näin tapahtuu.veto häviää kokonaan ja tunne että on ns. vapaalla eli ei siis luista.
     
  4. Chevy59

    Chevy59 3rd gear

    Kyllä siellä mahtaa olla pakka selvä.
     
  5. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Tekeekö saman jos vaihdekepakko on kolosen kohdalla?
     
  6. mikalindgren

    mikalindgren 2nd gear

    kyllä tekee..
     
  7. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Nuuhkaise ööliä, jos ei ole mustaa eikä haise palaneelta niin vika on varmaan turbiinissa.
     
  8. mikalindgren

    mikalindgren 2nd gear

    ei ole mustaa eikä pahemmin kyllä haissutkaan palaneelle. turbiinikin siis voisi tehdä tuon? Taitaa olla parenpi tehdä täys poka. olis vaan mukava korjata vika kuin tehdä kaikki tietämättä itse vikaa. Miten turbiinin pystyy tarkastamaan on häikkää?
     
  9. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei muuten kuin sorvaamalla se auki.
     
  10. Vallu 426

    Vallu 426 3rd gear

    Itsellä ihan sama vika,tuli käytyä LPR lentokentällä kokeilemassa seisovaa mailia ja pääsi antamaan isoa kovaa. Lähtö meni ihan ok,lähdin 2 vaihteella ja kun vaihdoin 3:lle niin luisti/meni välillä vapaalle ja aattelin jättää kesken,mutta kun tiesin,että se on vaan 1 veto minkä voi vetää niin uutta yritystä.No loppu meni jotenkuten kun tuntui vaan koko ajan luistavan,joten tulos vaan 213 km/h. Auto on Pontiac Trans Am ja pata rakennettu Chevyn 350 lohkosta,potkua n.350 heppaa.Ymmärrän kyllä hyvin ettei loota kestä,alkujaan 145 hp,joten se ei vaan kestä.
    Nyt jos ajaa aivan normiajoa niin kaikki ok,mutta kun vetää hanat kaakkoon ja vaihtaa 3:lle niin menee joko vapaalle tai sitten luistaa ja paljon.Mitä kaikkea kannattaa laittaa,että kestää?
    Shift kit,lisää pakkoja ym?
    Kertokaa asiasta tietävät.
    3 viikon päästä loota irti ja jollekin alan miehelle laittoon. Saa laittaa mainosta,kuka on hyvä TH-700 preppaaja. No,Husson Jaska ainakin,mutta olisko lähempänä Imatra/Lpr akselia?
    Kiitos etukäteen.
     
  11. mikalindgren

    mikalindgren 2nd gear

    tuli tuossa mieleen kertoa kun laatikko asioita kyselen täältä kun ihmettelen että laatikko korjaajat yleensä aina vaihtamassa kaikki.
    Ostin tuossa vuosi sitten yhden pontiacin ja myyjä lupasi katsoa laatikon kuntoon th400,piti vain ykköstä päällä. Ilmoitti tästä tunnetulle/kaveri korjaajalleen että korjaa. Tämä korjaaja ilmoitti että koko laatikko uusiksi,no loppu pelissä myyjä sanoi että vika vain korjataan. noh vika oli vain yhdessä rattaassa joka oli kulunut ja tämänkin korjaaja tiesi.Laatikko toimi tämän vaihdon jälkeen aivan loistavasti.Sama oli isäni audissa,sähköohjatussa automaatissa. Ilmoitin mitä laatikko tekee,kertoivat että laatikon täyspoka. Vaihdeltiin oikeita öljyjä ja nostettiin linjapaineita niin nyt toimii,ei ehkä korjaus mutta epäilenpä että tuskin olisi 3000 euron korjaus ollut.
    Ymmärrän että laatikkokin mukavenpi asiakkaalle luovuttaa kun voi korjaajakin olla pelkäämättä että vika oli jossain muualla. Tosin voi olla että tietoni laatikon sielun elämästä on niin vajavaista että en osaa ottaa kaikkea huomioon.
     
  12. Rooroo1

    Rooroo1 2nd gear

    Oisko tossa kaiken vaihdossa se että yksi paikka on kulunut loppuun niin muutkin on lopuillaan.
     
  13. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Toi lootan alas ja ylös jumppaaminen on sen verran kivaa että mä ainakin haluan että kaikki laitetaan kuntoon kun se on sylissä ja palasina. Voihan sitä tietysti korjata yhden paikan ja odottaa jospa se puolen vuoden päästä poikisi toisesta kohdasta.... Haminassa nimim. paja1 laittaa noita lootia kunhan veneilykiireiltään taas ehtii.
     
  14. Substitute

    Substitute Gearhead

    Laatikkoremontissa kaiken uusiksi laittaminen on myös suhteellinen käsite. Masterkit sisältää kyllä aika paljon, mutta jos laatikossa mekaanista kulumaa, niin ne jää sinne Masterkitin mukaisen kaiken uusimisen jälkeenkin. Helat, pantarumpu, vapaakytkimet, öljypumpun osat ja pesä ja keskipakosäädin ja sen pesä mm. on oleellisia asioita normikulutusosien lisäksi. Ja tottakai myös turbiini. Usein on parempi lopputulos että korjaa nimenomaan sen ongelman aiheuttajan vaikka muilla hyvillä vanhoilla osilla kuin että vaihtaa vaan masterkitin osat.
     
  15. jarona

    jarona Gearhead

    3-4 pakka toimimaton, ei välttämättä heti öljy haise "palaneelle".
    Minä kesällä saman oireen huomattuani vaihdoin Chevy59:n korjaamaan
    toiseen laatikkoon.Suosittelen!
     
  16. rautapää

    rautapää 3rd gear

    nii, eihän nois maisteri kiteissä mitään kovaa tule mukana.
     
  17. mikalindgren

    mikalindgren 2nd gear

    ajattelin ilmoittaa viat myös täällä kun harvemmin niitä muistetaan kertoa.
    Eli 3-4 pakka vaihtoon sekä panta hieman kulunut. Muuten laatikko todella hyvä kuntoinen. yhdistelmä oli 5.7 ja th700 ilmeisesti tulee nyt dieselin turbiinilla.. Ehkäpä tulee vani myös myyntiin RUOSTEETON 3+3 vani,"väri sokean" sisältä "verhoiltu". vm.-91
     

Kerro tästä muillekin!