kyssäri 351c nokan ajoituksesta.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja mr.muscle, 17.9.2014.

  1. mr.muscle

    mr.muscle 3rd gear

    Eli konetta kasatessa päätin tarkistaa tuon nokan ajoituksen et sais alkaa laittamaan loppuja osia paikoilleen.No nyt on sit koetettu mittailla useammalla eri konstilla tota ajoitusta ja se ei vaan natsaa nokkakortin arvojen kanssa.nokkana tossa nyt sit on compin xe262 jos sillä merkitystä? oon koettanu vakio sekä +-4 asteen ennakoilla ja ei natsaa...missähän menee pieleen?Ei se chevyn kans ollu näin hankalaa.....
    eli tolle nokalle kortti antaa intake centerlineksi 106 astetta ni mittaamalla tulee 109 astetta.sama jos mittaa ton ajoituksen 0,006"nostolla ni mettään menee...ei toki paljoo mut kuiteski. ja lähinnä oikeeta on toi nolla kohta.eli mitäs nyt?
     
  2. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Ei kolme astetta ole mikään kauhea virhe, monesti niitä tulee esim. vakioakselin kiilauran paikasta, joka siis pikkusen pielessä.
    Sitä en tiedä mikä sitten menee pieleen jos laittaisit sen jakopään -4 asteen asentoon, silloinhan pitäis nokan olla 105 asteen asennossa, joka olis enempi kuin kohillaan.

    Mitä se centerline on silloin kun laitat jakopään -4 asentoon? Miten mittaat sitä ajoitusta, oletko koittanut esim. millin vajaa nostoa ns. keskikohdan molemmin puolin ja asteet ylös? Ite käytän joko tota milliä tai puolta milliä, todennut sen toimivaksi...
     
  3. Toni.Virta

    Toni.Virta 1st gear

    Ja mikä jakopää kyseessä?
     
  4. mr.muscle

    mr.muscle 3rd gear

    No sitä minäki vähän mietin ettei toi nyt hirveesti oo pielessä mut kuiteski haluais ton natsaavan.mitenkähän tuo nyt oli....pitää huomenna tarkistaa.muistelisin et 113 asetta ois antanu molemmilla sekä-4 että+4 asteen lovilla.testasin ja mittailin niin monesti et ei enää muista. niin ton jakopään piti olla cloyes mut epäilen vahvasti.....tämmönen leima tosta löytyy srs 3121a ja kampuran pyörästä 3121b bf.ostin ton täältä muutaman muun osan mukana.käyttämätön näyttäis olevan....
     
  5. mr.muscle

    mr.muscle 3rd gear

    niin se ajoitus....eli astelevy kampuralla ja heittokellolla suoraan nostajalta....on hydyt. oon mitannu sillä 0,006" nostolla ja verrannu tuohon nokkakorttiin sekä sillä centerline konstilla. pitääpä huomenna vielä kokeilla tuota millin nostoo...
     
  6. Toni.Virta

    Toni.Virta 1st gear

    +/-1 astetta on hyväksyttävä heitto ajotukseen. Ja onhan kampuran kiila nyt varmasti ollut "factory keyway" kohdassa?
     
  7. Granaatu

    Granaatu Gearhead

    Compilta löytyy jakopää 3121 numerolla ainakin.
     
  8. mr.muscle

    mr.muscle 3rd gear

    Kyllä on ollu....nolla merkki kampuralla ja vastaavasti nokalta löytyy piste.

    Niin löytyy mut on vähän erinäkönen....voipihan tuo tietysti olla jo senverran vanha et on pikkusen muuttunu nää uudemmat....
     
  9. mr.muscle

    mr.muscle 3rd gear

    eipä vielä löytyny järkee tohon hommaan. jotensakki ei oo toistettavuutta tossa mittauksessa....tänään ku tarkastin tota ajoitusta ni ekakerralla sain tulokseksi 107 astetta ja aattelin et hyvä toi riittää....mut kun myöhemmin varmuudeksi vielä mittasin uudelleen ni tulospa oliki 111 astetta....jonka sain viela kolmesti uudelleen. tuolla -4 merkillä anto 115 astetta......+4 taas 99 astetta. aika outoja lukuja.tai siis noi ennakot on arvailuja koska on vaan a ja r merkit kampuran pyörässä.mut taitaa yleensä olla noin.... mitenkä paljon ketjussa saa olla löysää? ja voisko noi nostajat vaikuttaa tohon mittaukseen?eihän niille tule kyl juurikaan rasitusta mut kuiteski....
     
  10. mr.muscle

    mr.muscle 3rd gear

    ja onkohan nyt niin et teen vaan turhaa työtä ja voisko olla niin yksinkertanen juttu et kun ei oo vielä saanu hommattua tönäreitä ja keinuvivun pultteja niin nokalla kun ei oo kuormitusta ni ketju jää vähän löysälle?
     
  11. mr.muscle

    mr.muscle 3rd gear

    No joo eipä ollu tuossakaan syy vaan näyttäis vähän siltä et toi jakopää joka tosiaan eilen varmistui kiinalaiseksi temppuilee....rattaita ku tarkemmin kattelin ja pyörittelin konetta ni vaikka merkit on kohdallaan ni pari kierrosta kun pyörittää alkaa rattaat hammastaa...semmosen vajaa puoli hammasväliä heittää.pitää maanantaina pistää uus setti tiluuseen ja kattoo sit uudelleen.....
     
  12. mr.muscle

    mr.muscle 3rd gear

    joo nytpä se ongelma on ratkaistu.....tarttee hankkia uus jakopään setti. kaivelin tallin nurkasta alkuperäisen setin ja kas ongelma poistui....ei oo kiinan pojilla sattunu ihan koneistukset kohilleen.no tämmöstä tälläkertaa.....
     
  13. speedy

    speedy Double Gearhead

    Onko sille kiinanpaskalle olemassa nimi, niin tietää muutkin pysyä erossa niistä :-?
     
  14. mr.muscle

    mr.muscle 3rd gear

    Se valmistaja on toi srs.....tekevät kait kaikenlaista kamaa koneisiin...veivejä kansia ja ilmeisen "hyviä"jakopäitä jotka ilmeisesti kopiota compin yms tuotteista.....
     
  15. PAZI

    PAZI Gearhead

    Mulla on windsorin summitin rattaissa SRS ja osanumero ostettu joskus kymmenisen vuotta sitte.
     
  16. speedy

    speedy Double Gearhead

    Noihin halpoihin kiinankikkareisiin on muutkin sortuneet,ainakin noissa venakoneiston osissa on ollut paljon onkelmia.
     

Kerro tästä muillekin!