Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. velsuk

    velsuk 3rd gear

    Todennäköisesti oli, koska voimaa ja savua tuli selvästi lisää. Kokeilen purkaa nuo jouset ja shimmit ensin. Mittailen nykyisen kireyden ennen purkua. Millaisia ne klikkaukset ovat kiristäessä ja kuinka monta vakiojousille olette käyttäneet? Vai pelkästään mittaamalla? Minkä verran voisi löysätä kokeeksi, ellei muuta huomattavaa löydy? Puoli kierrosta kireydestä?

    Sattuu tuossa olemaan luettavana Diesel Powerin vuosikerta 2011, jossa juuri aletaan virittää samanlaista Ramia. Ensin ilmaiset viritykset-137hp takapyöriltä vakio ja virityksen jälkeen 230. Seuraava lehti ottaa ilmeisesti pikkurahalla tehtävät niksit käyttöön. Tuo puoli metriä korkea kasa DP-lehtiä tulee aina silloin tällöin luettua aikajärjestyksessä.
     
  2. minikone

    minikone 2nd gear

    **Delivery valves recommended to smooth low RPM chatter.

    näinhän ne aina sanoo kun laittaa isommat suuttimet
     
  3. elmer

    elmer 3rd gear

    Melkei ihan sama mitkä isommat suuttimet laittaa vakioitten tilalle niin DV vaihtoon samalla.
     
  4. Antti M.

    Antti M. 3rd gear

    Siellä jousipakan "mutterin" pohjassa on sellanen vuoristorata, eli ne klikkaukset kyllä huomaa selvästi, muistaakseni menee 1/4-kierros per klikkaus, mutta mitalla mää oon laittanu.

    Voihan ne deliverytki koittaa sinne vaihtaa jos sillä korjaantuis, jos ei muuta niin saapa ainaki soppapuolelle lisää kapasiteettia.
     
  5. elmer

    elmer 3rd gear

    Onko joku tehny häkkiä perien/kardaanin suojaksi? Kestäny?
     
  6. smgt

    smgt 3rd gear

    Alakanu omassa ramissa mietityttää mitä tuolle vaihelaatikolle tekis.
    Mielessä on pyöriny manuaali laatikon vaihto tai sitte parantaa automaattia.
    Automaatilla ajaminen ois mukavempaa mutta sillon pitäsi laatikko olla järkevä.
    Minkälaisilla opeilla laatikosta sais mielyttävän ajaa joka kestäsi pienen virityksen?
    Nyt siis joutuu kierättämään 2000rpm että laatikkö vaihtaa isommalle edes kohtuu mukavasti.
    Jos liikaa vedättää niin tuntuu että laatikossa olisi välivappaita ja meno nykii sen takia.
    Od off päällä liian rauhallisella kiihytyksella turbiini lukko menee päälle 2:lla ja kolmonen menee päälle 40mailin vauhissa, sillon tuntuu että taka-akseli repee irti tai kartaani menee puneelle.

    Voiko laatikosta mitata paineita tai muuta ja verrata mitä niiden pitäisi olla?
     
  7. Antti M.

    Antti M. 3rd gear

    Shift kitillä siitä saa vähä topakamman eikä oo iso investointi. "Välivapaat" monesti johtuu paskasesta öljystä tai liian vähästä öljymäärästä tai venakoneisto on paskanen. Siinä samalla ku venakoneisto on irrallaan shift kittiä asentaessa, kannattaa se koittaa pestä hyväksi. Ja kunnolliset Dexron 3 öljyt sisään vielä sitten. Turbiinilukon ei pitäis kakkosella kytkeytyä jos ei oo jotain virityksiä siihen tehty. Ja turbiinihan kans vaikuttaa toki paljon. Painettahan sieltä koneistosta voi säätää korkeammaksi jonku verran ja sitä kauttaa saa pitoa lisää ja oli siellä joku vaihtokierrosten ruuviki muistaakseni, shift kitin mukana tulee ohjeita noihin säätöihinki vähän.

    Löytyyhän tuohon toki vaikka ja mitä palikkaa lootaan, riippuu vaan kukkaron paksuudesta mitä laittaa. Itelläki meni just kukkaro aika ohkaseks ku tilailin lootaan ja voimansiirtoon palikoita et pitäis jo melkosta selkäsaunaa sietää, saa nähä millanen siitä tulee.
     
  8. smgt

    smgt 3rd gear

    budjekti vois olla 2-3tonnin luokkaa. osia näihin kyllä saa ja joka osan joutuu vaihtaakki jos voimaa otetaan :D mitä virityksiin tulee niin vakio turbo saa ainaki pysyä paikallaan.
    laatikko on täysin vakio mitä nyt tps on pois pelistä. eikai se vaikuta tuohon millä vaihteella lukko menee?

    videonki oon joskus kuvannu ku huutaa kakkosella ja vauhille ei tapahu mitään.
    lopussa kolmonen menee päälle ja melkeen kamera tippuu kädestä :D
    https://www.youtube.com/watch?v=rGtj2ED ... 9-dzYOC3HQ
     
  9. xterror

    xterror 3rd gear

    Tps pois pelistä? Rikki? Muuten vaan irrotettu? Laita potikka tilalle jos se tps on rikki, se tps:hän nimenomaan ohjaa lukkoa.
     
  10. smgt

    smgt 3rd gear

    Siinä on potikka.
    Sillähän saahaan säädettyä missä vauhissa lukko menee päälle,mutta eikös sen pitäs pelata vasta kolmosella?
    Ainakin pakko kakkosella lukko ei mene päälle.
     
  11. Ck

    Ck Gearhead

    Kakkosella ei mee lukko päälle paitsi jos venttiilikoneistoa on muokattu. 2-3tonnilla saa kyllä muutakin kun shift kitin. :rotfl:

    Voi mitata paineita, laatikon kyljessä on muutama plugi mistä saa painetietoja ulos. Jos vaihteisto toimii niin yleensä linjapaineen mittaus riittää, muista natsoista kannattaa sitten mittailla jos hakee vikaa lootasta.
     
  12. smgt

    smgt 3rd gear

    Mulla on isompi öljypohja ja uudet öljyt oottamassa vaihtoa niin samalla saattasi shift kitinkin laittaa.
    Mutta turbiiniin ei vielä ole tarvittavia rahoja.
    Minkä tulpan alta ne linjapaineet löytyy? minkälaista painetta siellä pitäsi olla?
    Oisko fiksumpi ostaa joku valmis laatikko tällä budjektilla vai tehä osista ite?
     
  13. Antti M.

    Antti M. 3rd gear

    Kyllä kai tuolla budjetilla pitäis aika hyvä loota rakentaa jos ite tekee. Mulle tuli vähä reilu 3t nyt osille hintaa, sisältää 3-levysen matalastallisen turbiinin JN-tradingiltä, PRW:n vahvemman vetolevyn ja DTT Stage 3 kitti laatikkoon. Shift-kitti onki jo ennestään. Jos laittaa tuommosen kunnon turbiinin niin on aika suositeltavaa vaihtaa laatikkoon se inputti-akseliki billettiseen. Anyway, jos sää vakioturbossaki meinaat pitäytyä niin kokeile ens alkuun shift kittiä vaan, niitähän voi tehä vähä eri vaihtoehdoilla ja mää tein sen rajuimman version, eikä se minusta ollut yhtään liian raju kyllä. Jos tuntuu, ettei shift-kitti riitä niin tekee sitte kerralla sellasen, että kestää, jää sitte turhat välivaiheet pois jos sattuu kumminki nälkä kasvamaan.
     
  14. smgt

    smgt 3rd gear

    täytyy huomenna tilata tuo shiftkitti. noppeella vilkasulla trangota löytyy stage 3 asti eikä silläkään hinta pelota.
    onko tuo sitte mikä ois hyvä?
     
  15. okhla123

    okhla123 1st gear

  16. okhla123

    okhla123 1st gear

  17. okhla123

    okhla123 1st gear

  18. okhla123

    okhla123 1st gear

  19. Fukov

    Fukov 3rd gear

    Mitä helvettiä :D
     
  20. NoSmokeNoPower

    NoSmokeNoPower 2nd gear

    Ajomukavuuteen omasta mielestä se turbiini taas meinaa aika paljon eli jos muuten shift kitillä pärjää mut tonkii verra pystyis laittaa ni tilaa sit vähän matalammal stallilla olevan turbiinin ni pystyy sit iha pintakaasulla kruisailee jos ei haluu lukkoturbiinil ajella koko aikaa. Vakioturbaanilla se vaatii omast mielest ainaki vähä liikaa kierroksii
     

Kerro tästä muillekin!