Nettiautosta bongattua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. jorkki107

    jorkki107 Gearhead


    eikä saa
     
  2. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Tässä on tuoretta vääntöä asiasta:
    http://www.masinistit.com/viewtopic.php ... 1902308702
    Niin ei tarvi täällä alkaa taas kerran.
     
  3. JC5IEDM

    JC5IEDM 3rd gear

  4. reynolds

    reynolds 3rd gear

    Nettiauton pitäisi samantien poistaa tuollainen aiheeton ilmoitus...Kun ei kerran ole hintaa laitettu näkyviin...Vaikka tasantarkkaan myyjäpelle sen tietääkin,että mitä roinastaan haluaa :-? :wc: :wc: :wc:....Ja rekkarikin sutattu...Voi sen hellanlettas,että idiootilla teettää kaikenlaista...voivoivoi :lol: :wc: :wc: :wc:
     
  5. reynolds

    reynolds 3rd gear

    Saa,jos ei kukaan kusipää käräytä....Ja kukas ajaa aina kerrallaan kokonaisen päivän :eek: ???...Harva kuitenkaan ajaa kokopäivän kerrallaan...eli osissa ajettuna se 30pv kestää aikasen kauan :wink:
     
  6. pas2

    pas2 Gearhead

    Ei tiiä.
     
  7. Timmo

    Timmo 1st gear

    Se 30 päivän sääntö liittyy siihen 30 euron museoliikennevakuutukseen. Museoautoon taas saa pyytämällä tavallisenkin liikennevakuutuksen, jolla voi ajaa ympäri vuoden vakuutusyhtiön puolesta. Hinta menee sitten normaalitaksan mukaan.

    Trafilla taas ei näytä olevan verojen suhteen edes mitään pykälää olemassa.
     
  8. Toope

    Toope 2nd gear

    On se kyllä suomalainen järjen juoksu omituista,ja herran pelko.Eikö edes rautalangasta vääntö riitä.Toki tämä persereikämaa on aina luonut kunnioitettavaa yritteliäisyyttä kaikenmaailman verokierto sydeemeissä,mutta älkää kuseksiko mr miesten ja naisten muroihin,siitä syntyy sota,jossa voittaa vain verottaja.
     
  9. Bighouse

    Bighouse 3rd gear

    Ei ole helppoa.....
    Museoajoneuvosta ei tarvitse myöskään maksaa käyttö/dsl veroa. Eikä ole talvirengaspakkoa. Katsastukset eri kaavan mukaan. Max. 30vrk ajoa vuodessa.
    Eli jos joku näistä klikkaa, kyseessä ei ole museoajoneovo. (pl. talvirenkaat ja tietty dsl-vero bensa tms. autossa).
    Vakuutusyhtiöistä ei ainakaan oikeaa tietoa tunnu saavan.
    Eli jos ajaa yli 30 vrk, pitää maksaa myös verot jne....
     
  10. Timmo

    Timmo 1st gear

    Perusvikahan tässä on, että ei ole edes otettu huomioon, että joku voisi ajella tuommoisella ympäri vuoden - paitsi vakuutusyhtiöissä.

    Parin vuoden päästä saa ensimmäiset W124:t museorekisteriin ja varsinkin tuolta etelän maista niitä löytyy orkkiskuntoisina. Semmoisessa kiisselissä on verot siinä vaiheessa jotain 500-600 euroa vuodessa, joten houkutus veivata noita museorekisterin varjolla joka päiväiseen ajoon kasvaa koko ajan.

    Siksi tuosta pitäisi saada selkeät säännöt ja rajoitukset asetukseen.
     
  11. capri30S

    capri30S 1st gear

    On se kyllä kumma, kun ahneille ei mikään oo pyhää. Se on 30vrk/vuosi ja sillä sipuli. Yksi ajokerta on yksi menetetty ajopäivä, sen päivän aikana toki voi sitten veivata vaikka aamusta iltaan. Mutta lapsellista touhua kusta toisten vaivalla hankkima systeemi ajattelemalla että se olis esim. 30x24 tuntia. Se on 30vrk ja sillä sipuli. Hommaa sitten vaikka 12 museoautoa, jos haluaa niillä ympäri vuoden liikkua.
     
  12. capri30S

    capri30S 1st gear

    On otettu huomioon, sitä kutsutaan normaalirekisteriksi, eli maksat verot ja vakuutukset niin saat ajella ihan niin paljon kuin perse kestää. Ja säännöt on aika selvät, ahneen on vaan vaikee niitä ymmärtää.
     
  13. palotila

    palotila Gearhead

    Samaa mieltä, tuo 30 päivää on ihan riittävästi. Olen huvikseni pitänyt ajopäiväkirjaa omasta MR-vehkeestä 2 vuotta, viime vuonna tuli 20 päivää ja tänä vuonna 16 päivää. Tietysti sekin rajoittaa kun bensaa kuluu 20-25 litraa satkulle.
     
  14. kippis

    kippis Gearhead

    no kyllä nyt sapettaa niitä jotka ajais huomenna 1,5 tuntia ja ens lauantaina 40 minuuttia XD
    mokomat ilonpilaajat !
    ei vaan ei oo penniäkään kiinni...

    olisinkin ihmetelly jos olis menny läpi ajopäiväkirjat ja kuka perheleen virkapelle nekin olis taas tarkastanu ja käyny läpi =)
     
  15. vespa68

    vespa68 Gearhead

    Eikös auton voi museokatsastaa, mutta ei vaan tee muutosilmoitusta siitä museorekisteriin.
     
  16. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Mun mielestä pitäs tehä joku päiväkirja systeemi mr autolle. Ni ei ois ongelmia ton käytön kanssa.

    Mulla oli mr auto kesällä. Mut muutin normi kilpiin et saa ajaa joka päivä. Ni ei tullu sanomista (muutaku nuukilta nilkeilta)
     
  17. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Jos ei ole varaa pitää autoa liikenteessä, maksaa veroja ja vakuutuksia sen mukaan mitä ajaa niin on mielestäni väärän harrastuksen parissa! Museoauto on museoauto ja rakennettu on sitten rakennettu.Ei tulisi mieleenkään ruveta kikkailemaan rakennettua autoa turhaan museokilpiin. Omassa autossa ajokaudella verot 80e ja vakuutukset vähän toista sataa, suurin kulu on kuitenkin bensa, sitä kun menee kuitenkin aika reippaasti jos meinaa ajella...
    Jos se oma auto on oikeasti museovehje niin silloinhan se on perusteltua ja 30 päivää pitäis olla ihan riittävästi. Mut nää kiinakromi, tarvikevanne yms. vehkeet on naurettavaa kikkailua :-?
     
  18. Bighouse

    Bighouse 3rd gear

    Voi. Mutta miksi? Jos aikoo pyöritellä autolla päivittäin museokelpoisuuden tekeminen on katsastusta ajatellen "turhaa". Siis jos ajatuksena on säästää euroja ja/tai käyttää ehkä modernimpia osia/tekniikka tai muuten rakentaa mieleisekseen.
    Todennäköisesti se joka tekee sen MR-kelpoiseksi ei aiokaan ajella sillä kuin nättinä kesä- tai talvipäivänä. Silloin se varmasti tehdään kriteerit täyttäväksi. Aikaa, verta, ja hikeä säästämättä.
    Jokainen taplaa tyylillään. Esim. itse en olisi valmis luopumaan isolohkotekniikasta, paremmista penkeistä, jne. muutaman satasen takia vuodessa. Eli autoni ei ole MR-kelpoinen. Eikä tule. Ainakin näin luulen......
     
  19. bblock

    bblock 3rd gear

  20. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

Kerro tästä muillekin!