Fleetside -90 oven saranoiden säätö?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja pl, 28.12.2009.

  1. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    ei prkl. muisti heittää taas! siis 90 on ne piilossa olevat saranat eli niihin ei taida holkkeja saada et jos on syöny saranaa ni täytyy koittaa porata isommaks ja laittaa isompaa sarana tappia.
     
  2. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    mut ei ne heti sitä saranaa syö et kato jos menee uusilla heloilla ja tapilla.
     
  3. Roju

    Roju 3rd gear

    Mä vaihdoin kans tohon -90 Silveradoon uudet tapit ja helat kuskinoveen. Roikkuu silti ihan samanlailla. Reijät ei ollu oikeestaan kulunu. Millähän tota sais kammettua ylös? Pitäskö kylmästi vaan jollain trukkipiikeillä nosta koko ovee ylöspäin... :odroll:
     
  4. Kori kannakkeesta on tyyny mädäntyny läpi.
     
  5. intiaani_chief

    intiaani_chief 3rd gear

    Ja ovet roikkuu sen takia ? silloin roikkuu koko kori.
     
  6. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Onko korin pään saranat hitsattu?Jos pulteilla niin nosta niillä ovea ylöspäin. Uudet saranat tietty paras ratkaisu..
     
  7. Jos korin tyynyt pettää ,niin se laskee alaspäin.keulan kumit yleensä kestää ,tällöin etulokasuojat taivuttaa oven tolppaa ja ovi alkaa "roikkua"
     
  8. intiaani_chief

    intiaani_chief 3rd gear

    Tuokin varmaan tapauskohtaista, omassa oli (korjattu) juurikin takakulma tullut läpi ja kori lenksotti, mutta ei vaikuttanut oven toimintaan millään tavalla.
     
  9. Mustarauta

    Mustarauta 2nd gear

    Nämä sarana systeemit on näissä hieman hankala kun ne on tosiaan tehtaalla hitsattu kiinni.Jos tosiaan on tapin reikä kulunut soikeaksi nii kyllä se holkitus on oikea ratkaisu jos ei ole mahdollista vaihtaa niitä.Myös se kannattaa huomioida että jos ovi on pitkään roikkunut voi myös olla mahdollista että oveen hitsatut saranat ovat antaneet hitsauksesta periksi oven sisäpuolelta siellä on kyllä tukirakennelma mutta murtumia ei välttämättä näy ulos päin.Muutenkin ovi on raskas kaikkinensa ja saranat tuntuu alimitoiteltuita.Se on kyllä sanottava että on käsittämäntöntä että lukon vastakappaletta ei ole tehty säädettäväksi kuten esim vanissa.
     
  10. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Eihän se tappikaan mitään säätöjä tarvii, kun kaikki on hitsattu kiinni.. :poff:
    Mullakin näkyy Subbarissa olevan kuskin oveen jonkun sepän vaihtamat saranatapit/holkit, mutta..mutta.. Ylempi holkki tottakai naputeltu paikalleen alhaaltapäin. :eek: :argue: Eli ovi ei ole sen varassa, vaan makaa korinpuoleista osaa vasten. :odroll: Seppä, mikä seppä..
    Oven lukko on toki ehditty hakata jo pilalle ennekuin tuota saranoiden holkitusta on edes yritetty.
    Takaoven saranatapit taas on hitsattu saranaan kiinni. :eek: ..Ja tottakai kuluttaneet jo saranatkin väljiksi.

    On se NIIN vaikeeta tehdä jotain kunnolla.
    Onneksi apparin puoleisiin ei ole vielä kajottu, niin ne on jotakuinkin kunnossa. :lol:
     

Kerro tästä muillekin!