Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. Catano

    Catano 1st gear

    Akuissa ei ole mitään vikaa, vuoden vanhat optiman punaset jotka kyllä hyvin pyörittää myllyä.

    dieseli suodatinki vaihdettu muutama viikko sitten.
     
  2. Antti M.

    Antti M. 3rd gear

    Joo, sopii se. Se kumpi kannattaa laittaa, riippuu käytöstä ja omista mieltymyksistä. Tuossa ylempänähän noita eroja oli. Ite haluan sellaset "niskat nurin" ja nopeat vaihdot kaasu pohjassa, niin siks mulle parempi tuo reprogramming kit. Tuolla normi shift kitilläki tulee toki topakammaksi.
     
  3. smgt

    smgt 3rd gear

    Päivälläjo tilattiin tuo reprogramming.
    Saa nähä tulleeko paska vai siedettävä :D
    Huonompaan suuntaan ei voi mennä.
     
  4. Ck

    Ck Gearhead

    Saa siitä ihan siedettävän/mukavan kun ei laita niitä säätöjä siitä aivan tappiin.
     
  5. Ck

    Ck Gearhead

    Yleisin taitaa olla että suuttimet kusee niin paljo läpi että railipaine ei nouse startatessa eikä ecu anna käskyä suuttimille avautua. Vuotoa siis tapahtuu paluulinjaan ja sitä ei voi todeta päälleppäin.
    Toinen halvempi vaihtoehto on kiristää injector tubet, joskus ne löystyy ja vuotaa paluulinjaan. Juutubesta varmaan löytyy kiristysohjeet
     
  6. konty

    konty 3rd gear

    Siirtopumppu tossa -04 jo tankissa? Suutin kusee 100%. Ite jos vaihdat kaikki 6 pääset alle 2 tonnin.
    Käytä baldvinin suodattimia niin alkaa suuttimet kestää. Mulla ois niitäkin. Ja oon omaani suuttimet vaihtanu, harmi kun asut siellä jumalan selän takana niin ei voi auttaa enempää.
     
  7. Catano

    Catano 1st gear

    Siirtopumppu on tankissa juu.
    Taitaa mennä auto talveksi taas seisontaan ja keväällä ku ilmat on plussan puolella raahata tuo johonki huoltoon.
    Ei oo paria tonttua kuiten laittaa suuttimiin tähän hätään.
     
  8. Jantikka

    Jantikka 3rd gear

    Onko mahdollista että vika olis joku muu... ilmeisesti ei tule mitään vikakoodeja? Tuntuis että kylmällä naftalla olis parempi tilanne kun aineen viskositeetti korkeampi. Olet vaihtanut polttoainesuotimen ja tarkistanut että siirtopumppu nostaa? Onko niin että kun kerran on saanut käyntiin, niin jos sammuttaa ja startta heti uudelleen niin ei ole ongelmia? Paljonko ajettu RAM? Tällaisia ajatuksia...
     
  9. konty

    konty 3rd gear

    Voithan sinä kokeilla siirtopumpun toiminnan vielä, lasket suodattimesta naftat pois hanasta ja kun kotelo on tyhjä annat pienen napun startille et pyöräyttää konetta pikkusen, pitäs siirtopumppu puskee suodattimeen naftaa, avaat siis hanan uudelleen et tuleeko.
    Kylmillä keleillä commonrail nimenomaan tekee et ei lähe käymään suuttimen kusemisen takia, jos lämmität hetken webastolla se lähtis käymään. Suosittelen vaihtamaan ne kaikki suuttimet kerralla, muuten menee kohta toinen, kolmas... heti perään
     
  10. Ck

    Ck Gearhead

    Ei se oikeastaan siirtopumppuvialta vaikuta jos lämpimästä lähtee ja kylmästä ei. Omassa siirtopumpun johto oli katkennut ja se ei pumpannut ollenkaan, mitään eroa ei huomannut kun vasta sitten kun tankki meni alle puoleen, sitten rupesi hyytymään.

    Ennenkun laitat talveksi seisontaan niin tarkasta ny ettei ne injector tubet oo löysällä, se ei maksa mitään jos ite tekee.


    Asiaan liittyen, mistä ne suuttimet kannattaa ostaa vai korjaako esim tammer diesel/häkkinen/diesel pojat tms paja? Amerikan foorumeilla kun lukee niin kaikki korjatut paitsi Exergy tai boschin omat uudet on laadulta tosi huonoja tai valmiiksi jo rikkinäisiä.
     
  11. Swoop

    Swoop 3rd gear

    Itellä teki juurikin noin että lämpösenä lähti ja kylmänä vain pitkän sahauksen päätteeksi. Dtech laitto kaikki uusiks ja nyt toimii hienosti.
     
  12. jallu81

    jallu81 3rd gear

    Kyllä mä uskaltaisin Häkkiselle turkuun ne suuttimet viedä. Kaveri siellä noita suuttimia, pumppuja ja turboja tekee...

    onko tämä kenellekkään tuttu auto? http://www.nettiauto.com/dodge/ram/6705624
     
  13. dustez

    dustez Gearhead

    Vissiin kannatti korjata orkkikset. Siirtopumpun pitäs pyöriä myös sillon ku laittaa kylmänä virrat päälle.
     
  14. konty

    konty 3rd gear

    300e/kpl ostin suomesta uudet/kunnostetut ja vanhat meni vaihossa. Amerikan pojilta saa tietty vielä halvemmalla jos ei ole kiire saada heti ajoon.
    Vie diesel pajalle jos meinaat yhtä alkaa kunnostamaan. Jos kaikki vaihtaa kerralla ei tarvi maksaa suuttimien ohivuotomittauksia, vianetsintää yms ja on sit kerralla kunnossa. Ens töikseen sit se baldwinin löpöputsari tai joku muu viisaampi tekele sen orkkiksen tilalle niin suodattaa paremmin, sen takia ne suuttimet menee rikki kun se alkuperäisen suodattimen läpi pääsevä paskakökkäre ajetaan kovalla paineella sinne suuttimeen.

    Ei ole mikään kummonen homma tuo suuttimien vaihto vaikka joutuu vähän venttiilikoppaa aukomaan. Oisko mennyt 4 tuntia kaikki 6 kpl, samalla säädin venttiilit ja vaihdoin öljyt.
     
  15. jthrbt

    jthrbt 1st gear

    Kokemuksen syvällä rintaäänellä jotain tiedän commonrail systeemistä. Sulla on yhdessä suuttimessa ohivuoto. Ei lähde enää kylmänä käyntiin ja kohta ei lämpösenäkään.

    Käytä ohivuotomittauksessa jos et tee itse. Ja sitten suuttimem korjaus vialliselle suuttimelle.
     
  16. Catano

    Catano 1st gear

    Kiitos kaikille neuvoista.
    Suutinvika tossa näyttäs olevan koska kaikki muu pelaa ja oireet täsmää porukan kertomaan.
    yli 330k mailia kuiten mittarissa ja tuskin on ikinä mitään tehty suuttimille.

    Laitan suosiolla seisontaan ku ei ole varsinaisesti talven aikana enää käyttöäkään autolle työttömyyden ansiosta.
    Kuhan ilmat lämpenee keväällä ja massia löytyy ni ajelen johonki pajalle kunnon remppaan.

    Tapana on ollu vähän parantaa autoa aina näiden remonttien myötä nii kannattaako hommata suoraa jotain viri suutinta jos tulevaisuudessa on kuiten tehoja tarkotus nostaa?

    Lootaki tuli viime kesänä laitettua hajoamisen jälkee siekkisellä ni uskaltaa alkaa tehoja nostelee.
     
  17. NoSmokeNoPower

    NoSmokeNoPower 2nd gear

    Onks auto moottorin puoleen ihan vakio vai onks sul jotain Smartyy tai muuta millä oot moottoriohjausta muuttanu? Luultavasti ei kun tollaset lukemat on mittarii saatu ilman suutinremppaa. Itellä meni about vuosi suutinrempan jälkee ku alko kylmänä pientä nakutusta kuulumaan ku vakio suutinrungot ja pikkusen paineita nostettu Smartyn avulla :poff:
     
  18. turbosleeper

    turbosleeper 3rd gear

    Meni visko paskaksi. Mitäs ootta mieltä kestääkö ajella jos ruuvaa flektin irti. Siihen asti ko saa sähkösen tilalle? Vai tuleeko lämpöongelmia...
     
  19. Ck

    Ck Gearhead

    Eikö niitä viskoja saa uusia? Niissä sähkösissä monesti teho jää kauas taakse tollasesta isosta viskopropellista
     
  20. jusky

    jusky Gearhead

    Hyvin pärjää sähkösellä flektillä mallia motonet.
     

Kerro tästä muillekin!