mistä kutistin/venytin peltihommiin ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja cuda69, 15.1.2014.

  1. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Hienon näköinen masina teil. Ainut parannusehdotus et vaihtaa noi matalan koneen leuat syvän koneen leukoihin. Niissä vähemmän runkoa ympärillä ja syvempi kiila joten toimii tehokkaamin ja paksumpaankin.

    Mutta toimii noinkin.
     
  2. valpas

    valpas Gearhead

    Pitäs saada lisää tietoa noista syvän koneen leuoista.
    Alko kiinnostamaan, kun toinen kone on vielä kasaamatta.
    Varsinkin venytysleukojen kiilakulma kiinnostaa.

    Tuo sinun jalkapoljin systeemi vaikuttaa toimivalta.
    Tuo pystytanko pitää olla tuossa takana, ja vipusuhteet polkimeen niin, ettei liike ole liian suuri, mutta niin, että voima riittää sopivasti, ja leuat aukee.
    Jos enempi tekee, niin tuppaa jalka väsymään, jos ei ole kohillaan.......
     
  3. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Voin yrittää jossain välissä ottaa pari kuvaa leuat vierekkäin. Et näkee erot.

    Minähän en näitä tee vaa näillä teen töitä ja sivussa myyn tarvitseville.

    Tää mein kone on ainakin samanlainen kuin JS-Toolisin myymä, onko aivan sama, siihen en voi ottaa kantaa.

    Näissä syväkitasen leuvoissa on vain yks kuusiokolo pultti per leuka joten vaihto on nopeaa ja shimmaus eri paksuuksien välillä toteutetaan prikalla leuan ja rungon väliin.

    Noi matalat koneet ollu jo vuosia ja kyllä on pitänyt sepittää et töitä tekee ja rajoitteiset mut toi syväkone on kyl hintansa veronen ollut.

    Ja hinta laitettiin nyt kohdalleen.
     
  4. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Otin omasta koneesta pari kuvaa. Tuolta mun kotisivuilta löytää http://kanadanvani.fi/kutistus/index.html jos haluaa vilkaista. Toi VALPPAAN suunnittelema runko on hyvä. Toi jalka minkä hitsailin romuputkesta on hieman heiluva mutta kunhan kerkeän niin täytyy hifistellä loppuun.
     
  5. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Ihan ilman mitään kettuilua:

    Kokeilkaas miten koilla leuvoilla onnistuu soppalautasen teko, niinkuin laitoin kuvan.
    Kiinnostas tietää toimiko ne...

    Veikkaan et ei aivan ainakaan yhtä hyvin. Koska noi leuat ovat kulmikkaat ja matalammat.
     
  6. valpas

    valpas Gearhead

    Kun kumipalat on leukojen pystyraossa, niin puree peltiin, ja kutistus onnistuu, mutta kulmikkaampi tulee, ja vaatii muita kaluja, että saa noin siististi kaarevan.
    Millinen rosteri ainakin kutistuu. Tein 16" potkupyörän pyörään lokasuojat.
    Jonkin verran riippuu myös siitä, kuinka lujaa peltiä käyttää.
    Ainakin näissä kulmikkaissa leuoissa se kutistava alue on aika pieni. Leuat ovat silti aika leveät.
    Ihan tyytyväinen en noihin halppiskutistusleukoihin ole, mutta tässä rahatilanteessa (hallin rakentamisen jälkeen) yritän tulla toimeen nyt näillä (huomattavasti parempi, kun ei mitään). :)
     
  7. JH-383

    JH-383 1st gear

    Mitä eroa on js-toolsin tekeleeseen?
    Hinta on ainakin puolet halvempi.
     
  8. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Tehtaalta sain vastauksen että sama kone ei ole.
    Muuta eroa en osaa sanoa. Molemmilla on tullut tehtyä, molemmat toimii hyvin.

    Meidän koneeseen on saatavana omat leuat alumiinille. Eroa en tiedä kun en ole vielä niitä nähnyt.
     
  9. BigBlock-V8

    BigBlock-V8 3rd gear

    Mites noilla kuvissa ja esilletulleilla koneilla onnistuu pitkän ja tasaisen kehän aikaansaanti? Nyt kun esimerkkipalaset ovat kuitenkin olleet pienehköjä.

    Ajatus siis tämä esimerkkikuvassa kun tein Challengerin takalasin yläreunan uusiksi, pelti kääntyy loivasti kahteen suuntaan, ja keskivaiheella kehä on kokomatkan lähestulkoon symmetrinen.

    [​IMG]
     
  10. mafo

    mafo 3rd gear

    onnistuu helposti, kone on kuin tehty tohon hommaan
     
  11. Jaska Betala

    Jaska Betala 2nd gear



    Jos on peltihommia tekevä, voin suositella Remmivedon aparaatteja
    Vanhat pierut oli äimänä koko kotimatkan Ja mikä pahinta ei voi edes
    kalliiksi sanoa Kanttikone aivan ylivertainen
     
  12. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Kiitos Jaffu ja Tami käynnistä. Hauskaa oli. Vähän tälläisen nuoren kollin polvet tutis tuollaisen kokemuksen edessä...
     
  13. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Näihin mein koneisiin saa omat leuat alumiinillekin. Pieneen lisähintaan.
     
  14. valpas

    valpas Gearhead

    Kuvat kiinnostaa. Minulle riittäs noiden pyöreänurkkaisien kuvat.
    Äärimitat, ja kiilakulma.
    Sitten tietenkin hinta pelkille venytys-, ja kutistusleuoille. (sovittasin ne omiin runkoihini).
     
  15. v-v

    v-v Gearhead

    Valppaalle laittelin YVtä mut ei näytä lukevan. Kiinnostas vieläkö ois kutistimen osia?
     
  16. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Täällä sama homma. Laitettu jo pari , kolme päivää sitten! Valpas herätys!
     
  17. valpas

    valpas Gearhead

    Hyvä huomautus, älysin nyt lukea.
     
  18. valpas

    valpas Gearhead

    Kaikki ylimääräiset on nyt varattu.
     
  19. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Leuolle en ole saanut vielä hintaa ja kuvia en ole muistanut ottaa mutta mitat on 47x27mm ja kutistus leuan korkeus 38mm

    Senverran uutta että olemme saaneet näillekin koneille yksinoikeuden Suomeen!!!

    Ja ei kun ostoksille... 50% tilatessa, 50% tavaran saapuessa.
     
  20. valpas

    valpas Gearhead

    Minulle on ratkaisevin juttu se kiilakulma leuoissa.
    Halppisleukojen kiilakulma tuppaa olemaan noin 30°/puolikas, ja se on minusta liian jyrkkä. Ihan pehmoseen levyyn puree leuat tuollakin kulmalla, mutta vähänkin kovemmassa (esim rosteri) kutistusleuat luistaa pellissä.
    Venytysleuoissa se luisto ei niin haittaa.
    Jyrkkää kiilakulmaa joutuu kompensoimaan leukojen välissä olevaa jousta jäykistämällä. Sitten toimii.
    En tiedä olenko ainoa, joka on tuollaiseen ongelmaan törmännyt. Se paikka, josta halppisleukani hankin, ei ole muilta vastaavaa palautetta saanut.......
    Onko muita, jotka ovat peltiä kutistelleet näillä laitteilla (paitsi remmiveto)?
     

Kerro tästä muillekin!