Mitä unohtui?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Powerstroke, 18.9.2014.

  1. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Tulipa sellainenkin mieleen, että rumpujarrullisesta ei kannata unohtaa asentaa rumpuja jos ilmaa jarruja... On tullut pestyä vieressä ollutta uudehkoa autoa pois jarrunesteestä... :D Oli muuten yltäpäältä jarrunesteessä...
     
  2. hantta

    hantta Double Gearhead

    Ei kannata lähteä peruuttelemaan dieseloldsilla, kun remmit on pois, ja jarrupalat juuri vaihdettu, eli vaatii pari polkaisua ennen jarrutusta. Voin kertoa, että suurikin talli on siinä vaiheessa aika ahdas ennenkuin jarrut löytyy hydroboosterilla, ja jonkinverran jäykällä ohjauksella.

    Hantta
     
  3. Make.S

    Make.S Gearhead

    Hydroboost jarruista kannattaa ottaa paineet pois ennen purkamista...
     
  4. palontie

    palontie Double Gearhead

    Ajoleikkuriin kannattaa laittaa terät takaisin teroituksen jälkeen ennekuin aloittaa leikkuun :lol:
     
  5. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Pääsi unohtumaan että olin valutellut dieselien suodattimet/vedenerottimet tyhjäksi erääseen klasinpesunestetonkkaan. Muistui kyllä mieleen kun ne suihki pissapojalla tuulilasiin...

    Tässä onkin tullut huimia tarinoita, ajattelinkin että onkohan pahin kauhuskenaario eli kansipaffin unohdus tai koko moottorin tai laatikon uudelleen irroitus toteutunut. Olihan ne :rotfl:
     
  6. hantta

    hantta Double Gearhead

    Ei itelle, mutta paikkasin mokan: Kaveri oli tee- se itsemiehenä tehnyt veneeseen suorat hormit,- sinänsä hyvä ajatus, mutta jättänyt vanhan u- putken paikoilleen. Veden sisälletulon hän oli estänyt kietaisemalla tuohon 100 milliseen alumiiniputkeen jeesusteippiä, ja vene vesille. Nuo putkien päät ovat aika tarkkaan veden pinnan korkeudella, siis veneen sisäpuolella, ja yhteydessä mereen.

    Hantta
     
  7. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Ei itellä, mut kaverilla muistelisin, et kytkin levy jäi pois paketti nippuun ja paikalleen sit käynnistäessä huomasi et mikäs mikäs se kiekko tos penkillä on.

    Ite tosin unohdin citikkaan laittaa painelaakerin, sen onneks huomasin kun emäntä kyseli, et mikä se tää on?
     
  8. hantta

    hantta Double Gearhead

    No, onhan sitä kaikenlaista jäänyt Saabin paineasetelman jousen väliin, joka pitäisi muistaa ottaa pois, kun laakeri on paikoillaan:)

    Hantta
     
  9. Qjet

    Qjet 1st gear

    Tää topikkihan on kuin mun elämästä...mutta tämä tositapahtuma ei ole : Jos aikoo tallissa testata startin toimintakuntoa konehuoneesta käsin , kannattaa varmistaa ainakin kolme asiaa : 1) autotallin ovet ovat auki 2) ulkopuolelle ei ole parkattuna poikittain se hienompi ja harvinaisempi ajoneuvo 3) startattavassa autossa EI OLE pakki päällä...
     
  10. petrus

    petrus Gearhead

    Tää ei ole unohdus, mutta samaa sarjaa kuitenkin. Joskus vanhempien luona käydessäni kaadoin pihalla kastelukannusta vettä pissapoikaan. Ihmettelin, että mitä rämmäleitä siinä veden joukossa oikein on. Kananpaskaa...

    Oli aika nohevat tuoksut lasia pestessä.
     
  11. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    Viime syksynä jouduttiin vaihtamaan Firebirdiin katsastusta varten uudet jarrukengät.
    Ei siinä mitään, kaikki meni hyvin ja leima tuli.
    Reilun kuukauden päästä alkoi kelit sitten näyttää siltä, että olisi aika vaihtaa talvikumit alle.
    Ei kun tuumasta toimeen, keskikonsolin kansi auki ja se rengasrosvoja torjuva erikoishylsy sieltä kehiin... hetkinen, missäs se on ?
    Rekisteriote, ohjekirja, varasulakkeet ym sälät pois ... säilytystila on tyhjä kun jeesuksen hauta pääsiäisenä, mutta hylsyä ei näy missään.
    Tulikos se epähuomiossa laitettua tuohon olemattoman pieneen hanskalokeroon ..?
    Jaa, eipä ole sielläkään. No, missäs helvetissä se sitten on ja mitäs nyt tehdään ?
    Siinä sitten naksautan mietintäölppösen auki ja seisoskelen auton vierellä ääneen manaten sekä noituen, kun yhtäkkiä katse osuu hantin puoleiseen takavanteeseen ... mikäs saatana se tuossa kiiltelee..?
    Ei perkeles, tuossahan tuo on !
    Hyvin oli mukana kulkenut useamman sata kilometriä :rotfl:
     
  12. onre

    onre 3rd gear

    Mulla lähti kanssa kerran Fury käsistä ihan kunnolla kun käänsin sitä pihalla ympäri että saisin toisinpäin talliin. Jarrupoljin lattiaan ja siinähän sitä mennään, sohlosti säädetty räikkäshifteri ei meinaa millään antaa pois pakilta. Jestas että kesti kauan tajuta kääntää virta-avaimesta.
     
  13. ls1978

    ls1978 Gearhead

    Aikanaan Cougar pomppasi leimalla epätasaisesti ottavista takajarruista. Muutakuin konttorilta kotiin, rummut auki ja nauramaan jollekin turaajalle joka oli asentanut lyhyet kengät toiseen ja pitkät toiseen rumpuun. Kengät sen verran kulahtaneet että uudet hankintaan ja parin päivän päästä asennushommiin. Ihan vaan nopeasti iltamyöhään duunipäivän jälkeen, tämähän on helppo ja nopea homma. Aamulla hymyssä suin leimalle, hymy tahtoi hyytyä kun epätasapaino oli säilynyt, mutta vaihtunut toisinpäin. Lievien säätöyritysten jälkeen hylsy paperissa ja käyrä otsassa kotiin. Jarrut auki ja kas olinpa asentanut lyhyet toiselle ja pitkät toiselle puolelle. Vaan toisinpäin kuin lähtötilanteessa. Sitten jo kevyesti naurattikin :rotfl:
     
  14. hantta

    hantta Double Gearhead

    Onre kirjoitti:
    Mulla lähti kanssa kerran Fury käsistä ihan kunnolla kun käänsin sitä pihalla ympäri että saisin toisinpäin talliin. Jarrupoljin lattiaan ja siinähän sitä mennään, sohlosti säädetty räikkäshifteri ei meinaa millään antaa pois pakilta. Jestas että kesti kauan tajuta kääntää virta-avaimesta.
    Meikä sääteli isolohkoMonacoa tehdashallin aidatulla pihalla, kun kaasu pohjassa koneen liikkuessa kick- down vipu jäi jumiin koneen ja korin väliin. Oli kanssa hiukan ahdasta, eikä ihan ensimmäiseksi tule mieleen kopeloida virta- avainta.

    Hantta
     
  15. freetime-cruiser

    freetime-cruiser Double Gearhead

    Kerran katsastuksessa auton ollessa nosturilla, katsastusmies ojensi 13mm hylsyn jostain taka-akselin luota, vissiin kiireessä tullu joskus remonttia tehtyä.

    Mutta sattuu sitä paremmissakin piireissä. Töihin tuli tutkittavaksi takuuikäinen Ducato, jossa kytkin luisteli aina välillä, ja oli sitten lopulta luistanut "viimeisen kerran". Syy löytyi kun saatiin laatikko alas, oli tehtaan pojilta unohtunut kytkinpaketin asennustyökalu asetelman sisään :)
     
  16. hantta

    hantta Double Gearhead

    Nelivetoastrosta lähtee aika rivakasti laatikko kolmannen kerran, kun etsitään öljyvuotoa kierroksilla. Öölipumpun tiiviste väärässä asennossa. On muuten kaikenlaista jumppaa, kuten vääntösauvat jne..

    Hantta
     
  17. Dna Kerma

    Dna Kerma Gearhead

    Iltamyöhään / yömyöhään väsyneenä se on mukava tehdä remonttia..
    Audin takajarruremppa kasausvaiheessa jatkui perinteisesti, jarruletku vakaajatangon väärältä puolelta satulaan kiinni. Noh, tuttu juttu, jarruletkun irroitus ja uudelleen asennus.

    Sitten innolla satulaa laittamaan kiinni, ja tiukkaan tietysti ettei löysty pultit, jarruliuku ja palatkin paikalleen ja... mitäs sieltä lattialta löytyy? No jarrulevy tietenkin, satula irti ja levyä paikalleen, satula kiinni, pultit tietysti tiukkaan ettei löysty, palat jne paikallaan ja... mitäs sieltä lattialta tällä kertaa löytyy? No jarrukilpihän se, satula irti, levy irti ja Niin Edelleen :)

    Tulihan siitä valmista ja pääsi yölläkin sitten töihin..
     
  18. julmajari

    julmajari Gearhead

    Tämä ei ollut tavallaan unohdus, mutta yhtä "hauska" huomata jumpan jälkeen.
    Vaihdoin HJ-60 toyoon kytkinlevyn, vaihteisto/jakovaihteisto pakettina hirveellä väännöllä tunkilla paikalleen, ja lopultya onnistuneen kiinnityksen jälkeen tunkki pois, sen alta löyty se kampuran päähän kuuluva silmälaakeri joka oli pudonnut paikaltaan jostain syystä...
     
  19. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Viimeisin(melkein viimeinen..) Tuli vasta kun peltitöitä tein Capriceen.
    Lattiaa uusiessa tuli nakeltua tietysti penkit ja matot pihalle ja uutta pelti läiskittyä lahon tilalle ihan tunteella viikon päivät.
    Ja niinkuin aina viimenen mahdollinen katsastuspäivä lähestyi ja aikaa ei ollu enää kun tunteja konttorille ehtimiseen siinä vaiheessa kun hitsikone oli viimein sammutettu. :webmaster:
    Matto ja penkit hopusti sisään ja kohti konttoria..

    Onneks polkasin sen verran vihasesti ensimmäisestä liittymästä tielle, että etupenkki heitti selälleen jo siinä vaiheessa eikä jossain valtatiellä ohitukseen ryhtyessä.

    Se puiden latvojen väliin tähtäily ei ole helppoa selällään takapenkillä maaten :eek:
     
  20. pulttirengas

    pulttirengas 3rd gear

    Vaihdoin sylinterikantta Volvoon ja kun "uusi" kansi oli jo paikallaan kannenpultit sormikireydellä niin menin hakemaan momenttiavainta ja samalla muistin että otinkohan mä lohkosta tönäreiden reijistä paperituppoja pois...no en tietenkään. :poff: Muistin sentään laittaa tiivisteet väliin. :D
     

Kerro tästä muillekin!