.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Samperi, 4.10.2014.

  1. Samperi

    Samperi 1st gear

    .
     
    Muokattu: 14.10.2016
  2. juhapih

    juhapih Double Gearhead

    Tästä tulee hyvä!

    On kyllä vuosien aikana hieman näyttelykunnosta rispaantunut...
    Tsemppiä projektiin.
     
  3. jps73

    jps73 1st gear

    ei tuu ihan joka päivä vastaan moista kulkinetta..... eikun kuntoon ja paanalle....
     
  4. Herje

    Herje Double Gearhead

    Ikkunan osia näyttäs olevan.
    Ja moottori on 1967-1975 La pikkulohko.
    Eli ei ryppyreuna.
     
  5. 12345678910

    12345678910 Gearhead

    Kyllä kolahti toi V8-lehden juttu aikoinaan. Hienoa että taas laitetaan kuntoon Sotoa!
     
  6. JuTi-racing

    JuTi-racing Gearhead


    140-150 lienee lähempänä totuutta. Noissa kun todelliset puristussuhteet tuppaa olemaan luokkaa 7-7.5 kun männät jää hulluna alle kansitason.

    Lohkon tasoon tulevat männät, mieto moderni nokka, nelireikäinen imusarja ja kaasari, peltisarjat ja kansien siistimiset, niin sitten ollaan siellä 220-250 välimaastossa. 300 heppaan jo joutuu virittämään ja ne netissä pöyrivät 400 hepan höpö höpö viritysartikkelit voi unohtaa.

    Storoukkaamalla 390:ksi sitten ruvetaan puhumaan 400 hepan koneista ihan pulttaa kiinni osilla.
     
  7. Herje

    Herje Double Gearhead

    Tohon La moottoriin löytyy lisäks hyvin osia.
    Vai pyöriikö kaikilla esim ryppiksen 4 reikäsiä imusarjoja nurkissa?
     
  8. Herje

    Herje Double Gearhead

    Ehdottamasti 390 stroukki.
    Alakerran liikkuvat 1200$ muscle motorssilla.
    Toki siihen rahti , tulli+alv.
    Koneistamo ottaa osansa.

    Mutta sais varmasti mukavasti vääntävän paketin tuota koppaa liikuttamaan.
     
  9. LPV

    LPV 3rd gear

    Kun siinä kerran on ollut 383 isolohko kiinni, niin koita katsoa onko sellaista tai 400, joka on käsittääkseni melkein sama, myynnissä sopivasti.
    Monet vaihtavat muskeliautoihin 383:n tilalle 440:n kun ryhtyvät virittämään. Kuitenkin katupirteällä 383:lla ehtii tuhota monet kumit...
     
  10. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    resotot ovat harvinaisia kaikkineen. onnittelut ostoksesta. onhan tuossa hetken verran väkertämistä jos näyttelykuntoon taas haluaa. :)

    vai millainen on alustava suunnitelma? aiemman tyyppiseksi ja väriseksi tekeminen? eli näyttö vai käyttöpeli, rotta, rodi vai customi? potentiaalia kun tuollaisessa on vaikka mihin.
     
  11. KajS

    KajS Gearhead

    Tuo on 727, joten sen eteen voit viritellä minkä vaan norsumoottorin. Ehkä joku oikea lootankorjaaja laittaa sitten shiftkittiä ja vahvistusta...

    Tää on kyllä hieno projekti. Toisaalta aika hurjaa, mitä näyttelyautoille tapahtuu ajan saatossa.
     
  12. MansenJamppa

    MansenJamppa Gearhead

    Multa löytyy tuohon todella hyvät, kromiset, Desoto keulakirjaimet jos tarttet

    -Jamppa
     
  13. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Mitä on moottorin tilavuudeksi merkattu rekisteriotteeseen?
     
  14. EVO X

    EVO X Gearhead

    [​IMG]

    Ihan paska photoshoppi mutta ajatuksen saa.. olishan se kohtuu läyhä.
     
  15. LPV

    LPV 3rd gear

    Jaa että paska fotosoppi... Mä katoin ensin että se on jostain netistä napattu ihan aito kuva... :)
    Samperi; Teet vaan ihan oman intuitios mukaan, ihan just sellaisen kun itse haluat ja pystyt!!! Se on tän harrastuksen suola, että porukat tekee ittensä laisia vehkeitä! Ei tota mun teippi-transamiakaan kaikki ymmärrä, mutta mä tykkään ja tekisin siitä paremman jos olis varaa.
     
  16. jube

    jube 3rd gear

    Hieno homma,että toi pelastuu.

    Etsin tuota pari vuotta sitten,mutta sen jäljet päättyi muistaakseni Tuusulaan,olisin sen silloin yrittänyt ostaa takaisin.Nyt ei olisi enää resursseja.
    Tuo nimittäin oli Ripa Koskisen,Jussi Z:n ja minun kimppa-autona v.78-80.

    Se ostettiin silloin vanhalta mieheltä Tapanilasta,hintaa en muista.Autoja piti itseasiassa ostaa kaksi,siellä kun oli toinen varaosa-autona ja se piti myös viedä pois tontilta.Juuri kun kaupat oli tehty pihaan tulivat Matti Hyyppä ja Pekka Leino,olivat tulossa ostamaan sitä varaosa Sotoa.No sen me myimme heille Koskenkorvapullolla ja kaikki olivat tyytyväisiä.Pekka aikoi siitä ottaa perän joka kromattiin ja laitettiin Polaraan.
    Minä olin silloin ammattikoulussa ja siellä sain tehtyä muutoksen pick upiksi.
    Auto oli originaalisti 225 kutosella ja 3 lovisella manuaaliaskilla.Aski sai kelvata,mutta sen eteen sovitettiin muistaakseni Hyypältä ostettu ryppyreuna 318.
    V -80 Jussi ja minä menimme inttiin ja Ripa lunasti auton itselleen,senkin jälkeen olin mukana sitä ruuvaamassa,kunnes se vaihtui Challengeriin.
     
  17. burningjawa

    burningjawa 3rd gear

    Pistä isot pellivanteet, niitä saa jenkeistä 20" asti
     
  18. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    vanteet.. ensinnäkin päätät mitkä sopii ulkonäöllisesti juuri sinun silmääsi parhaiten. ja sitten käyttötarkoitukseen.. sillä jos käyttöpeliä ajattelit niin ei kylläkään kovin isoja ja matalia renkaita kannattaisi edes harkita.

    etenkin jos on budjettirajoituksia niin jättäisin sen maksimi halkaisijan johonkin 17" luokkaan tässä vaiheessa. siinä koossa on valinnanvaraa aika kivasti eikä hinnatkaan vielä hirvitä renkaiden vaihdon aikaan.

    ja minusta sitä isommat vanteet jo alkaa vaatimaan että auto on ns. modernin katu/ratapelin mukaan rakenneltu. vähänkin klassisempi tyyli ei yleensäkään tunnu sopivan "liian" isojen vanteiden kanssa.
     
  19. kuula

    kuula Gearhead

    Old school rules.
     
  20. jps73

    jps73 1st gear

    moro missäpäin poria helmi sijaitsee ois kiva tulla vilaseen laitetta....
     

Kerro tästä muillekin!