Onko tuossa enää mitään järkeä??

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja padepski, 27.7.2004.

  1. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    Juttu:
    "Pysähty pari vuotta sitten kaveri kullanvärisellä D-Laurelilla kyselemään oviverhoiluja.

    Niitänäitä jutellessa tulin kysyneeksi paljonko on autolla ajettu, johon kaveri totes:

    Kun parivuotta sitten lopetin kirjanpidon, oli mittarissa
    1 200 000 km, eikä täyttä koneremppaa ollut vielä tarvinnut tehdä. "

    Ja 6,2d kestää 600tkm, 5,7dx samanverran.

    Mulle tarjottiin hyvätekniikkaista toimivaa cedriciä 300e:lla.
     
  2. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    Kaveri, jolla on kokemusta ennestään caminosta, yllättyi koeajolla miten paljon paremmin 2,8d vääntää kuin se 200cid v6.

    Ja 7L/100km kulutus :rotfl: pääseekö mersun 5pytty 300D:llä samaan.
    Taitaa v6 ottaa yli 10 matkassakin.

    Mese ja cedric on kumpikin 1500kg autoja, niinkuin caminokin. :wink:

    En muuten ole ikinä nähnyt edes kepössä toimivaa mb 300d tekniikkaista jenkkiä. VW 2,4d joskus näkyy.

    Ihan tyhmää hommaa on muuten midsize pickupien ja farkkujen silppuaminen päreiks vaan siks että on kiva myydä v6-tekniikka jollekin väljistyneen tilalle.

    Vaikka onhan se purkaminen helpompaa kun korjaaminen. :odroll:

    Vertaa lihanleikkaaja / kirurgi.... :oops:

    Parempi dsl-pakuna kun kuusankoski oy:llä
    :wc:
    Ei sitä purkusälää kuitenkaan saa kunnolla loputtomasti myytyä, bisnes ajattelu pitäisi jo unohtaa.
     
  3. Macho

    Macho Gearhead

    Täällä MB tietäjiä piisaa, paljonkos on teho/vääntölukemat vuoden 82 300td meselle? Mikä mahtaa olla koneen ja koko auton paino?
     
  4. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    separin tietopankista :rotfl: :



    Mercedes-Benz 300 D 123

    Hintatiedot
    Myynnissä: 1976 - 1984
    Viimeisin ovh: 38010.0 EUR

    Tekniset ominaisuudet
    Korimalli: Porrasperä
    Ovet: 4
    Henkilöluku: 5
    Polttoaine: Diesel
    Iskutilavuus: 2998
    Etu-, taka-, neliveto: Takaveto
    Paino (kg): 1445 1965


    Suorituskyky
    Teho (kW): 65
    Huippunopeus (km/h): 148
    Kiihtyvyys (sek/0-100): 17.8
    Kulutus (l/100km): 7,8 10,4 9,7

    vertailun vuoksi japsimersu

    Nissan Cedric 2.8 SGL Dsl

    Hintatiedot
    Myynnissä: 1983 - 1989
    Viimeisin ovh: 30240.0 EUR


    Tekniset ominaisuudet
    Korimalli: Porrasperä
    Ovet: 4
    Henkilöluku: 5
    Polttoaine: Diesel
    Iskutilavuus: 2792
    Etu-, taka-, neliveto: Takaveto
    Paino (kg): 1500 1900


    Suorituskyky
    Teho (kW): 62
    Huippunopeus (km/h): 150
    Kulutus (l/100km): 6,8 9,5 9,5
     
  5. Macho

    Macho Gearhead

    Entäs se 300td elikkä turbo, oilisi semmoinen motti tarjolla ja kun on tarjolla niin tulee pakottava tarve diiselöidä jotakin, mutta ensin täytyisi tietää tehot?
     
  6. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    jaa tää vai

    Mercedes-Benz 300 D T5



    Hintatiedot
    Myynnissä: 1985 - 1993

    Korimalli: Porrasperä
    Polttoaine: Diesel
    Iskutilavuus: 2996

    Suorituskyky
    Teho (kW): 83
    Max vääntö (Nm): 191
    Huippunopeus (km/h): 190
    Kiihtyvyys (sek/0-100): 13.7
    Kulutus (l/100km): 5,4 7,0 9,8

    onko näitä kukaan laittanut usakärryyn? :eek:
    saanut sopimaan mid-sizeen? :rotfl:

    Kuulemma turbo ei sovi caminon nokalle cedricin kanssa. Fullsizessa enemmän tarvetta...
     
  7. padepski

    padepski 1st gear

    Tuo on kyllä hupapuhetta että 300D kulkee vaan 148km/h
    minun veljellä on 123 korimallin 300D mersu ja sillä on ajettu parhaimmillaan 170km/h
     
  8. WTF

    WTF Gearhead

  9. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    noi linkit ei toiminu, copy paste rules :p

    Joo vanhassa ainakin voi ruuvata syöttöä, ja mittarivirhekin on tota luokkaa.

    Kaveri oli dsl-cedricillä juoppokuskina, otti mittariin 200km/h.

    Monilla on sellainen käsitys että dsl:t on armottoman laiskoja :odroll: , ja jos laittaa kooltaan puolet pienemmän nokalle niin tuloksena on mahdoton yhtälö.

    Niinkuin 1500kg painosesta cedricistä otetaan kone samanpainoseen(!) caminoon.

    Kattokaas minkä kokosia koneita euro-pikkukuormureissa on. Kuorma-auto MB508:ssa vanha 220d tai arska-ford a306 2,4d york. kokonaispaino lähellä 4 tonnia.

    Jenkki-dsl-swapin suurin ongelma on ne energiakriisin jälkeiset aavikkovälitykset esim. 2,41 alkaa nikotuttamaan ellei ole automaattia perässä. Onhan niitä tiheitä periäkin mutta tuskin moni viitsii vaihdella.
     
  10. Olazabal

    Olazabal 1st gear

    Sama mies:
    [​IMG]
     
  11. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    Jaaha offtopiasta :lol:

    Miksi vähemmistökansallisuuden edustajat ajaa aina dsl-autoilla? Ei pelkästään isoja koppipakuja ja peräkärrynvetureita (harrastus syistä)
    vaan myös jotain vw-passatia ja muita pikkudsl:tä :eek:
     
  12. Sauerkraut

    Sauerkraut 1st gear

    Sitä punaista kamaa saa tosi halvalla laillisesti ja vielä halvemmalla traktoreista, veneistä jne... On joskus maalla havaittu omakotitalon pihalla säiliö josta saa polttoainetta..
     
  13. TEKELE

    TEKELE Gearhead

    punainen on kiva väri :)

    paitsi jos viranomaistaho löytää sitä autosi tankista :mad: :soosoo:


    mutta noilla tietyillä taitaa olla sossun sponssilla kaikki, niin ei ole mitä ulosmitata kiinnijäämisen yhteydessä määrättävää takautuvaa veroa vastaan :odroll:
     
  14. heikkisj

    heikkisj Gearhead

  15. Vetteman

    Vetteman 1st gear

  16. Sauerkraut

    Sauerkraut 1st gear

    Sankari on ajanut vekottimella peräti 3000 mailia vuodessa, hirveä säästö Kanadan bensan hinnoilla.
    Ehkä sillä on tänä päivänä jo se turpo siinä kiinni jos ei enää pelkää lämmön vaikutuksia konepellille.
     

Kerro tästä muillekin!