Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. tst

    tst Gearhead

    PMD on myös vaihdettu ja kokeiltu vastuksen kanssa sekä ilman.Sekä syötön kääntöä aikaisemmalle kokeiltu.
     
  2. roud-ari

    roud-ari 1st gear

    Re: throttle service soon

    Hei vaan kaikille!
    Laitoin jokin aika takaperin peliksi C1500 -91 kutoskoneella. Siihen on tehty juurikin alla mainittu EGR:n poisto, umpilaippa on vain throttle bodyn kyljessä. Onko se näissä sitten niin huono juttu? SES:siä kyllä sytyttelee juurikin kuvatussa tilanteessa, voin sen kanssa elää mutta auttaako tuo muuten auton toimintaan?
    Olen pelannut EGR:ien kanssa aiemminkin, mutta diisselipuolella. Siellä kyllä järjestään on hyvä juttu jos sen saa pois sotkemasta paikkoja. Koodausta toki tarvitaan yleensä ettei tule vikavaloja.

     
  3. T.hilter

    T.hilter Gearhead

    Mahtoi olla juurikin se. Olisipa monttu niin voisi tarkistaa.
    Onko tuo lisäjalka tyypillinen vuotokohde?
     
  4. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    Kyllähän se "jalka" aika usein vuotaa, o-renkaiden vaihdolla selviää. Jos joku seppä on sitä käynyt jo ronkkimassa niin varaudu että se banjopultti on vedetty aivan helvetin tiukkaan kiinni. Omassa nykyisessä ottaa 3/4" vääntiö ja 2m jatkoa että tällänen 100kg pötkäle sai sen auki. Ne tiivisteidenkin mitat oli jossain, oliskohan niinkin helpossa paikassa kuin ekalla sivulla... :eek:
     
  5. palontie

    palontie Double Gearhead

    ja siinä suodatin jalassa on sellainen "kynsi" joka kannattaa laittaa jo heti alussa kiinni kiristyvälle puolelle jottei kirratessa jalka kierähdä ja tiiviste hajoo.Hiukka vaikeesti kyllä selitetty,mutta selvii kun palikka on kourassa ja rupeaa asentamaan.
     
  6. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    sattuisko kukaan tietämään/muistamaan, minkä kokoinen kuparirengas tulee moot.öljy pohjaroppuun?
    tiivisteet loppu ja öljyt pitäis vaihtaa, taitaa olla muistaakseni sellainen leveä pintainen...?
     
  7. intiaani_chief

    intiaani_chief 3rd gear

    Ei ole kauaa kun vaihdoin mutta muistaakseni omasta tiiviste puuttuu ja on pysynyt öljyt sisällä.
     
  8. intiaani_chief

    intiaani_chief 3rd gear

    Parkit alkoi polttelemaan sulaketta, mistähän tällainen äkkinäinen oire johtuu ? -90 fleetside siis.
     
  9. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Oikosulku?
    :rotfl:

    Siis noissahan on vaikka minkälaisia virityksiä johdoissa/lampunkannoissa, että kekkosslovakian mallin valot on saatu aikaseksi..
    Omassa vilkkujen sulakkeenpolttelu johtui lokasuojan sisälle sijoitetun lisäpolttimon irtoamisesta.. :wc:
    Parkit alkoi toimia, kun revin muutaman kymmenen metriä ihan ihme johtoja pois konehuoneesta ja maskin takaa ja juotin johtoliitokset rosvojen tilalle.
    Nuo valojen johdot kulkee aika suojaamattomina mm. etukehikon läpi, jolloin voi olla kuori hankaantunut rikki peltiä vasten.

    Sullahan oli siinä vetokoukku? Sen johdotukset olis aika varma vikapaikka.
    Tai sitten sulanut valokatkaisija. Jos ei ole jo releistetty valoja.
    Etäparantaminen on aika mahdotonta kun vaihtoehtoja on melkeen rajattomasti, mutta noista vähän suuntaa..
     
  10. intiaani_chief

    intiaani_chief 3rd gear

    Ongelma ratkesi, parkkien liittimet on niin isot että väärässä asennossa osunut umpion kuoreen, väänteliin toiseen asentoon ja alkoi taas toimimaan !
     
  11. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Joo-o.. Vanhojen autojen sähköjä kun kattelee niin tulee aina kamala hinku repiä kaikki hevonhevelttiin ja pistää uusiksi :D Ite en oo persoonaltani yhtään perfektionisti mutta jotain pervoa tyydytystä siitä saa kun on johdot yms laitettu viimesen päälle.
     
  12. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Autosähkökoulutus ja käyttiksinä vanhat jenkit..
    Melko työllistävä yhdistelmä.
    No, on noita karmeita kötöstyksiä ollut toki muissakin. Yhteistä on kaikille ollut, että sähköongelmat on lähes hävinneet autoista kun niistä on ensin repinyt ylimääräiset viritykset pois.
    Sitten tehnyt välttämättömät(kekkoslovakian vaatimusten mukaiset) uusiksi kunnolla.
     
  13. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Mulla oli joku halunnut laittaa keskelle kojelautaa sellasen peräkärryn äärivalon hehkuvaloksi. Reikä tehty tietenkin siihen että saa johdot vietyä läpi. Johtoa ei sitten tietysti ollut kovin pitkiä pätkiä löytynyt niin oli yhdistelty ja samalla kokeiltu varmaan 10 eri liitostekniikkaa (suurin osa surkeita). En tajunnu siitä kytkennästä hevonvitunhelvettiäkään, yksi johto meni konehuoneeseen asti, alkuperäishehkuohjainlaitteeseen ja sen kiinnityspulttiin. Eli maahan :odroll: Se meni jotenkin niin, että hehkunappi kytki jälkiasennusreleen josta meni virta hehkuille, mutta hehkuvalo syttyi orkkisreleen kautta.. ei voi ymmärtää. Vähemmän yllättäen hehkut lakkasi yhtäkkiä toimimasta.
     
  14. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    :eek: :eek: :odroll: :wc: :argue:
    ..saunan taakse..
     
  15. juhis_90

    juhis_90 2nd gear

  16. amaz

    amaz 2nd gear

    Miksi se suodatin piti tuohon siirtää?
     
  17. intiaani_chief

    intiaani_chief 3rd gear

    Vähän mietin samaa, ainakaan 4.3 ei suodatin ole vaikeassa paikassa, irtoaa samalla kun propun nappaa irti.
     
  18. käkkyläjuntti

    käkkyläjuntti Gearhead

    K2500 suti makaa kylellään etukartaanin päällä.
    Hemmetin ärsyttävä ottaa pois ja pyörittää uus paikalleen. Tollanen siirtosarja vilkkuu mielessä aina öljyjä vaihtaessa :)
     
  19. Impala76

    Impala76 Gearhead

    Sehän on sikäli hyvä kun on kyljellään niin suodattimesta valuva öljy ei valu pitkin suodatinta vaan sen saa käsiä öljyämättä kierrettyä irti toisin kun takaveto mallissa...
     
  20. juhis_90

    juhis_90 2nd gear

    Suodatin on tosiaan kardaanin ja lohkon välissä, tosi paskamaisessa paikassa. Itse en oo minkäänlaista avainta saanut sopimaan suodattimeen kun kardaani on niin pahasti edessä. Ei kiinnosta kardaaniakaan irrottaa sen takia. Vetää aina suodattimenkin niin saakelin tiukkaan vaikka ihan käsivoimin kiristänyt paikalleen laittaessa. Ehkä "helpoin" konsti on ollu ottaa suodattimen jalka irti lohkonkyljestä. Skekulimainen sekin kun, suodattimen jalka on ISOLLA banjopultilla kiinni ja se sitten rötvää kaiken öljyn kanavasta ja suodattimesta haalarin hihaan, silmille, tallin lattialle ja vaikka mihin. Tuossa se on näppärällä paikalla, helpottaa huoltoa ja sekin tulee varmemmin tehtyä sitten ajallaan.

    Suosittelen kyllä muillekkin kuuspuolikkaan kans taistelevalle punaniskalle.
     

Kerro tästä muillekin!