Mikä MÄTTÄÄ RP:n toimituksissa ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Markuk, 5.11.2010.

  1. Jza

    Jza Double Gearhead

    Mulla kesti kohtuullisen tunnetusta viripajasta rojujen matkustaa suomeen melkein puoli vuotta. Pari-kolme viikkoa oli toimitusaika tilauksesta, mistä alunperin oli puhe.

    Kolmisen kuukautta täysi radiohiljaisuus, ei mitään vastausta sähköposteihin tai mihinkään. Sitten kun kyseisen puljun naapurissa asuva kaveri otti sinne suoraan yhteyttä ja kysyi että koskas voin tulla hakemaan ne luvatut kamppeet, niin alkoi tapahtua ja osakasa läjässä parissa viikossa.

    Vituttaisi jos olisin myynyt ne eteenpäin asiakkaalle lupauksella että reilussa kuukaudessa ne on sun tontilla, kun näin se käytännössä piti mennä... Mutta ei niitä vissiin kiinnosta jossain jumalan selän takana olevat takahikiät, ainakaan niin että paljon jonon kärjessä olisi. Pienet markkinat ja se naapurissa asuva tuttu racetiimi varmaan saa palvelua ensiksi.
     
  2. audiq

    audiq Gearhead

    Pitää sanoa tietysti miten asia on, eli välillä voi olla toimitusvaikeuksia. Minäkin joskus kolme viikkoa odotin autoon osaa, joka luvattiin muutamassa päivässä. Auto ei ollut siihen mennessä viimeiseen kymmeneen vuoteen seissyt 12 tuntia kauempaa ja ei olisi saanut nytkään seistä. Ja minä kysyin ennen tilausta useampaan kertaan, että onko ihan varma, että saatte osan muutamassa päivässä.


    MUTTA, kyllä moni muu varaosaliike saa osansa ihan suunnitellun mukaan ja moni muu vastaa sähköposteihin ajallaan, tai ainakin ollenkaan. Turha laittaa osien toimittajien syyksi, kun eivät kykene vastaamaan edes tarjouskyselyihin. Hyvin vaikea kuvitella, että tarjouskyselyihin vastausinto olisi nolla, mutta varaosien toimitusinto olisikin yhtäkkiä kovin korkea, muttta jenkit vain eivät juuri heidän liikkeelleen pysty toimittamaan osia ajallaan, vaikka muihin yrityksiin pystyvät.
     
  3. DS 325

    DS 325 Double Gearhead


    Eiks RACERS PLACE nimikin kerro jo jotain. Noita leppäjeeppien osia kun saa US Partsilta ihan hyllystä. Ihan vaan silleen niinku vinkiksi.

    Entisenä kisamiehenä olen tilannut tuolta paljon osia, siis kymmenillä tuhansilla ja kaikki on toimitettu oikein ja suunnilleen ajallaan. Miksikö noin on käynyt. Kenties siksi, että heidän tukkurinsa on keskittynyt NIMENOMAAN kisaosien myyntiin. Vakio-osaa kun saa kaikkialta muualtakin. Usein noihin vakio-osakyselyihin liittyy annettujen osanumeroiden lisäksi myös hintakyselyitä tai tarjouspyyntöjä. Jos heidän tukkurillaan ei ole juuri sitä osaa tarjolla, maksaa osan toimittaminen heille senverran, ettei kannata edes yrittää kilpailla esim. Us Partsin kanssa, koska Partsilla on oma maahantuonti noille osille. Voisko kiinnostuksen hiipuminen loputtomiin kyselyihin johtua tästä. Mene ja tiedä.
     
  4. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Vaikka en "race-ukko" olekaan, niin aina olen saanut kaikki tilaamani osat ja hyvän palvelun ja neuvot kaupan päälle kyseisestä firmasta 8)
    En tosin tiedä onko homma jotenkin muuttunut, mutta en usko siihen, sillä en ole asioinut RP:ssa viime vuosina autojen rakentelun ja virittely innostuksen vähennyttyä radikaalisti.

    Jotenkin tuntuu että RP:ta parjataan ihan samaan tapaan kun V8-Magazinea...kovin olisi kuitenkin erilaista harrastustoiminta ilman niitä :-?
     
  5. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Oot kyllä oikeassa. Mäkin olen ostanut tohon Buickin 455seen RPstä vaikka mitä, eikä ongelmia ole ollut. Yhdessä tilauksessa oli epähuomiossa jäänyt yksi osanumero pois ja jouduin noutamaan osan viikon päästä kun se saapui. Semmosta sattuu joskus, eikä se mun mielestä oikeuta nimimerkkien takaa parjaamaan ja huutelemaan tyhmyyksiä. Niinkuin aikaisemminkin sanoin, muualtakin voi ostaa, jos kokee sen paremmaksi vaihtoehdoksi. Mä haen vakio-osani Us Partsista usein siksi, että saan ne suoraan hyllystä. Tilaustavarat otan sitten RPn kautta, kun tarvitsen.

    Muistakaa, että RPn tulo mukaan osamarkkinoille pudotti osien hintoja monissa putiikeissa siedettävämmälle tasolle. Siitä heille iso kiitos.
     
  6. pantera

    pantera Double Gearhead

    En ole koskaan asioinu ko yrityksen kanssa joten omakohtaista kokemusta ei ole kumpaankaan suuntaan.
    Taloustietojen valossa näiden osien myynti ei ole kovinkaan kannattavaa joten 1,8% tuloksella 0 hlö henkilöresursseilla ei nyt voi kovin säpäkkää palvelua odottaakkaan.
    Hinnat varmaankin on edulliset mikä näkyy liiketoiminnan heikkona kannattavuutena.
    http://yritys.taloussanomat.fi/y/ml-rac ... 1907337-3/
     
  7. laakkius

    laakkius Gearhead

    2 miehen yritykselle ihan hyvä liikevaihto ja tuloskin on plussan puolella vaikka just on omat uudet tilat ja dynot pistetty pystyyn. Ei huonosti.
     
  8. G20

    G20 Gearhead

    Näinhän se on. Toisaalta ihme että yrityksen sivuilla mainitaan yhtälailla: "Vakioautot, varaosia USA autoihin" jos tarkoitus palvella ainoastaan "race ukkoja".

    Ei nyt varsinaisesti mitään suurempaa hampaankolossa kyseistä yritystä vastaan, mutta asiakkaana en jaksa kuunnella sitä että selitetään päin naamaa ihan täyttä pavonheskaa.
     
  9. Selli

    Selli Gearhead

    En muista oonko tästä kirjottanu ikinä mun kohalla onnistumiset on noin 40% luokkaa mitä RP:n kanssa asioinut. Viimeisin tapaus oli vuosi sitten ku tilasin alelaarista osia. Osat tulivat nopeesti mutta täydellä listahinnalla. Soittelin asiasta ja sovittiin suullisesti kuinka hoidetaan. Siihen loppui palvelu.Asiaa ei tänäpäivänäkään ole hoidettu eikä minua enää kiinnosta kysellä perään ja kuunnella mussutusta.
     
  10. pantera

    pantera Double Gearhead

    Jaa....
    Sanoisin että toiminta on kannattamatonta huonon ktp'n vuoksi. Liikevaihto on täysin riittämätön kun tehdään reisosakauppaa jossa ktp pyörii 10% paikkeilla
    Jos vertaa samalla toimialalla toimivaan kilpailijaan,jonka olettettu pääliikevaihto tulee muista paremman ktp omaavista tuotteista, ero on selvä
    http://yritys.taloussanomat.fi/y/us-par ... 0494652-2/
    Noita lukuja olis herkullista alkaa analuysoimaan mutta menee liian ooteeks.
    Ootko muuten sukua RP'n Laakkoselle?
     
  11. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Onkos tää RP jatkumo Aleksiskivenkadulla aikanaan olleelle vauhtiputkalle? Mun oli tarve saada ilmanputsarin panos Australian mallin slantsixin 2bbl ilmanputsariin. Ei auttaneet nettikatalogit, ei USPARTS kyennyt. Tonne menin tyhjän putsarikotelon kanssa. Seuraavana päivänä oli valmista. Kai ne USPARTSista oli hakeneet sen Corvetten 327 fuel injection mallin suodattimen. Josko noilla sit on jotakin erityisosaamista edelleen jolla pysyvät hengissä ison kilpailijan ja vauhdikkaan nettikaupan rinnalla.
     
  12. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Ei. Part Corner oli eri pulju.
    Oli jotenkin kytköksissä US Partsiin.
     
  13. pile

    pile Gearhead

    Suomessahan on verottaja tehnyt selväksi että ei firma saa tuottaa voittoa kuin aivan marginaalisti. Muuten maksat veroja ja veroja ja veroja.
     
  14. laakkius

    laakkius Gearhead

    No kyllähän kaikki vois olla paremmin tollakin firmalla, mutta monessa firmassa tulos kikkaillaan näyttämään siltä kuin sen halutaan näyttävän. Ja edelleen, mun mielestä tulos on ihan hyvä kun sillä maksetaan duunareiden palkat ja vielä jää voittoakin. Ja varsinkin jos tehdään isoja investointeja ja ne ei näy firman tuloksessa isona miinuksena. Kaikki on toki suhteellista, mikä kellekin sitten riittää, meitä on niin moneen junaan...USpartsin kanssa on paha kilpailla, siellä liikkuu niin eriluokan rahat...
    Ja ei, en ole sukua RP:n Laakkosille, ja vaikka olenkin asioinut heidän kanssaan, en niistä kokemuksista täällä nillitä, vaikkei ne aina ole ihan putkeen mennykään...
     
  15. Wade-

    Wade- Gearhead

    Mulla on toiminut kohtuullisesti nuo RP:n toimitukset, tosin lähes aina hieman venynyt toimitusajat, mutta toisaalta lienee ymmärrettävää firmalle joka tilaa osat vasta sitten kun oon itse ne ensin heiltä tilannut. Aina oon myös itte naamatusten käyny osat tilaamassa, jolloin tilaukset ym. on hoidettu samantien. Muutaman kerran hinta tosin pompsahtanut hieman yllättävän korkeaksi, mutta muutoin ei oo valitettavaa. Kiirettähän siellä tuntuu yleensä pitävän.
     
  16. Looski

    Looski 3rd gear

    Mulle toimitukset ovat viime vuosina toimineet moitteettomasti.Toki itse tilaan osat aina suoraan varaosanumerolla ja homma pelaa.
     
  17. C-barge

    C-barge Gearhead

    Kyllä siinä jotain yhteyttä on, Part Corneriaha veti Rane ja Laakkosen Make. Rane palas us partsiin, Make lähti omilleen.
     
  18. pile

    pile Gearhead

    Kyllähän kaiken kaikkiaan RP on ollut ja on edelleen suomalaiselle auto harrastajalle tuo taivas mihin nimikin viittaa. Hinnat on kohtuullistuneet kautta linjan ja erikois osaakin saa tosi lyhyellä toimitusajalla. Ennen rp olemassaoloa kun muistelee millaista oli osien tilailu joko tilasit itse suoraan tai odotit konttia joka tuli seuraavana keväänä ja tavara oli siinä hyvällä tuurilla.Mielestäni Make tarvii ison kiitoksen tuosta liike ideasta minkä pisti pystyyn. Ja samalla pudotti suomessa osien hinnat lähes puoleen siitä mitä ne oli ennen. Itkiöitä piisaa , mutta niitä on aina ja se kuuluu asiaan.
     
  19. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Ok, kiitti tarkennuksesta.
    Luulin että molemmat heput siirtyi US Partsiin, tjsp.
     

Kerro tästä muillekin!