Chevrolet Trans Sport

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja jukkanum, 25.10.2006.

  1. parooni

    parooni 1st gear

    Nyt alkoi päivän tauon jälkeen puhaltaa lämmintä kabiiniin eikä lämmötkään enää heittele niin paljoa. Onkohan ilmavikaa järjestelmässä? Vai kansi menossa? Onkos ilmauksessa mitään erikoista vai vaan ilmausruuveja auki ja sitä rataa?
     
  2. sohlo

    sohlo 1st gear

    Mulla teki samaa,Vika oli jäähdyttäjän korkissa.
     
  3. HulluCaminomies

    HulluCaminomies 1st gear

    Imukannen tiiviste menossa. Ehjään moottoriin ei pääse ilmaa mistään eikä nestepinta laske.

    Lämmöt tod. näk. alkavat heitellä myös lämpömittarissa (jos eivät heittele jo.
    Ainut oikea korjaus on vaihtaa imukannen tiivisteet ja samalla kansipahvit. Jos homman kanssa viivyttelee liian pitkään, hot spot tulee moottorin sisällä juuri nokan laakeripesän kohdalle, se pyörähtää ja aiheuttaa lohkon tuhoutumisen.

    Sitten onkin enää artistin itsensä päätettävissä, koneistuttaako samalla kansitasot ja venttiilit ohjaimineen uutta vastaaviksi, vai tyytyykö vaihtamaan pelkät tiivisteet. Homma sinänsä ei ole vaikea, mutta aikaa tuhraantuu aika tavalla kun koneesta pitää irrottaa etukannatin, pakoputken liitos ja kasa sähköjohtoja sekä muistaakseni sytytyspalikoita kasa.

    FelPron tiivisteet kestävät noissa kauemmin kuin muu auto ympärillä, mutta vaihtamisessa on hommansa. Toki kannattaa kokeilla sitä syylarin korkkia mutta noissa juuri "lämmittää/ei lämmitä" ja lämpöjen heittely lämpömittarissa on oire imukannen tiivisteen (ja kohta kansipahvin) kulahtamisesta.

    Muuten moottori on kestävä mutta noissa alkuperäistiivisteissä joku suunnittelija on tehnyt pilkkuvirheen...
     
  4. YellowGarage

    YellowGarage 1st gear

    Kuten Hullucaminomies jo mainitsikin, niin imukannen tiivisteestä on varmasti kyse. Oma pendolino oireili juuri noin ja alkoi sitten pihistä ja vuotaa termarin paikkeilta kannen päästä. Kuulemma "ihan normaali vika" noin 150 000 km paikkeilla. Tiivisterempan jälkeen kaikki ihan normaalia taas.
     
  5. BenDilde

    BenDilde 2nd gear

    Morjesta! Olisi kiinnostusta hommata itselle Trans Sportti ja satuin törmäämään yhteen myynnissä olevaan mikä on hinnaltaan periaatteessa ilmainen mutta laatikossa on jotain vikaa. Myyjän kuvaus laatikon viasta:

    "Laatikko ongelmaa ilmeni heti katsastuksen jälkeen, luistaa reippaanlaisesti. Paikallaan ollessa ei löydä d:llä eikä 3:lla pykälää ollenkaan. Vauhdissa sitten keppi d:lle ja löytyy kaikki vaihteet. En tiedä mikä on vialla. Osta varaosiksi, kunnostettavaksi tai loppuun ajettavaksi. Tosiaan autolla voi ajaa, mutta se onkin oma taiteenlajinsa."

    Osaisko kukaan näin lennosta sanoa että mikä mahtaisi olla vika ja minkä hintainen saattaisi ehjäys olla?
     
  6. sulo100

    sulo100 1st gear

    Moi
    Mikähän mahtaa olla vikana kansi rempan jälkeen ,kun puristukset hävis neljästä sylinteristä.yhdessä täydet muut nollilla paitsi kun ottaa keinut pois ,niin etummaisissa sylintereissä nousee puristukset 1-2 yksikköä.
    Fel pron tiiviste sarja laitettu ja kannet ollut gt motorsissa oikastavana .Venttiilit olen hionut käsin .nostajat putsasin paine ilmalla .
    Missäköhän on menny metsään?
    Purku on varmaan edessä
     
  7. sbf

    sbf Gearhead

    Laitoikko tikut oikein? Siinähän on muistaakseni imu ja pakopuolella erimittaset naulat.
     
  8. El C

    El C 3rd gear

    Mulla oli vastaavaa vaivaa, ongelmana oli pari katkennutta O-rengasta. Päästi paineet / öljyt läpi. Korjaukseen ei tarvinnut koko laatikkoa irrottaa, mikä teki hommasta paljon helpomman ja halvemman. Korjaamolla osineen ja öljyineen muistaakseni noin 650€. Sen jälkeen on toiminut moitteetta.
     
  9. sulo100

    sulo100 1st gear

    Joo.Täytyy vielä tarkistaa ,vaikka ne oli hyvin merkitty mutta kaikki on mahdollista. :D
     
  10. BenDilde

    BenDilde 2nd gear

    Okei, elikkä tuo saattaisi olla mahdollinen vika? Jos noin helpolla sen laatikon saisi korjattua, niin olisi kyllä aika ilmainen auto kysessä :)
     
  11. RapajalakA

    RapajalakA 1st gear

    Sunnuntai päivää.

    Onkos miten kokemusta tuommosen transun valoista. Sulakkeet ovat ehjät, mutta lyhyille tulee välillä 4V ja välillä 11,4V. Pitkille ei tule mitään ja kaikki valot katoo, kun laittaa pitkät päälle.

    Toinen juttu. Onkos tämä penkinlämmittimien ohjauslaatikko?

    [​IMG]
     
  12. Jooppis76

    Jooppis76 1st gear

    Mahtaakos transuun saada valmiita peltiosia mistään? Helmat ois aika hapantuneet sen verran pitkältä matkalta, että ois helpompi korjaille jos valmiit peltiosat.
     
  13. El C

    El C 3rd gear

    Kyllä helmapeltiprofiilia ainakin saa, mullakin on varmaan metrin pätkä joutilaana.
    Saattaisin luopuakin...

    Pihassa seisoo yks -99 malli, joka luultavimmin menee varaosa-autoksi, sopii kysellä muutakin tarpeellista osaa.
     
  14. Jooppis76

    Jooppis76 1st gear


    Laittelin sulle YV.tä.
     
  15. TransAmSport

    TransAmSport 3rd gear


    Mä laitoin myös.
     
  16. TransAmSport

    TransAmSport 3rd gear

    Moi.Chevy meni leimasta kehujen kanssa läpi.No rekkarin toinen valo oli pimeä :)
    Kysäsin katsurilta että onnistuuko muutoskatsastus 8 paikkaiseksi miten helposti niin sanoi ettei onnistu kun kantavuus ei riitä.Laskin kädessä sanoi että 7,7 hengelle riittää.Mites muilla?Muistelisin että joku olisi saanut muutoksen 8.lle hengelle?
     
  17. heavy duty

    heavy duty 1st gear

    Mua kanssa kiinnostaa tuo 8 paikkasuus. Tuli hankittua tommonen-99, joka lievä projekti. Mukana tuli taakse vaihtoehtoiset 3:men istuttavat penkit, eli joko 7 tai 8 paikkaseks saa helpolla. Tuossa mun rojektissa on kone levällään, kannet irti yms. Sitä pitäis alkaa niputtelemaan..Muutoin on yksilönä hyväkuntoinen. Saas nähdä saako tuosta toimivaa pataa ;)
     
  18. jksa

    jksa 3rd gear

    Tuosta 8 paikkasuudesta, itse soittelin gm-finlandille ja sieltä sain postissa laput penkkien ja vöiden kiinnityskohdista kaikilla penkkivariaatioilla+lausunnon siitä ettei ole mitään estettä muutoskatsastukselle. Tosin vielä muutoskatsastamatta.
    2 nahkaista erillisistuinta tarpeettomana edulliseti jos joku tarvii.
     
  19. transport01

    transport01 3rd gear

    Hep, mulla on 8-paikkainen. Tästä ketjusta löytyy tarinaa, mutta jotakuinkin näin se meni:
    Ekaks soitin akeen ja kyselin. Annettiin ymmrtää että erittäin vaikea ellei mahdoton juttu. Sitten löytyi sopivat penkit, joten rahat tiskiin penkit autoon ja konttorille kyselemään. Eka katsuri sanoi, että hänen natsat ei riitä, jos maltatte odotta hetken, niin haetaan pätevämpi kaveri paikalle. No hetken päästä saapui toinen kaveri mittanauhan kanssa. Mittaili penkin sjaintia, katseli turvavyöt ja kiinnitykset ja lähti toimistoonsa laskemaan. Palasi tovin kuluttua ja sanoi, että onnistuu ja löi kouraan 8-paikkaisen otteen.

    Tuo maahantuojan lausunto varmaan kannattaa jakaa halukkaille, niin pääsee helpommalla konttorilla.
     
  20. transport01

    transport01 3rd gear

    Mulla on kaks tarpeetonta kangaspenkkiä :)

    Ei kukaan haluaisi vaihtaa nahkaisia 3 hengen penkkejä kangasverhoiltuihin? Nyt takimmainen rivi nahkapenkeillä ja auto muuten kangaspenkeillä.
     

Kerro tästä muillekin!