Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. käkkyläjuntti

    käkkyläjuntti Gearhead

    Valon vilkkuminen ja rykimiset tais jäähä vanhaan peeämdeehen.
    Joteski tuntuu että tuo rakkine toimii muutenkin jouhevammin kun vanhalla.
    Tosin saatta se olla pers'dynon epätarkkuuttakin. :rotfl:
     
  2. intiaani_chief

    intiaani_chief 3rd gear

    Mistä kuramattoa -90 fleetsideen joka ei ole sellaisella nypyläpohjalla, kun ei pysy paikoillaan vinyylilattialla. Henkilöautoille tarkoitetut vähän pieniä.
     
  3. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Kumipohjaista kuramattoa saa rautakaupasta metritavarana...leikkaa siitä hytin levyisen kappaleen, joka ulottuu kardaanitunnelin yli molempiin jalkatiloihin ja ja muotoilee sen sopivaksi...reunat olisi hyvä kanttauttaa jossakin.

    Itelle olen yrittänyt etsiä juuri mainitsemaasi "nyppyläpohjaista" hytin levyistä kumimattoa VIININPUNAISENA tai punaisena, kangasmattoa en halua...aikas vaikea tuntuu olevan löytää sekin :-?
     
  4. palontie

    palontie Double Gearhead

    Missäs sitä kumimattoa kantataan?
     
  5. intiaani_chief

    intiaani_chief 3rd gear

    Ei toimi kun kardaanitunnelissa niin paljon tavaraa, esim. 2 vaihekeppiä 8)
     
  6. intiaani_chief

    intiaani_chief 3rd gear

    Tilasin jari Mäeltä Chevyn kumimatot, ei tarvi kikkailla ja leikellä.
     
  7. palontie

    palontie Double Gearhead

    Moni täälläkin on tiputtanut alas löpötankin,onkos vaaraa että jotain sihtiä tai kohoa saa vahingoitettua jos tankin tyhjentää letkulla täyttöputken kautta?
     
  8. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    No ei sitä kovin helpolla saa rikottua jos esim. 10mm letkun työntää täyttöputkesta sisään. Mutta miksi..?
     
  9. palontie

    palontie Double Gearhead

    No kun tankki vuotaa ykhäältä ja mulla tankki täysi.Mulla on porakonepumppu jossa n.25mm putki joka pitäis ujuttaa sinne tankkiin.Rupes vaan mietityttämään ettei mitään sitä kautta hajota.
     
  10. palontie

    palontie Double Gearhead

    ja toi letku kyllä sinne menee.kerran tossa lähistöllä yhdellä perheellä oli diesel loppunut ja lompsivat meidän pihaan ja kanisteriiin sillä letkulla imettiin porakonepumpulla.
     
  11. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    Sama kait se on ajaa walprolla tms. tyhjemmäksi, saat kato suodatettua soppaa kaupan päälle. Silleen mä oon tehny, kerkee aina kaljan juoda ootellessa ku jerrykannu on täynnä. :rotfl:

    Ja mulla on useampi ehjä tankki jos kerran vuotaa...
     
  12. palontie

    palontie Double Gearhead

    se on kyllä totta.Taidanpa ruveta rempaa kaljakaupan kautta.Tankki mulla jo on.
     
  13. palontie

    palontie Double Gearhead

    Vitut,tyhjensin porakonepumpulla,kävi nopeesti,kompensoin ton bissen litkimisen kunnon jaloviina siivuilla,vaikutus on parempi!:))
     
  14. ssi

    ssi 2nd gear

    Mites tuo polttoainemittarihärdelli on siellä tankissa , pitääkö vaihtaa joku isompi palikka että sen mittarin saa pelaan?
    Ilmeisesti myös tankki pitää tiputtaa?
    Mittari pyörii ko mielettömän kyr.. ja kulutus vaihtelee 13-20l välissä.
     
  15. T.hilter

    T.hilter Gearhead

    Tankkiin liittyen, mitenkäs mittari näyttää täydempää jos on korkki auki? Katsoin tilanteen korkki auki ja eipä olisikaan riittänyt ellen olisi pannut lisää. Tasan 10 laitoin ja 100,5 meni sitten tankatessa (matkaa 72km). Paljonko lie alapäässä "tyhjää", täyden päässä saa ajella 200km ennen ylimpään viivan tuloa.
    Mittari näyttää väärin muissakin autoissa, tosin Rangessa se näyttää liian tyhjää jos ajaa korkki auki...
     
  16. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Noniin, ompa mukava ajella ku kytkin toimii :) En muuta keksi kuin että paineasetelma oli jotenkin sökö. Levyssä oli vielä ainakin puolet jäljellä ja silmälaakeri tuntui ihan hyvältä niin vaihdoin aluksi pelkän painelaakerin joka oli asennettu väärin. Ei vaikuttanut asiaan mitään niin nyt vaihdoin koko kytkinsetin. Positiivista tässä on se, että seuraava laatikon irtiotto menee jo rutiinilla, nimittäin alkoi kakkonen/kolmonen (miten sen haluaakaan laskea) pomppimaan pois päältä.

    Vaihteissa ei ollut aiemmin mitään vikaa mutta samalla kun oli laatikko irti niin kurkkasin silti sisään notta miltä näyttää - ihan hyvältä, mitä nyt siirtohaarukoista se päälyste lähes kokonaan kulunut ja repsotteli - revin ne loputkin pois. Uudet haarukat on $100/kpl joten ei inspannu alkaa uusimaan. Kilometrejä tulee muutenkin niin vähän.

    Kaikki muut vaihteet pelaa edelleen moitteetta mutta tuo yksi, jossa niitä ongelmia näissä tulee, ei kloksahda kokonaan päälle. Sen saa kyllä meisselillä painettua pohjaan asti (ottaa siis vaihdekepin pois). Eikä sitä keppiäkään voi kovin väärin laittaa paikoilleen. Ne ohjaustapit oli ehjät, kepin tyyppivikana murtuvat hitsisaumat vahvistin.

    Onneksi ei ihmettely ja tekeminen lopu kesken!
     
  17. intiaani_chief

    intiaani_chief 3rd gear

    Olisiko laatikon päälaakeri sanomassa sopimustaan irti ?
     
  18. Impala76

    Impala76 Gearhead

    Onkos kellään tietoa mikä on englanninkielinen nimitys osalle joka takapariovellisessa subbarissa välittää keskuslukon ja takalasinlämmittimen sähkön oviin. Eli ne jousikuormitteiset "kontaktitapit"... Jos esim vaikka linkkiä rockautoon tms.....?
     
  19. palontie

    palontie Double Gearhead

  20. Catrik

    Catrik 3rd gear

    En usko.. Sisukset pyöri hyvin ja oli muutenkin ihan hyvässä kunnossa pl. ne haarukoiden päälysteet. Tuossa on muutamat kuvatkin https://www.dropbox.com/sh/jnbhis3kn3pg ... p1Mra?dl=0

    Ja vika tosiaan tuli kytkinrempan yhteydessä. Toivon että vika on kepin päässä, pitää käydä vähän ihmettelemässä sitä vielä.
     

Kerro tästä muillekin!