Autolla ei pärjää prätkälle.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja Coopu, 7.9.2008.

  1. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Subarulle kyllä hatun nosto! Kaverilla 120mph lasissa ja tyynesti heiluttelee rattia mökkitiellä.
     
  2. Make.S

    Make.S Gearhead

  3. junkyard dog

    junkyard dog Gearhead

  4. Paimenpelto

    Paimenpelto 3rd gear

    Tilastotietoa kahdesta suurimmasta katuvehkeille suunnatuista tapahtumista: NNC Street Slide Hyvinkää 2013 (2014 oli huono keli), paikalla oli 123 autoa ja 20 pyörää. 13 ensimmäistä oli moottoripyöriä. Kiikala Burn Out Party 2014, paikalla oli 98 autoa ja 59 moottoripyörää, näistä 20 nopeinta oli moottoripyöriä, ennenkuin tuli nopein auto. Väittäisin muutamaa poikkeusta lukuunottamatta, että katupyörä on nopeampi kuin auto.
     
  5. Mutku

    Mutku Gearhead

    Ei ei ei hyvät herrat.....

    Siis tilastotietojen mukaan kuulkaa Top Fueleri -merkkinen auto vetää varttimailin neljän sekunnin huitteille, ykskään prätkä ei roiku sen auton puskurissa siinä kyydissä!

    Top Fuelerissa on vielä HEMI. Eli tuplavoitto, kun missään prätkässä ei ole Hemiä.

    Sori vaan prätkämiehet, ei niillä teidän piikeillä vaan pärjää autolle, kyllä sen kaikki jo tietää.
     
  6. LUM-1

    LUM-1 Gearhead

  7. peltsi

    peltsi Gearhead

    No tuolle ei pärjää edes euroopan promodit :)
    Todella laillinen katuauto.
     
  8. hantta

    hantta Double Gearhead

    Viimekäden faktatietoa meidän sohvalta: Katulaillinen katuprätkä on suoralla nopeampi, kuin vastaava auto, mutta mutkalla nelivetoauto menee menojaan, ja kilvanpäästöosastolla on vaikea löytää formula ykkösen voittajaa syheröradalla. Kilpaosastolla on aina auto nopeampi, siis soralla ja asfaltilla, mutta katulaillisuus muuttaa tilanteen.
    Pyörällä on ongelmana se, että jos ei keula nouse, niin takafillari sutii, ja se on se rajoite, vaikka olisi miten paljon kaakkeja.

    Hantta
     
  9. hantta

    hantta Double Gearhead

    Ja selvennyksenä edelliseen meidänsohvatietoon; nelivetokatuauto ja katuprätkä... jaaha?

    Hantta sohvalta, joka lähes vastaa hevosmiesten tietotoimistoa
     
  10. mxu

    mxu 3rd gear

    ei pyörän jättämiseen mahdottomia vaadita. Vakio kanavaikkunalla oleva 500 stroukkeri rb mopar melko kevyessa a-korissa, motarivauhdista katuslikseillä lähtiessä ei oo tähän mennessä yksikään ohi tullut, kunnes moooppari lyö kolmosella rajoittajaan ja höllää kaasun, sit ne sujahtaa ohi... 6000rpm rajoitin/3.55 perä eli vaan reilu 200 huiput a-keholla.

    Toki/ilmeisesti mitään aivan tuliterää yli kiloista pyörää ei varmaan ole kohdalle sattunut, siitä päätellen että kaiken järjen mukaan pakostihan semmonen ohi menee, mutta on tuossa uudehkojakin pyöriä rinnalla käynyt, ei noita vaan kerkeä niissä tilanteissa oikein tunnistelemaan.. Vaikka toki suljetulla alueellahan nämä kokeilut on sattuneet... :)
     
  11. Paimenpelto

    Paimenpelto 3rd gear

    Miksi ja missä nopeat katuautot säilytetään, ei niitä tuolla stripeillä ainakaan nähdä jotka katupyörille pärjää?? Alle litran mopon moottori, katurenkaat, ilman takahaarukan jatkoja, 98 E polttoaineena jne 1/4 mile 9,15 / 251 km/h ja 1/8 mile 6,009 / 198 km/h.
     
  12. rb

    rb Double Gearhead

    Nyt on ollu kova jätkä tai kukaties tyttö puikoissa.

    Jos oikeesti jollain 1400mm akselivälillä vetästy, niin nostan hattua.
     
  13. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    On se huima laitos, katuauto joka pesee varttimaililla varmaan 99,999999% kaikista maailman moottoripyöristä. Ja ne jotka on nopeampia olisko 10 kpl? Jäävät sitten kun alkaa tiessä mutkainen osuus :D
     
  14. rb

    rb Double Gearhead

    :D :D :D

    Mut jos otetaan 426 HEMIn kansi ja vaikka vanha Kawan ilmajäähy Zetan kansi (just se millä jenkki poliisisetä ajaa aina TV sarjoissa), niin molemmissa on tismalleen samanlainen puolipallo palotila, vain mittakaavassa on heittoa...

    Ainiin;...... Kuten Harrikassa myös... 8)
     
  15. pas2

    pas2 Gearhead

    Soralla ois kiva kattoo.
     
  16. Paimenpelto

    Paimenpelto 3rd gear

    Juu ikää on kohta 50 ja painoa pojalla 90 kg. Pyöränä 2005 mallin GSX-R 1000 alkuperäisellä takahaarukalla. Kiitos hatunnostosta....
     
  17. rb

    rb Double Gearhead

    Opin tuon akselivälin merkityksen aikoinaan kun kundille tuli senverran ikää, että se pääsi Steet Bikeen.

    Loppukaudesta sillä oli alla vuoden 2000 Yamaha R1 jonka se sai alkuperäisellä 1420 akselivälillä potkaistua 10,8 aikaan.
    Sitten svingiä jatkettiin sääntöjen sallimaan 1500mm ja kas kummaa;..... Ajasta lähti puoli sekuntia pois...

    En nyt muista 60 jalan aikoja mutta siinä kai se pidemmän akselivälin tuoma helpotus parhaiten näkyy....
     
  18. musta78

    musta78 Gearhead

    Mansaaren tt ajot Bruce Anstey prätkällä 17.06.682(212.913km/h). Edellä mainittu Subaru Mark Higgins 19.26(116.47mph).
     
  19. jknR

    jknR Gearhead

    Mites noi Pikes Peakin enkat?
     
  20. musta78

    musta78 Gearhead

    Sebastien Loeb 8.13.878. Prätkällä Jeremy Toye 9.58.878.
     

Kerro tästä muillekin!