IKH:N Hallilämmitin

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja juokale82, 30.11.2014.

  1. juokale82

    juokale82 1st gear

    Eli ikhn 10kw ns. Master kyseessä. Lämmitin on hehkulanka systeemillä eli ei kipinä versio. Hehkulanka pakeliittipalanen suli ja veti piirikortilta oikkariin jonkun komponentin kans joka suli.

    Joten ohitin piirikortin kokonaan ja laiton hehkulangan tilalle auton hehkutulpan ja lämmitin ei syty. Onko kellään kokemuksia näistä.?

    Löpöä tulee hyvin suuttimelle. Suodatin on puhdas. Pumpunpään olen putsannu. Hehkutulppa osuu hyvin löpösuihkuun. Ja liekkivahtikaan ei ole käytössä.
     
  2. kinde

    kinde Gearhead

    Ei taida olla enään takuuta.
     
  3. No H2O

    No H2O Gearhead

    Tuommoinen samanlainen maksaa biltsussa tai jossain muussa säästöladossa 199e joten kovin kummoisia remontteja tuommoiseen ei kannata tehdä...
     
  4. Pakoputki

    Pakoputki 1st gear

    Soitappa isojoen konehallille ja kysy siihen varaosana osia
     
  5. juokale82

    juokale82 1st gear

    Joo kyselin niin 150e oli varaosat. Niin tilasin tommosen https://www.trotec24.net/koneet/lammity ... 20-dd.html.

    En ymmärrä miksi tuo ei syty. Eikö tuo auton hehku kuumu tarpeeksi kuumaksi vai onko tuo suutin paskana et löpö ei tuu tarpeeksi sumuna.

    Pikkusella kaasutohollakin yritin sytyttää niin ei syttyny.
    EI YMMÄRRÄ ENÄÄ.
     
  6. speedy

    speedy Double Gearhead

    No perkele, oon kyllä huomannu tuon, et jos jossain lukee IKH, taitaa tarkoittaa IHAN KOHTA HAJOAA :mad:
     
  7. joekopo

    joekopo 3rd gear

    Viime talvena hajos hehku ikh dd10:stä. Tilasin uuden, hajos hetken päästä uudestaan hehku sekä piirikortti.
    Piirikortilla hehkua ohjaava fetti oli halki.
    Uudemmissa ovat ilmeisesti vaihtanut tehokkaamman fetin tilalle, ainakin kuvista niin päättelin.

    Bebekiltä sain tehokkaamman muistaakseni 4A kestävän fetin (2€), jonka kolvasin paikalle. Sekä uuden hehkun tilasin netistä. Ebaysta ei saa kuin 110volttisia ( ei siis voi käyttää) tosin hintakaan ei päätä (20$) huimaa vrt. Suomen ryöstöhintoja 67€. Ulkonäöltään sama. Onko joku löytänyt halvempaa käypästä hehkua mistään?


    Toimi lopputalven ja nyt tänä talvena paloi ekalla tankilla taas hehku. Vitun paska!!!
    Mittailin korttia kun laittaa lämppärin päälle niin hehku palaa kokoajan. Oletin hehkun sammuvan kun lämmitin syttyy. Liekö syypää hehkujen suuren menekkiin??

    Seuraavaksi laitan sytytys muuntajan ja kärjet siihen.

    Vinkkinä: Älkää ostako paskaa. Masteri toimii varmemmin kipinä sytytys ja halvemmat varaosat.
    Jostain kun löydän alle 1000€ moniöljypolttimen termostaatilla 10-20kw ni vaihtuis heti.
     
  8. nv-550

    nv-550 Gearhead

    Topiccia lainaten:2v IKH:n 10kw lämmitin toiminu ihan jees,nyt kun lämmittää tallia ni on koko ajan semmosta ihme katkua ilmassa,oikeen silmiä kirvelee.Välillä sammuu itestään mutta lähtee käyntiin kuitenkin.N.2-3 kertaa pittää starttata ennenku jääpi päälle.Mistähän johtuupi tommonen?ideoita?
     
  9. juokale82

    juokale82 1st gear

    Suodattimen ootko kattonu? Pirun tarkkoja jos paskottuu
     
  10. nv-550

    nv-550 Gearhead

    Mielestäni ilmanputsarin (superlooni)puhistelin,polttoaine-suodatinta kahtelin mutta en löytäny.Tankissa on muoviputki josta imee,vaan ei siinä mitään putsaria ollu.Oletin että ois samantyylinen kuin moottorisahoissa.Se pelti mitä vasten puhaltaa liekit niin se on aikaslailla repaleinen,vaikuttaisko se mitenkään?
     
  11. juokale82

    juokale82 1st gear

    Polttoainesuodatin on sen imuletkun päässä tankin sisällä jos sitä voi edes suodattimeksi sanoa. Pyöriikö moottori tasaisesti että ei pätki sen päässä oleva lamellipumppu syöttää polttoaineen suuttimmille. Pumpun päässä oleva muovi hässäkkä on lohennut monella ja sillon pumppu vetää ilmaa ja ei toimi kunnolla.
     
  12. nv-550

    nv-550 Gearhead

    Lämmitin oli viimetalvena huollossa Lapualla ja siellä vaihtoivat uuden pumpun.Mun mielestä käy ihan tasasesti.Sammuttaessa ja käynnistäessä pöläyttää melko rajut savut,tuota ei ennen ole tapahtunu.Liekki jotenkin "lepattaa",aivan ku ei polttais kunnolla..
     
  13. voittol

    voittol 2nd gear

    Miulla 10kw:n malli olisko 2010tai 11 hankittu, juurikin tuollaista vikaa ettei lähtenyt käymään heti , tarjosin sitä kone-pajulaan takuu huoltoon , olivat haluttomia ottamaan, tappelin 1-2 talvee sen kanssa ja taas pajulan vanhempaan myyjään otin yhteyttä ,hänellä olikin toimiva kikka , hän neuvoi kääntelemään tiettyyn tapaan (muistaiskin tarkemmin ) ilmanohjain peltejä siinä propellin vieressä , tein työtä käskettyä ja se auttoi heti , sen jälkeen aina lähtenyt ekalla yrityksellä . Homma muistaakseni perustui suomalaisen polttoaineen erilaisuuteen , verrattuna italian / vinkuintian löpöihin verrattuna .
     
  14. nv-550

    nv-550 Gearhead

    Tuossa lämmittimessä (vm-2012)propelli puhaltaa suoraan siihen putkeen,ainut taivuteltava pelti on se keulassa oleva pelti mitä vasten liekki palaa.
     
  15. juokale82

    juokale82 1st gear

    Kokeile siitä takaa säätä pumpun painetta. Laitat vaan merkin missä se oli. Toinen on mittarille (vasen) ja toinen säätöruuvi. Kiinni päin menee enemmän löpöä suuttimelle ja päinvastoin. 0.35b oli muistaakseni oikea paine jos on tuommoisella asteikolla varustettu painemittari.
     
  16. nv-550

    nv-550 Gearhead

    Lämmitin pelaa!! Oli kovettunu ne letkut pumpulta ja veti ilmaa välistä,sitte oli suutin tukossa,otin irti ja paineilmalla putsasin.Vaihoin kaikki letkut uusiks samalla.Kiitokset kaikille vinkeistä!!!
     

Kerro tästä muillekin!