Chevrolet Trans Sport

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja jukkanum, 25.10.2006.

  1. PAPH

    PAPH Gearhead

    No ei ollut sähkövika... Startti ei jaksa pyörittää kun kone on jumissa... Olisko nokka poikki? Mitäs tälläiseen maksaa suunnilleen rakentaa kone? Olisi yksi kansivikainen moottori valmiiksi paloina.

    Tai mitäs saisi läjästä jossa on yksi pirun hyvä kori josta on purettu osia, hyvä laatikko ja kone paskana ja yksi juuri katsastettu paikkailtu kori jossa täysin toimiva laatikko ja kone jumissa sekä yksi tekniikka missä purettu kone ja toimiva laatikko. Saisiko tälläistä läjää myytyä muualle kuin paaliin kokonaisena?
     
  2. heavy duty

    heavy duty 1st gear

    Auts.. Mikä sen nokan katkaisee, kun noita on nyt näkynyt katkeilleen?
     
  3. PAPH

    PAPH Gearhead

    taisi saada liikaa lämpöä kun meni kannentiiviste... Remontin jälkeen ehti ajaa muutaman tuhat kilometriä.
     
  4. heavy duty

    heavy duty 1st gear

    Ok, onkohan toi nokka paha vaihtaa, itellä vielä kannet auki, ja oli käynyt aika kuumanakin. Mietin että pitäisköhän vaihtaa suosilla nokka samalla..
     
  5. PAPH

    PAPH Gearhead

    Minkäslainen urakka tuo koneen vaihto oikeasti on? Olisi varaosia nurkissa sen verran että voisi kasata toisen tekniikan valmiiksi akselistoineen kaikkineen. Vai olisiko parempi hävittää kaikki viewtopic.php?f=16&t=283943 ?
     
  6. transport01

    transport01 3rd gear

    Mitä välikannen tiivisteitä vaihtaessa kattelin ja ihmettelin, niin ei se kovin kummoiselta vaikuttanut. Alakutta normaalisti vaihdetaan, eli jollain pitää saada kori pois päältä. Aikaa tietty menee, kun putkea letkua ja piuhaa riittää.

    Olen jostain (tästä ketjusta?) lukenut, että tulisi myös yläkautta, mutta maksaako vaivaa?
     
  7. PAPH

    PAPH Gearhead

    Tämä taitaa mennä paaliin jos ei joku osta kokonaisena pois [nettiauto]6909393[/nettiauto]. Jos on osille tarvetta niin sellaisesta mitä pihassa helposti saa irti voi esittää tarjouksia niin irroittelen ennenkuin tilaan romu ukon paikalle. Varmaan välipäivinä joutuu hävittämään.
     
  8. PAPH

    PAPH Gearhead

    Auto meni kaupaksi. Uusia osia jäi hyllyyn. Takajarrulevyt ja palat, raidetangon ulompipää ja vasen vetari. Lisäksi olisi hyvät käytetyt etujarrulevyt ja ABS-mootoripaketti ja jarrupääsylinteri. Lisää käytettyjä osia tulee myyntiin jahka varaosa-autot on inventoitu ja auton ostaja käynyt ostamassa haluamansa varaosa.
     
  9. heavy duty

    heavy duty 1st gear

    Sain viimeinkin kannet nippuun ja koneen kasaan. Nätisti lähti käyntiin vaikka oli siis seissyt kone purettuna toista vuotta. Mutta, jo ennen purkua, autossa oli ongelmia käynnin kanssa, huono tyhjäkäynti, rökelsi ja ravisti yms. kierroksilla kävi tasaseen. Nyt on siis tehty kansipoka, vaihdettu tulpat, johdot, sytkäyksikkö ja kaikkee sellasta. Nyt kuitenkin, kylmänä käy nätisti. heti kohta kun hiukan lämpenee, alkaa käymään tyhjää hiukan heikosti, ei kuitenkaan kone ihan rytky mutta putken päästä kuulostaa käyvän vajaalla, ja persiissä täristää. Kierroksia ottaa ihan puhtaasti, mutta nopean polkaisun jälkeen kierrokset käy niin alhaalla että melkein sammuu. Eli samanlaista vikaa kuin ollut jo ennen koneen purkua, mutta paljon lievempänä vaan. Voikohan tuo oire viitata EGR:n toimintaan? Oireilisko tollai? Myös heräsi epäily että onkohan nuo ruiskusuuttimet nyt tarpeeksi syvällä kannessa, kun tuntui hiukan rimpulalta koko hässäkkä asentaa.. Kellään ideoita?
     
  10. transport01

    transport01 3rd gear

    Tuliko ruiskusuuttimiin uudet tiivisteet? Entä OBD-vikakoodit, antaako jotain? Jos käynti parani, niin kannattaisko koittaa resetoida koko järjestelmä OBD liittimestä. Resetoinin jälkeen kone lähtee hakemaan tehdasasetuksista hienosäätöarvoja kohdalleen. Sekin on parempi, kun mahdollisesti viallisen moottorin epätoivoisen korjausyrityksen jälkeiset arvot. Tietty ajosyklit ajaa tuon "vian" myös automaattisesti pois.

    Itte tein tuon resetin, kun kävi miten sattuu rempan jälkeen. Tosin taisin olla vähän hätäinen resetoinnissa ja juurisyy saattoi olla ilmaa järjestelmässä.

    Epäilen, että syy muualla, mutta jos lukija on käytössä niin nuo keinot ei ainkaan maksa mitään.
     
  11. heavy duty

    heavy duty 1st gear

    Uudet o-renkaat tuli. Eikös tuo lie resetoitunut, kun on ollut ilman akkua 1.5 vuotta? Akun kytkin vasta ennen starttia. Täytyy tänään yrittää lukea tosta vikakoodeja
     
  12. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Ei ne katoa, kun ne jää flash-muistiin ja sieltä katoaa harvoin/tosi pitkän ajan kuluttua (vrt. C-kasetti, 70-luvun kasetilla on vielä musiikkia)...
     
  13. heavy duty

    heavy duty 1st gear

    Minkäslaiset värkit toi resetointi vähimmillään vaatii? Meil pajalla on kyl joku boshin lukija ja ohjelmisto millä nyt ainakin -97 ooppeli onnistui, mutta en hirveesti luota tajuuko se tota transua..
     
  14. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Voi se osatakin, kokeilemalla se selviää, ainkin meillä Boschin testeri osaa ihan hyvin noi -96 uudemmat....
     
  15. mikolaus

    mikolaus 1st gear

    olis tarvetta nelivedon säätimelle 2003 malliseen trans sporttiin ei kellään olis
     
  16. mikolaus

    mikolaus 1st gear

    Re: Trans Sport


    osta ooppelin iskarit ni säästät satasia. P :D ienet puslat sorvaat vaan yläpäähän muuten ovat samanlaiset
     
  17. mikolaus

    mikolaus 1st gear

    Re:


    lisää listaan viäl opel sintra ni sit o kaikki
     
  18. heavy duty

    heavy duty 1st gear

    Re: Trans Sport

    Menee ne säästöt sitten siihen kun asentelee sähköset valojenkorkeussäädöt, ainakin jos meinaa autoa enää koskaan leimata. Ilmaiskarit maksaa n, 160€ suomessa. Ei paljoa kannata ryssiä auton hyviä ominaisuuksia laittamalla tavallisia iskareita..
     
  19. mikolaus

    mikolaus 1st gear

    Re: Trans Sport


    ne ooppelin iskarit on kans ilmaiskarit. Eipä tarvii laittaa valojen korkeussäätöi
     
  20. heavy duty

    heavy duty 1st gear

    Ok. Oppia ikä kaikki, oon aina luullut että sintrassa on sen takia sähköllä valojen korkeussäätö kun siin olis tavalliset takaiskarit eikä kompuraa. Ei toki ole itellä yhtään Sintraa ollut, joten ei ole siis varmaa tietoa ollut, vain luulo.. Transu on ollut 8 vuotta, se onkin jo aika tuttu peli ;)
     

Kerro tästä muillekin!