FHRA SYYSKOKOUS 18.10.2014 PUHEENJOHTAJAN VALINTA

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja SST800, 8.10.2014.

  1. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Ehkäpä varttimailin mielessä oli kysyä onko muuta tietoa? Mikä on miehiään, mistä tullut, mitä tehnyt?
    Ilmeisesti googlen kertomana on Prätkäpajan omistaja?
     
  2. Putte

    Putte 1st gear

    Leq on ollut aikoinaan muun muassa järjestämässä Bomber Weekendejä ja touhunnut sillä puolella aktiivisesti. Prätkäkundeja ja varttimailia käynyt kokeilemassa V8/GTi-päivillä. Sen parempaa tietoa ei tällä hetkellä ole.
     
  3. C-barge

    C-barge Gearhead

    Kaikkee hyvää uudelle toimitusjohtajalle, taustaa mainoalalta ja mopotripäähommaa, taloudellisesta menestyksestä ei käsitystä. Mut riittänee et se ei tapahdu yhdistyksen tai yhdistyksen kustannuksella katteetta. Ei ole helppo paikka istua. Mut toivottavsti tulee lisä tietoa, et onks tää myös OTO-virka jne.
     
  4. GeeTeeO

    GeeTeeO Gearhead

    Anteeksi "fingerporilaisuuteni" mutta Puten kannattaisi ehkä hieman tarkistaa sanamuotojaan. " Prätkäkundeja ja varttimailia käynyt kokeilemassa V8/GTi-päivillä", sen voi tulkita hieman eri sisältöisiksi...

    FHRA:n huipulla tapahtuva tuuletus on varmasti hyvästä, tässä alkaa jo harkita paluuta jäseneksi.
     
  5. BUICK:it

    BUICK:it 3rd gear

  6. Käkö

    Käkö Gearhead

    Täytyypi maxella jäsenmaksu ens vuodeksi...
     
  7. BUICK:it

    BUICK:it 3rd gear

  8. studio57

    studio57 Gearhead

    aattelin kanssa liittyä takasi, kiva kattella miten uusi startti lähtee käyntiin.
     
  9. callahan

    callahan Gearhead

    Leo (Leq) on perheellinen yrittäjä. Aikanaan oli Bomber magazineakin perustamassa ja osakkaana. Sittemmin osti vanhemman mp-huoltofirman, Kaskelan Racing teamin ja alkoi toimimaan mp-yrittäjänä Prätkäpaja nimellä helsingin tattarisuolla.

    On hienoa ollut nähdä miten mp-huolto-korjaustoiminta on laajentunut vuosien aikana täydenpalvelun yritykseksi. Osamyynti, tilauksesta asiakkaalle ns. ääripään rakentaminen, säätö-ja tehonmittaus penkkitoiminnot aina laajentuneeseen talvisäilytykseen.

    Joku saattaa muistaa Mp-Messuilta firman osaston jossa Leo porukallaan sääti & tehomittasi näytösluontoisesti prätkiä penkissä.
    Vapaa-aikanaan pelannut ainakin ärrä Suzukien kanssa, mm. ajanut turboärrällä jo 90-luvun puolelta, eli melkoisen hartaasti. Taisi joitain vetoja ajaa suoraakin, olikohan se Pleikkarilla ? Kyllä sieltä vieläkin löytyy joku suoraanajopyörä tallin perältä joskin taitaa olla osina ;)

    Tuolta pohjalta uskoisin että herralla voisi olla kehitysideoita lajin parissa harrastajan / kilpailijan kannalta katsottuna.
    Se millaiset työkalut ja raamit on järjestön puolelta saatavilla, jääpi nähtäväksi. Onnea valinnasta.
     
  10. BBC

    BBC Guest

    Näin se maailma menee. Uudistuksia tulee firmoihin, yhdistyksiin.

    Monta kertaa on hyvä kun vähän tulee "tuuletusta", kun monet asiat ovat kaavoihin kangistuneita tai muuten vain jäävät huomaamatta. Edellisen työpaikkani omistaja pyysi aikoinaan töihin ja sanoi että "tule hommiin kun näet asiat ulkopuolelta reissuhommia ja suomea kiertäneenä, kun me kyllä osataan hommat, mutta kukaan meistä ei ole ollut ikinä töissä tai asunut Lapuan ulkopuolella,,..." eli näin se menee pienemmissä ympyröissä ja isoimmissakin.

    Toivottavasti Leo tuo näkemystä, yhteistyökumppaneita ja ideoita. Tosiasiahan on se että Vesa tekin ison työn pitkäjännitteisesti nostaen FHRA:n suosta tuohon pisteeseen missä nyt on. Jopa tilillä (johtiksen jäseneltä kuultuna) 6numeroinen summa rahaa. Nyt on huono taloudellinen aika, mutta lähtökohta on parempi kuin lähteä nostamaan hommaa aivan suosta "isolta miinukselta". En tiedä miten vesan ex. diilit seuraa uutta toim.johtajaa, mutta kyllä yhteistyödiilit ja varsinkin isot sopparit on se runko, johon voidaan lisäillä ja tehdä päälle uutta pienempää diiliä kauden mittaan.

    Ainahan näistä ex. firmahommista on hyötyä, niin edellisen toim.johtajan kuin uudenkin osalta. En tiedä mikä on palkka ko. hommasta, mutta sopiva pohja ja siihen hyvä provikka päälle saadusta tuloksesta on se millä eteenpäin pyrkivä myyntimies menee hyvin eteenpäin markkinoilla.

    Aulis
     
  11. studio57

    studio57 Gearhead

    taitaa olla Leolla ja uudella ryhmällä olla samankaltainen tilanne edessä ku Vesalla tullessaan. Taantumaa ja huono taloustilanne.
     
  12. BBC

    BBC Guest

    Onhan toki talous varsinkin vienti kuralla, mutta lama on vain tekosyy ja ammattilaiset ei siihen nojaa.

    kyllä oikea markkinointihenkilö myy samat mainokset ja mainosdiilit kuin edellinenkin, sitä en epäile ollenkaan.

    mainosrahaa on maailmalla ja sitä jaetaan jokapäivä, täytyy vain tuntea oikeita henkilöitä oikeissa paikoissa ja ottaa diilit kotiin. Lajille uusien saaminen voi olla vaikeampaa. Onneksi vesa saanut hyvän peruskuvion päälle. Ne saa pidettyä "talossa" helposti.

    A
     
  13. Putte

    Putte 1st gear

    Oli ilmoittautunut viime kesän finaaleihin funny bikeen, mutta ei saapunut ajamaan.
     
  14. LEQ

    LEQ 1st gear

    Kun en ole aktiivisesti overdrivea seurannut, niin olipa erikoinen fiilis löytää itseään koskevaa kirjoittelua täältä. Eli minä olen nyt se "uusi kaveri".

    Taustoista sen verran vielä lisää, että vaikka erilaiset prätkähommat ovatkin 2000-luvulla toimineet leipäpuunani, ensin Bomber Magazine (+tapahtumat) ja sittemmin PrätkäPaja, niin oli minulla elämää jo ennen sitäkin: toimin aika monipuolisesti erilaisissa business-to-business-maailman myyntitehtävissä 90-luvun.

    Koulutuskin on kaupallinen, enkä oikeastaan olekaan Pajallakaan ikinä toiminut mekaanikkona, vaan enemmän hallinto-, myynti- ja asiakaspalvelutehtävissä. Nyttemmin viimeisen vuoden aikana en tehnyt oikeastaan enää niitäkään, vaan olin enemmänkin seurustelu-upseerina.

    Firman pyöritys vei niin tehokkaasti aikani, että en edes kadunmiesten kiihdytyskisoissa ehtinyt ajamaan, mutta SM- ja EM-sarjaa kiersin aina katsomassa, kun vain aikaa oli. Toimin myös aika monen pyörätiimin taustajoukoissa jollain tasolla. Myös Jenkeissä tuli useamman kerran käytyä kisoja katsomassa. Tarkoitus oli kesällä 2014 alkaa taas käymään kisoissa ajamassakin ja tosiaan ilmoittauduin finaaleihin SSB:hen ajamaan, mutta kone räjähti viikkoa ennen kisoja, eikä aika riittänyt korjaamiseen, joten jäi nekin väliin.

    Vielä 2000-luvun alkupuolella oli minulla jenkki-harraste-autokin, mutta sen jälkeen on ollut "vain" noita prätkiä, joita toki aika monta yhtäaikaisesti. Olen kuitenkin jo nyt tilannut ensi kesäksi harraste-auton, jonka odottelen saapuvaksi kevääksi Suomeen Jenkkilästä.

    FHRA:n tämänhetkinen taloudellinen tilanne ei ole missään nimessä hyvä, eikä edes tyydyttävä. Sen todettuani olenkin yhdessä johtiksen kanssa etsinyt aktiivisesti säästökohteita ja uusia tulonlähteitä. Johtoajatuksena säästökohteita etsiessä on ollut, että palvelu ja edut eivät saa heiketä, mutta siirrytään nykyaikaisempiin, vähemmän työtä ja kustannuksia aiheuttaviin toimintamalleihin ja keskitytään oleelliseen. Siitä hyvänä esimerkkinä esimerkiksi uusi, vastikään käyttöön otettu jäsen-ohjelmisto: http://jasenet.fhra.fi/login
    Myös kilpailu-ilmoittautumiset ja muut rutiiniasiat pyritään tekemään yksinkertaiseksi ja selkeäksi. Netin luomia mahdollisuuksia kartoitetaan ja tullaan ottamaan käyttöön.
     
  15. bandit_1

    bandit_1 Gearhead

    kuullostaa oikein hyvälle, kehitys kehittyy, vai miten ne sanoikaan.

    nettiä nykyään minkään tahon ei tule vähäksyä, vaan pyrittävä hyödyntämään.

    mitenkä aikasi riittää fhra:n asioiden hoitamiseen ja oman yrityksen pyörittämiseen? toki yrittäjätausta antaa aikamoisen näkemyksen fhra:n kehittämiseenkin.
     
  16. supo

    supo Double Gearhead

    Hienoa että uusi TJ esittäytyi täällä.Toivotaan että homma onnistuu uuteen hyvään hallittuun nousuun.Toivotaan että lajia ei säästetä unholaan!!
     
  17. Jza

    Jza Double Gearhead

    ^Supon kanssa samaa mieltä.

    OT: Josko kohta saataisiin tännekin takaisin se fhra:n oma tiedotus/ -keskusteluketju, mikä taannoin tapettiin :)
     
  18. LEQ

    LEQ 1st gear

    Kyllä se tuntuu riittävän. Onnistuin palkkaamaan Pajalle miehityksen, joka teki minut tarpeettomaksi. Fyyran hommaan paneudutaan aivan sataprosenttisesti.
     
  19. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Josko täältäkin palattaisiin taas jäsenkantaan.
     

Kerro tästä muillekin!