Nettiautosta bongattua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Se tietokone ei ole niin fiksu, että se osaisi kertoa, mikä oikeasti on vikana.
    Esim. herjaa sytytysyksikköä. Korjaamolla tietysti ekana se vaihdetaan. Saattaa joissain autoissa olla monen tonnin paukku. No vika ei korjaantunut, ja seuraavaksi vaihdetaan muita sytytyksen osia, eikä vika poistu. Lopuksi vika saattaa olla katkenneessa piuhassa, joka ei saa singnaalia. Parhaassa tapauksessa vaihdetaan sen jälkeen koko johtosarja, mikä ei sekään ole halpa. + työtunnit näitten väärien osien vaihtamiseen. :odroll:
     
  2. rb

    rb Double Gearhead

    Käyttöpelissä en ikinä haluaisi luopua sellaisesta asiasta kun kaasutin.... :wink:
     
  3. bblock

    bblock 3rd gear

    NKE-19 Amazing
     
  4. onre

    onre 3rd gear

    Kaverin murheena on Pierburg 2A7. Uskomatonta miten vaikeaa noinkin tuoreeseen kaasariin voi olla löytää osia.
     
  5. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    [quote="Kurko"
    Käyttöpelissä en ikinä palaisi enää sellaiseen asiaan kuin kaasutin. Ihan riittävästi tuli kaiken maailman manuaaliryyppyjen kanssa arvottua.[/quote

    Siis täh? :odroll: Millä perusteella manuaaliryyppy on HUONO asia? :eek:
    Automaattiryyppy on usein aika perseestä. Talvella Joko lähtee liian aikaisin pois päältä, että auto meinaa sammua, tai on ajossakin päällä. Pahimmassa tapauksessa liikennevaloissa seistessäkin takapyörät lyö tyhjää. Tietysti painamalla jarrua kovempaa, sekin loppuu. On meinaan stadin ruuhkissa vittumainen lisä.
    Tai raapatessa ikkunaa kone huutaa liian kovaa, mutta kun käyt polkasemassa ryypyn pois päältä(jos lähtee), niin ei meinaa pysyä käynnissä.
    Ennen kun joku kerkii vastaamaan, että siinä on jotain vikaa sillon, niin manuaaliryyppyyn EI TULE tollasia vikoja. Siitä pystyy ihan itse säätämään ryypyn määrän, ja koska vähennetään/otetaan pois.
     
  6. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Se testerihän on työkalu muiden joukossa, ja sitä pitää osata käyttää... Mitä mä olen vierestä seurannut niin hyvin usein se kertoo kyllä merko tarkasti mistä vikaa olisi syytä lähteä ettimään. Eihän räikkäväänninkään itsestään osaa muttereita avata :lol:
     
  7. isoatlas

    isoatlas Gearhead


    Sama täällä, ei tuu ruiskuja.
     
  8. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Kyllä kyllä. Mutta kun ei lähdetä ettimäänkään sitä vikaa sen tarkemmin, vaan vaihdetaan vaan palikoita. Eli mennään helpoimman kautta. Säästää kyllä aikaa, jos vika oikeasti on siinä osassa. Mutta jos ei ole, asiakas maksaa ehjän osan/osien vaihdosta turhaan.
     
  9. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Niin, siis auto vielä kertoo, mistä kenkä puristaa, ja sitten mietitään, että "joo, tää on tämmönen jenkki, se vika voi olla missä vaan" ja ekana vaihdetaan/kierretään se anturi, joka varoittaa. Eli siis ei mietitä, mikä sen ongelman aiheuttaa, kun se on se viallinen anturi. Vähän niinkun jos bensamittari näyttää E:tä, niin vaihdetaan se mittari, eikä laiteta bensaa tankkiin.

    Sori snadi avautuminen, on niitä todella päteviäkin kavereita. Osuu vaan harvoin kohdalle.

    Toi Matsoni oli joskus Spinnerissä, hieno laite.

    Jottei jää pelkäksi länkyttämiseksi, niin tämä on hintaansa nähden tosi siisti.
    http://www.nettiauto.com/buick/electra-pa/6900997
     
  10. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Mun mielestä hinta ihan älytön, enkä tykkää muutenkaan..

    Paitsi sisustasta! Siitä tykkään, kun hullu puurosta! Just mun makuun! 8)
    Eikä ollut sarkasmia.
     
  11. callahan

    callahan Gearhead

    Tuota NKE-19 Amazingia tuli pentuna ihailtua sen käydessä naapurissa kaverillaan.
    Muistan miten sivukadulta laskeutuessa alusta kirskahteli matalaan katukivetykseen. Koukkaili siitä monesti vinottain..
    Aiemmin mattavärissään oli ilmeisesti kuplasta puskurikäpyjen rivistö maskina.
    Claybay Cruisersien näyttelyssäkin muistaakseni oli näytillä.
    Loistavaa että on säilynyt noinkin muuttamattomana näin pitkän ajan.
     
  12. Kurko

    Kurko Double Gearhead

    Olen näemmä saanut palautetta tuota manuaaliryyppy-kommentista. Kerrotaan sen verran että olen käskenyt Fordin Kenttiläistä ja Datsunin eri mallisarjoja manuaaliryypyllä. Toki manuaaliryypyn kanssa on perstuntuma missä lähtee, missä ei mutta edelleen veikkaan että monipisteruisku osaisi homman paremmin.
     
  13. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Heh, tarkoitat varmaan tota mun "avautumista". :D

    Tarkoitin kaasaripelejä, joita itsellä ollut kymmeniä manuaali- ja automaatiryypyllä.

    Itse kun ajelen vanhoilla kaasaripeleillä, lähinnä jenkeillä ympäri vuoden, niin on tullut tutuksi automaattiryypyn (virheellinen) toiminta. :rotfl:
     
  14. rb

    rb Double Gearhead

    Mä viittasin tohon kaasarijuttuun vähän sillä ajatuksella, että ongelman tullen mielummin ropaan sellaista poydällä, kun vaikka TBI:n "pässin kiveksiä" :odroll:

    Nykyinen 89 Sunny on automaatti ryypyllä, toimii toistaiseksi hyvin, mutta ei tästä ole kun pari vuotta kun 80 Cherry manuaali ryypyllä hoiti käyttöauton virkaa ja hyvin silläkin pärjäsi..... :wink:
     
  15. GRA-55

    GRA-55 1st gear

  16. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    Testerit ei enää oo harvojen herkkua. Itellä ollut autocomi jokusen vuoden, nyt tilailin piruuttani ebaystä elm327 tabletti/puhelin alustaisia wifi obd testereitä muutaman euron hintaan. Jumalaut toihan toimii, näyttää ja nollaa vikakoodit selityksineen, antaa koodien syntymis "freeze pointit", antaa livedataa anturiarvoina tai käppyränä jne. Toimii vaikka mittaristona pikku rajoituksin :D

    Väittäisin että tällä hetkellä auto-ohjelmat mitä tuuttaa joka tuutista, overhaulinit, fast´n loaud, ja kaikenmaailman pimp my ridet sun muut. Missä rakennellaan erikoisempia malleja ja hehkutetaan hulluja hintoja. Nää tuskin on vaikuttanut kovinkaan negetiivisesti jenkkipelien suosioon, ja tuonut paljon innostusta niihin nuorempaan sukupolveen, ei huono juttu.

    Puhumattakaan elokuvista... Monien muiden ohelle, omaan sukupolveen lienee vaikuttanut aika paljon Fast&Furious leffat missä muskelipelit on ollut isossa roolissa. Itselle pääasiallisina harrasteina 68-70 Chargereita mitä noidenkin joka osassa on tuhottu, onhan noidenkin hintataso pompannut ihan hemmetisti 10v. aikana. Positiivisenä puolena sekin että kun autoja rakennetaan kaikista metsälöydöistä, uustuotanto-osapuoli kukoistaa hienosti.
     
  17. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Toisaalta nuo elokuvat ja ohjelmat pumppaa ruutuun jo ennestään suosittuja ja kalliimpia malleja mikä voi johtaa ei niin suosittujen mallien linttaantumiseen sun muuhun toimintaan.
     
  18. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Eikä se loputon arvon nousu ainakaan nuoria harrastajia tuo, päinvastoin homma ukottuu entisestään.
     
  19. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Pitäskö niitä klassikkoautoja alkaa myymään alle maailmanmarkkinahintojen, että jotkut teinipojat pääsis mukaan harrastukseen? Kyllähän noita jenkkejä on vaikka kuinka paljon muutamalla tonnilla myynnissä. Suhteessa halvemmalla nykypäivän 18 vuotiaat pääsee mukaan jenkkiautoilun makuun, kuin itse aikoinaan. Pärräähän tuolla kylän raitilla nytkin +10000€:n mopoautoja, jos riittää rahat sellaiseen, niin luulis riittävän jenkkiinkin. Nyt ei tarvi edes kovin lahoa paskaa hankkia ja osiakin löytyy ihan joka paikasta, suhteessa halvemmalla kuin johonkin teini-BMW:hen.

    Pohjalta se nykypäivän aloittelevan harrastajankin pitää yleensä aloittaa. Se on voi voi, jos rahat ei riitä Challegeriin tai Chargeriin.
     
  20. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    ^ Ei tietenkään pidä.

    Itsekkin henk koht ajan mieluummin "hylkiöllä".

    On nääs sellanen mielipide että kaikista maailman autoista amerikkalaiset on eniten toistensa kaltaisia samassa ikäluokassa vastaavilla moottori+voimansiirtoratkaisuilla.


    En ainakaan viitti kuoresta / sisustasta maksaa kun voin ajaa letkeästi vähemmän tunnetuilla. Saa sitä huoltamolla siitäkin juttua että mikä toi on, vaikka yllättävän hyvin joku aina tuntee nää perus-suomiautot.
     

Kerro tästä muillekin!