Autolla ei pärjää prätkälle.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja Coopu, 7.9.2008.

  1. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    "What´s incredible with TT course is the throttle trace,you´re probably 80% of the course full throttle" 8)

    Ei pelota poikia kuolema ei,varsinkaan noita pyörätyppejä.Yks pikku virhe ja se oli siinä,autolla ehkä jotain jakoja selvitä.Ehkä planeetan hulluimpia kuskeja,hats off.
     
  2. pas2

    pas2 Gearhead

    Juu Man-saaren kuskit on kovia jannuja.
     
  3. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    Turistina tuolla prätkällä kurvailleena olen samaa mieltä; kisaa ajavat kuskit on todellakin kovia jannuja.

    Aiheeseen voi tutustuna katsomalla leffan TT3D Closer to the Edge
    https://www.youtube.com/watch?v=qds9Of4qw-M

    Toki tuokin on vaikuttavampi isolla kankaalla ja 3D-lasien kanssa, mutta tietsikan ruudullakin antaa jonkinlaisen kuvan, mistä on kyse, mikäli se jollekin on jäänyt epäselväksi.
     
  4. jknR

    jknR Gearhead

  5. musta78

    musta78 Gearhead

    Hyvin potkii! Ai tsaatana.
     
  6. saresks

    saresks Gearhead

  7. peltsi

    peltsi Gearhead

    Joihinki noi trikit vaan uppoo aika kivasti
     
  8. Paimenpelto

    Paimenpelto 3rd gear

    Eikö kulje kuin 250, rouvan 97 hv Bandit kulkee kovempaa :rotfl:
     
  9. jknR

    jknR Gearhead

  10. jknR

    jknR Gearhead

    Tankin päälle kyykkyyn ja videoo näkyviin! :p
     
  11. jknR

    jknR Gearhead

    Mitkä trikit?
     
  12. Paimenpelto

    Paimenpelto 3rd gear

  13. Catiska

    Catiska Gearhead

    Missä sarjavalmisteisessa on suihkuturbiini??
     
  14. Lintta cruiser

    Lintta cruiser Gearhead

    googlaa y2k motorcycle
     
  15. ZxKimmo

    ZxKimmo Gearhead

    Edelleenkin se taitaa mennä niin, että radalla auto on nopeampi, mutta itse uskoisin että kadulla mopo on voittaja.

    Mie ajoin turbotetulla katumopolla 9.943@240.00 vuonna 2000 ja 2002 vakiomoottorisella 50 hp kaasusetillä varustetulla mopolla 9.355@253.50.
    Tänä vuonna Fairlanella isolohkomotilla 190 hp kaasuilla 9.931@223.60.
    Mikään noista ajoista ei ole missään nimessä mikään huippusuoritus, mutta antaa mielestäni jonkinlaista kuvaa eri laitteiden suorituskyvystä.

    Fairlane meni Kiikalassa 10.9 ja mopolla ajoin siellä 9.5, molemmat kaasuilla. Toi mopo meni ilman kaasuja 9.7 ja Fairlane 10.9, molemmat ajat Alastarossa. Voisin kuvitella että aika harvoin kadulla sattuisi 1000cc tai sitä isompaa vakiomopoa vastaan nopeampaa autoa viivalle. Toi mopon 9.35 ajettiin vielä niin, että lähdettiin Orimattilasta meillä asuvan naisen kanssa kaksipäällä Alastaroon ja sieltä takaisin himaan.
     
  16. C-barge

    C-barge Gearhead

    En sit tiedä onko rengastus ja jousitus kehittynyt noissa pyörissä kuinka, ja teitty kuskilla on varmaan pyörässä paljon suurempi merkitys kuin autossa. Mut tossa vuoden 2000 tienoilla ku itellä oli 10.0 aikoihin kykenevä katuvessa niin ei sillä käytännössä ikinä hävinnyt pyörälle, ei paikaltaan eikä liikkeestä alle 200 vauhdeissa. Se meni hyvinkäällä ja kiikalassa kympin puolelle, paras tais olla Kiikalassam 10.2 jos en väärin muista. Todennäkösesti muistan. Itseasiassa vipilläkään ajanut lujempaa sen enmpää hyvinkäällä kuin kiikalassakaan.
     
  17. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    No mutta aika harvoin sä satuit samoihin valoihin niitten kyykky mopojen kanssa ja lopuissa lähdöissä ne oli voittajia. :rotfl:
     
  18. ZxKimmo

    ZxKimmo Gearhead

    Löytyi tuosta mopon 9.94 lähdöstä aikakortti, mopon 9.35 aikakortissa ei ole muuta tietoa kuin 60ft ja loppuaika loppareineen, täytyy kaivella jos löytyy muita lappuja. Toi nopeempi mopo meni parhaimmillaan 1.5 puolelle kuuskytjalkaisia, mut noi väliajat olisi kiinnostavia.

    60ft 1.663 ja et 9.355

    60ft 1.831 330ft 4.614 990ft 8.431 et 9.943

    Autolla
    60ft 1.512 330ft 4.157 990ft 8.288 et 9.931

    Kadulla harvemmin pääsee vetämään täyttä matkaa, joten näyttäis että parinsadan metrin matkalla auto olis nopeempi.

    Toi mopon 9.9 on vakio akselivälillä ja 9.35 +3" swingilla.
     
  19. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Noh, ittellä 200 000km ajettu Yamaha VMAX -86 menee vuodesta toiseen matalia 12 aikoja vartilla. Rautaperseilyäkin on harrastettu.

    Moottoria ei siis ole koskaan avattu eikä irroitettu moposta.

    Monikohan 12 sekan Itte kyhätty valiant tai nova, tms liikku riuskasti kahensaantonnin ajelun jälkeen.

    Tallissa kyhään 12 sekan aspenia. Jänniä osia joutuu hankkimaan moottoriin vaihteistoon, yms. Pannu laulaa hoosiannaa stripillä.

    Pyöräni ei oo koskaan ollu isosti rikki mistään ja poistuu kohtuu ripeästi paikalta tarvittaessa.

    Kokemukseni mukaan 12 sekan autolla tai pyörällä kyykyttää tosi ison osan normiliikenteessä ja niitä 8 tai 10 aikasia "katuautoja" näkee hirmu harvoin liikenteessä. Riski joutua pyörällä normiliikenteessä "valoihin" kilpurin kanssa lienee marginaalinen.

    Yritin tässä avautua keskivertojampan näkökulmasta. taitaa noi alle 12 sekunnit maksaa liikaa ja tärvellä koko vehkeen, ku tykkään vaan ajella ja nauttia harrasteajoneuvoistani.
     
  20. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Unohdin sanoa, et kyllähän toi duuniautokin ( Dodge Ram 2500 Cummins) 15 aikainen hieroo suolaa haavoihin joillekkin saku premiumauton omistajille. Hesassa malt- eikäkö röyhkeys on valttia. Etenkin paluuliikenteessä.

    Noh, kaikkien sinne pitäs mahtua, ja mahttuukin.
     

Kerro tästä muillekin!