Yleistä rover v8:sta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja retox, 14.9.2014.

  1. jusku1

    jusku1 3rd gear

    offroadpaja Liedossa myy kaikkea Roveriin ja tietää niistä kaiken!
     
  2. SporttiJanne

    SporttiJanne 3rd gear

    Sporttiautossa on jonkinlaista tietämystä ja kokemusta näiden moottorien virittelystä ja säätämisestä, sekä ruiskumuutoksista.

    Tässä vastaava moottori, mutta TVR:n korissa ja hiukan ahdettuna:
    http://youtu.be/YndLIU1SmKs
     
  3. Rover v8

    Rover v8 Gearhead

    Henkilökohtasesti vältän Liedon pajaa. Myy halvinta kuraa yleensä, ja uusilla rikkinäisillä osilla ei ole edes takuuta. Saattaa haistattaa vitut asiakkaalle kun sille päälle sattuu. Ja korjauksista on tullut sutta aika paljon. Ja ilmeisesti olis talousvaikeuksissa nytten kaupanpäälle?
    Jos Suomesta palvelua haluaa, suosittelisin Karaasia Juvanmalimlla tai Laatuvaunua Hollolasta. Heillä on pisimmät historiat noiden autojen kanssa.

    Sporttiauton koneessa näyttäs olevan STD 3.5sen suuttimet. Jos ovat löytäneet isommat jostain, sitten voisin sulattaa tuon tehon jotenkin. Mutta en muuten kun tuotto loppuu kesken karkeesti 50-70heppaa aikasemmin.
     
  4. Jupe

    Jupe Gearhead

    Tästä paikasta on mulle jäänyt vähän ikävä maku suuhun, yhteistyö ja kaupanteko loppui jo puhelimessa. Pitäkööt tunkkinsa.
     
  5. SporttiJanne

    SporttiJanne 3rd gear

    Ei ole vakiot suuttimet, vaan noin 600ml/min tuottavat. Suuttimien koko valittiin jatkotrimmailua silmällä pitäen. Ja ihan hyllyssä niitä oli. Alkuperäinen ilmamäärämittari on ECU:n vaihdon yhteydessä poistettu kokonaan käytöstä, kun siirryttiin MAP-anturipohjaiseen ohjaussysteemiin (ViPEC).
     
  6. retox

    retox 1st gear

    Millasta nokkaa tälläselle matala puristeiselle uskaltaisi tarjota? Kierroskonettahan tästä ei saa mutta jos sitä vääntöä koittaisi saada :)
     
  7. minorv8

    minorv8 Gearhead

    En tiedä saavutatko yhtään mitään nokan vaihdolla jos rutut on 8.13:1. Uus nokka taitaa kuitenkin kustantaa pari sataa ja siihen nostajat päälle. Eri asia jos olis puristuksia koneessa.

    Brittiputka Real Steel mainostaa että heidän "Hurricane" nokkansa antaisi 20 heppaa vakionokkaan verrattuna. Voi olla matalapuristeisessa koneessa vähemmän. Muistaakseni omassa koneessa 9,75:1 puristuksilla ja SU kaasareilla jäi alle 20 hepan.
     
  8. jusku1

    jusku1 3rd gear

    Asia selvä.
    Mulla ei ole ollut valittamista. Yhteistyö jatkuu 8)
     
  9. Jupe

    Jupe Gearhead

    Hyvä niin, mun kohdalla saattoi olla paha päivä ja niitä on joskus jokaisella. Nyt ei sitten ole ollut tarvetta tuon puljun palveluksille.
     
  10. retox

    retox 1st gear

    Ehkä vähä ohi aiheen mutta rimmerbrossilta en ainakaan ite löytäny ja iteltä se puuttuu.
    Eli lt77 laatikon kytkinsylinterin letkulähdön kierre?
    E:itse itselle m12x1
     
  11. minorv8

    minorv8 Gearhead

    Hämärä mielikuva on että olis 3/8" UNF. Mulla on yksi uusi työsylinteri irrallaan, tarkistan illalla jos vain suinkin muistan.
     
  12. minorv8

    minorv8 Gearhead

    pieleen meni mun muistikuvat, mun uudessa työsylinterissä M12x1 kierre.
     
  13. retox

    retox 1st gear

    Pitäiskö vääntää vähän tästä roverin öljypumpusta ja sen paineista. Netissä myydään pilvin pimein osia jolla lisää painetta
    Jousi:http://www.v8tuner.co.uk/product.php?id=345
    Korokepala öljypumpun jalkaan, alle 76 versio:http://www.v8tuner.co.uk/product.php?id=635
    Tadpole:http://www.britishv8.org/Articles/Rover-Oil-Pump-Upgrade.htm

    Internetin maailmassa isot pojat sanoo että tyhjäkäynnillä 15 psi ja siitä eteenpäin 10 psi/1000rpm,ei kuitenkaan yli 60 psi, pitäneekö paikkaansa?

    Missä välin kannattaa ruveta tota pumppua rukaamaan, mielenkiintoa olisi kovasti vähän sitä tehostaa mutta ??
     
  14. Rover v8

    Rover v8 Gearhead

    Toi tyhjäkäyntipaine voi olla ihan mitä sattuu, sitä ei pysty säätämään. Se voi olla välillä 0.6-1Kg ja on ihan ok tasolla. Max painetta ei kannata kasvattaa yli sen 4Kg, sen jälkeen rupeaa virranjakajan ratas kulumaan. Rooverin kone on korkea tuottoinen eikä korkea paine..

    Mulla on tollasia tadpole palloja kaupan jos tarvit, ja voin tehdä modin suodattimen jalkaankin. On tarvittavat työkalut.
    Sinuna kasaisin koneen ja katsoisin paljonko sinne tulee paineta, sen jälkeen rupeisin tutkimaan tarviiko lisää.. Helpolla pääsee jos heittää ylipaineventiilin jouusen alle pari kpl 6mm prikkaa. Jos ei riitä, sit tekee boosteriruuvin sille jouselle..
     
  15. minorv8

    minorv8 Gearhead

    Tota korokepalasarjaa+korkeita rattaita ei tätä nykyä oikein suositella eikä se sitä oikeastaan tarvitsekaan jos kone on muuten tikissään. Mulla se on ja nokka-akselilla oleva jakajan ratas oli aika valmis. Öljyt mulla on 20W-50 ja etenkin loka/marraskuun aamuina öljynpaineet nousee aika rauhallisesti. Ja siiten kun nousee niin voi nousta aika koviksi. Se taas rasittaa tota ko. ratasta aika huolella. Ja huom. se sarja ei todellakaan käy kuin vanhoihin koneisiin, 76 ja uudemmissa on jo muutenkin korkeammat rattaat.
     
  16. Jupe

    Jupe Gearhead

  17. minorv8

    minorv8 Gearhead

    Toi sun sarjas on full roller pukkeineen mikä selittää hintaa. Yella Terralla on myös roller tip keinut joissa on pusla keinuvipuakselille ja rulla venttiilin päässä. Mulla on yksi tommoinen sarja jouten, voin luopua jos ihan oikeasti tommoista tarvitset. Mutta ei sekään ole ilmainen.

    Pitäis sopia 300 kanteen.
     
  18. Jupe

    Jupe Gearhead

    Juu, ymmärsin kyllä syyn juuria itsekin. Sulla on siis tämä sarja jouten?: http://store.yellaterra.com.au/buick-v8-yella-terra-7-16-rockers-ratio-1-6-yt6000/

    Keräilen osia seuraavaan kombinaatioon ja nyt arvon että menisikö samalla kaavalla kuin mitä hot rod magazinen stroukkikoneen rakentaja vai tällaisilla Yellan vermeillä. Lehdessähän tekivät sillan, siihen studit, Chevyn keinut ja voitelu nostajien / tönäreiden kautta. Chevyn keinujen käyttö antaisi mahdollisuuden muuttaa vipusuhdetta ja hintakin olisi edullisempi.

    Yellan versio on todella asiallisen oloinen, muistuttaa jo "asenna ja unohda" tyylistä ratkaisua.
     
  19. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Pakko tulla häiriköimään. 215 painaa 145kg, puolet siitä mitä valurautainen 401 painaa 290kg. Oli monta kertaa mielessä tehdä yhdestä 58 Buickista "light wave" alkoholiversio. Sorry ot, I'm outa here.58
     
  20. minorv8

    minorv8 Gearhead

    Juurikin tuo sarja. Hommasin sen kun suunnittelin mekaanista nokkaa. No eipä ole vielä tullut sitä nokkaa hommattua.

    Kuinka halvaksi tuo SBC:n rojujen käyttö sitten tulee ? Tarviit kuitenkin noi sun mainitsemat romppeet + tönärit + mahdollisesti guide platet. Nimimerkillä Rover V8 saattaa olla tommoinen silta, en tiedä montako niitä tekivät ? Kysy häneltä onko ja mitä maksaa. Halpoja keinuja Chevyyn saa mutta osa ilmeisesti on ollut laadultaan mitä sattuu. Parempi laatu taas maksaa.
     

Kerro tästä muillekin!