ihmeellisiä ostajia taas liikkeellä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja steelofamerica, 4.4.2010.

  1. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Itseänikään ei tuo tavaran tuhoaminen kiinnosta, mutta halpaa tavaraa myytäessä ja kun koittaa vielä olla ostajalle avuksi, saa muutakuin ahneen leiman, niin ilmaiseksi voin ne kylä antaa, pieninä paasina.


    Vieläkin korpeaa :D
     
  2. Kurko

    Kurko Double Gearhead

    Ei taida ei. Siihen jobbaukseen yleensä on syynä, että ollaan sopeutumattomia minkäänlaiseen työyhteisöön, niin luotetaan mieluummin KELA-sossu-harmaa talous -komboon.
     
  3. Mr. El Maco

    Mr. El Maco 3rd gear

    Etukäteen odottamiani ihmeellisiä ostajia ei näkyny kun vanin myyntiin laitoin. Vaihto jenkkiin tai merikontteihin. Yksi tarjos bemaria, toinen venettä (jenkkivene kyllä). Kolmas tuli illalla kattomaan, alle viikon myyntiin laitosta, eikä suinkaan suomen halvin. Kävi koeajolla, parin päivän päästä tuli päivännäöllä uudestaan. Tuosta taas pari päivää, soitto, sovittiin hinta ja tehtiin kaupat. Hintakin miellytti molempia, oli se alin, millä olin varustautunu hyvillä mielin myymään ja tuntui kelpaavaan ostajallekkin. Joiltain se ostaminen näemmä käy ilman pelleilyä. Nyt saan itse olla ihmeellinen ostaja.. Mikä nautinto.
     
  4. josu

    josu Gearhead

    Tälläinen henkilö kuin Jonny Sjöberg Hangosta.eka sovitaan kaupat ja ns kätellään kaupan päälle sittenkun olisi maksun aika niin ei miehestä kuulu mitään.
     
  5. fe390

    fe390 Gearhead

    Noita "Jonnyja" riittää. Minäkin olen myynyt Firebirdin kättäpäällekaupalla. Seuravana päivänä kun ei sovittuun aikaan kuulunut auton hakijaa ja rahoja, niin soitin perään. Oli ostanut jo toisen auton.
     
  6. Kurko

    Kurko Double Gearhead

    Mun mielestä "Jonnyille" kannattaa sanoa että myy kuolinpesän autoa. Ei tarvitse sen jälkeen kaupoilla päätä vaivata.
     
  7. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Mistä tietää etukäteen että ostaja on "Jonny"?
     
  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Re: ihmeellisiä ostajia taas liik.keellä

    Harvemmin on mulla muutenkaan kauppoja syntynyt jos on koeajon jälkeen jostain syystä pitänyt myöhemmin palata ostamaan. En itekkään hyvää tavaraa jättäs hautumaan.
     
  9. Kurko

    Kurko Double Gearhead

    Baritoniääni ja paljon vibratoa.
     
  10. josu

    josu Gearhead

    tuossa on puhnr Jonnylle 0458985289,omasta puolesta välttäkää ko henkilöä
     
  11. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Eikös sen nimi ole Tenho, Leif, Santhra, tai muu vastaava.
     
  12. Koso

    Koso 1st gear

    Minua on ruvennut ihmetyttämään ne vaihtoauton tarjojat jotka kyselee että vaihtuuko vaikka tähän malliin: vaihtaisitko e 200 cdi meseeen - 02, kunto hyvä Ja itse vastaat: Laita lisätietoja jotta osaan arvioida vaihdon järkevyyttä: ajomäärä ja historia, korimalli, varusteet, valokuvia/ linkki myynti-ilmoitukseen yms... niin sitten ei vaivauduta vastaamaan mitään?

    Miksi pitää kysyä vaihtoa jos ei viitsi laittaa mitään tietoja vaihdokista? Itse olen yrittänyt laittaa riittävät tiedot heti kärkeen jotta ei tarvitsisi turhaan funtsailla ja jos kiinnostus on molemminpuoleista niin sitten kaikki mahdollinen tieto eteenpäin...
     
  13. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Moni ainakin harrastaa mainostamista noin jos julkaiset vaihtoehdotuksen nettiauton ilmoituksen alle.
     
  14. vanahanaama

    vanahanaama 2nd gear

    Mitä se meinaa ostaa jos saa udella? :D
     
  15. Kurko

    Kurko Double Gearhead

    Suurin osa vaihdokin tarjoajista on puhtaasti haihattelijoita.
     
  16. raaseriruiseri

    raaseriruiseri 2nd gear

    Joskus - itseasiassa usiammankin kerran - tullut halpis-käyttistä hukatessa ihmeteltyä , että mitä helvetin miettimistä on ostopäätöksen teossa jos/kun tuote on koeajolenkilläkin todettu olevan OK-kunnossa ja hinta on sopiva, kuten muutkin kriteerit? Mutta siitä huolimatta 99,9% näistä "ostajista" toteaa, että "Täytyy vielä miettiä". Perkele kuitenkaan mitään kivitaloa olla ostamassa, vaan yleensä tonnin-parin ropposta! :mad:
     
  17. reynolds

    reynolds 3rd gear

    Ne tuollaiset "Täytyy vielä miettiä" turhakkeet..Ovat just niitä,kenellä ei ole kuitenkaan sitä rahaa loppujenlopuksi,ja heistä ei kuulu yleensä enää mitään....Itseni kohdalle on kanssa muutama "täytyy vielä miettiä" turhake osunut....Olen todennut tässä kohtaa vaan kylmästi,että "Hyvää päivän jatkoa!...Ja lähtenyt pois. Koska minulla on muutakin tekemistä,kuin kuunnella jotain älyttömiä loruja,joilla yritetään peittää se,että on todellisuudessa täysrisaperse rahaton ruikuttaja :wc:
     
  18. Huh huh. Kauhean vaivalloiselta kuulostaa auton myynti, jos 99,9% koeajajista vielä miettii asiaa. Tarkottais et tuhannes kerta toden sanois. Omat autot on lähteny pihasta keskimäärin toisen koeajajan matkaan.
     
  19. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Mitenniin 1/1000? Miettiminen ei ole yhtäkuin ostamattajättämispäätös. Tähän mennessä olen 2 autoa ostanut nukkumatta yön yli koeajon jälkeen:

    Tapaus 1. Kävin saman päivän aikana katsomassa useampaa Caminoa ja niistä sillä hetkellä parhaan tuntuisesta sovittiin alustavasti kaupat. Seuraavana päivänä yhden niistä toisista omistaja soitti ja teki niin hyvän tarjouksen että siitä olisi ollut vaikea kieltäytyä. Joten soitin myyjälle jonka kanssa oli kaupoista jo sovittu ja kysyin että onko kovin pahoillaan jos teen "oharit". Ei ollut joten peruin kaupan ja ostin sen toisen.

    Tapaus 2. Ostin käyttis-Audin näkemättä. Huonoin kauppa ever.

    Pitkälti toistakymmentä autoa on tullut ostettua yhden tai useamman yön yli nukuttua. Hinnat reilusta tonnista ylöspäin. Pisin väli tsekkauksen ja kaupan välillä taisi olla luokkaa 4 kk.

    En aio jatkossakaan muuttaa hyväksi havaittua toimintatapaa. Toki pitää älytä tarttua tilaisuuteen jos se on tyyliä once in a lifetime. Ja mikäli myyjä pyytää ilmoittamaan kun päätös on kypsynyt, niin olen sen myös tehnyt.
     
  20. Lepakko

    Lepakko Gearhead

    Mä olen useinkin "jäänyt vielä miettimään". Siitä syystä, että ilmoituksen tietojen, kuvien ja myyjän puheiden välillä on kuitenkin ollut melkoisesti eroa. Ymmärrän että halpaa käyttöropposta ostaessa en ole ostamassa uutta autoa käytetyn hinnalla. Mutta voisi kai ne ilmiselvät viat ja puutteet kertoa. Kun niitä kummasti löytyy "ei MITÄÄN vikaa huippukunnossa auto kuin unelma!!!" -autoista.

    Juuri yhdessä tuollaisessa, josta olin sanonut, että jos auto on kuvauksen mukainen, niin tehdään kaupat ,ja jota kävin katsomassa, kävi näin:

    - Missäs tän penkin säätövivut on?
    - No ne o jossai, oon kato ite pihdeillä vääntänyt salpoja.
    - Kattoverhoilu on lähtenyt kävelemään?
    - Joo kato se puuttuu, ei sitä oo.
    - Vähän on pehmeää helmassa?
    - Joo, kato, vähän on.
    - Vilkku ei palauta?
    - Ei palauta, kato joo.

    Ja niin edelleen.

    Sanoin että palaan asiaan jos tämän yksilön päätän ostaa. Sävyisänä ihmisenä en jaksanut alkaa vittuilemaan paskapuheista.

    Lisään vielä, että en koskaan, ikinä käy huvikseni koeajelemassa myynnissä olevia autoja. Jos sovin näytön ja koeajon, olen takuuvarmasti ihan oikeasti etsimässä kulkupeliä. Ja joka ikisen kerran on käynyt niin, että kun tarpeeksi monta "helmeä" on käynyt toteamassa enemmän tai vähemmän katteettomin puhein kuvailluksi, on aina lopulta osunut kohdalle se oikeasti kelvollinen yksilö, mistä on tehty kaupat.
     

Kerro tästä muillekin!