Dragracing televisiointi

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja 1/4mile, 22.10.2014.

  1. bandit_1

    bandit_1 Gearhead

    voiphan sille johtokunnalle asiasta vihjaista, jos kerran halvalla on prime time tarjolla. korjausliikkeet lie nykytilassa välttämättömiä, ja jälkikäteen voidaan sitten arvioida oliko ne "yliampuvia". luulen,että ovat avoimia kaikelle avulle minkä vaan saavat. tää foorumi ei kuitenkaan ole fhra.
     
  2. supo

    supo Double Gearhead

    Onko käynyt näin että ensi kesän Alastaron EM-kisassa ei ajeta ollenkaan EM-luokkia pyöräpuolella?
     
  3. homer

    homer Double Gearhead

    Taitavat olla vain pm-sarjan kakspyöräiset paikalla?
     
  4. Zege

    Zege 3rd gear

    Aulis taisi tuolla pari viestiä sitten kirjoittaa jotain sen suuntaista, että asiasta ei ilmeisesti sen kummemmin ole keskusteluja käyty tai hintoja kyselty. Tälläista viestiä on kantautunu muualtakin. Jos ja kun on näin, niin eiköhän se kerro noin niin kuin periaatteellisesti sen näkemyksen televisiointia kohtaan ja siinä vihjailut johdon suuntaan on ajanhukkaa. Ei kai ne säästöt silloin ole se varsinainen syy.

    Lähinnä kai sitä nyt olisi voinut olettaa, että kun asiaa säästöillä julkisesti perustellaan, niin ilmoitetut säästösummat perustuu edes löyhästi todellisiin lukuihin, eikä mielipiteeseen tai historiatietoon. Tällä tavallahan saadaan hurjia säästöjä vaikka mistä ja kansa tekee aaltoja ja hurraa innoissaan. Vähemmälle huomiolle moisia sirkushuveja seuratessa jää äkkiä, että rahatilanne ei parane nykytilassa siitä senttiäkään vaikka peruttaisiin miljoonalla teoreettisia ensi vuoden kuluja.

    Mut joo, ei kai sitä kukaan voi kiistää, että korjausliikkeitä tarvitaan. En tunne taloudellista tilannetta lainkaan niin tarkasti, että osaisin arvioida pitääkö niitä tehdä jopa niin pikaisesti, että ei ole aikaa pohtia miten jos mitenkään asia hoidetaan tulevaisuudessa.

    Mutta varmaan nähdään piakkoin myös niitä positiivisia uutisia pelkkien lopetataan se ja tuo viestien lisäksi, niin se näkemys mikä johtoryhmällä on tulevaisuudesta alkaa kirkastumaan meille muillekkin.

    Tuosta avoimuudesta ei nyt viitsi mainita vielä mitään. Katsotaan. Toistaiseksi ilman tätä foorumia (jossa keskustelut eivät ole FHRA:n aloittamia) olisi tainnut olla aika hiljaista ajoittain julkaistujen pöytäkirjojen lisäksi.

    Ja kuinka totta, tämä foorumi ei ole FHRA. Parasta kun keskusteltaisiin nämä FHRA:han liittyvän asiat FHRA:n omalla foorumilla. Ei mut hetkinen...eikö se jokus lopetettu...ja overdriven foorumista tuli sellainen? Kunnes keskustelu menikin vaikeaksi hallita? Siis jo vuosia sitten. Mutta ei se sitä tarkoita, että FHRA:n myös osa johtoryhmäläisiä ei näitä urputuksia lukisi.

    Ja miksei lukisi, mikä muu kanava muka tarjoaa tällaista interaktiivista viihdettä kauden ulkopuolella?
    [​IMG]
     
  5. Zege

    Zege 3rd gear

    no, omakin kirjoitus lähti taas osittain ohi tuosta televisioinnista. tmd avasikin oman ketjun noille muille vuodatuksille samaan aikaan, kun naputtelin tuota. Jos tuntee tarvetta niistä avautua, niin kannattaa jatkaa siellä viewtopic.php?f=48&p=2754503#p2754503
     
  6. salakazi

    salakazi 2nd gear

    Nyt on tainnut unohtua kritiikkiä antaineilta jäseniltä ,että jokaisella johtiksen jäsenellä ja PJ:llä on puhelin mihin voi [jäsenet ja entisetkin jäsenet soittaa] jos jokin asia todella askarruttaa. Myös toimisto on arkisin auki ja uusi TJ paikalla ja mahdollisesti johtiksen jäseniinkin voi siellä törmätä jos ihan henkilökohtaisesti haluaa tulevaisuudesta [ja menneisyydestä] kysellä asioista päättäviltä.

    Olemme johtiksessa tehneet päätöksen ettemme komentoi asioita täällä joten huhuilta on helpoin leikata siivet kysymällä.

    Ei muuta kuin puhelin kauniisen käteen vai onko todellisuus sitä mitä ei haluta kuulla.....

    J a s k a
     
  7. väsynyt

    väsynyt Gearhead

    Hyvä Jaska! hieno kommentti!luuri käteen.
     
  8. OL 533

    OL 533 1st gear

    Kyllä se TIEDOTTAMINEN netin välityksellä taitaa olla se kustannustehokkain tapa, jos joka jätkä soitaa erikseen ja kysyy samaa asiaa niin pitää kyllä palkata toimistolle lisää väkeä ja sehän ei taida säästöjä tuoda...

    t.ero
     
  9. Jza

    Jza Double Gearhead

    ^Täysin samaa mieltä, kuten toisessa ketjussa on tuli naristuakin.

    Huhuilta on helpointa leikata siivet, kun leikkaa ne. Tiedottamalla. Minusta se ei ole tiedottamista että joka jätkän käsketään soittaa ja kysyä erikseen ja sen jälkeen meillä on pelkkää kuulopuhetta ja niin monta mielipidettä kuin oli soittajaakin. Musta valkoisella ei yleensä aiheuta epäselvyyksiä. Netissäkään.
     
  10. GS

    GS Gearhead

    Eikös se fyyra ja fyyran hallitus ole olemassa jäsenistöään varten, eikä päinvastoin?
    Eli kyllähän se on niin että toimivan avoimen yhdistyksen hallitukselle kuuluu myös avoin jäsenistölleen tiedottaminen, eikä suinkaan niin että tietoa saa vain kysyttäessä (siis ainakin isoissa linjoissa)?
    Eiköhän kaikki huhupuheet ja BS ole ihan tasan ansaittua jos kerran ei viitsitä asioita tuoda rehellisesti ja avoimesti tuoda jäsenistölle/päivänvaloon ilman ”tinkaamista”.
    Huhuilta saa siivet todella helposti tiedottamalla ja jos huhuja syntyy, silloin pitäisi katsoa peiliin eikä syyllistää asiasta ”spekuloivia”.
     
  11. äksy

    äksy 1st gear

    Taitais mennä työaika asioiden rautalangasta vääntämiseen ja selittämiseen kun kaikki ei kuitenkaan kerralla ymmärrä. Jos ne vaikka täällä siis kerrottaisiin. Jos nyt alkuun saisivat edes selviteltyä asiat silleen että tietävät missä mennään ja luulisin että kun aikanaan on talous selvillä niin televisiontiin voi palata. Itsellä ainoa seuraaminen kisoihin on kun yritän muistaa katsoa ne telkkarista, ei onnistunut, tulee nimittäin sellaiseen aikaan että ei oikeastaan ikinä ole telkkarin ääressä vaikka yrittää muistaa ja toisaalta on kyllä sellainen laadultaan ettei haittaa ollenkaan. Eikä kyllä ole kukaan edes töissä kahvipöydässä kisoista puhunut. Tosin muutamana keväänä olen kyllä käynyt motoparkissa viihtymässä, ja jopa emäntä on jaksanut olla mukana..
     
  12. Zege

    Zege 3rd gear

    Mites nämä topicit on menneet jotenkin ristiin. Täällä puhutaan tiedottamisesta ja täällä televisoinnista viewtopic.php?f=48&t=284548 :D

    Mutta tuosta televisoinnista. Tuo Street Outlaw nousee esille esimerkkinä tuollaisesta hyvin kuvatusta ohjelmasta jossa vauhti ja voima saadaan tuotua esille.

    Valitettavasti olen sen verran nihkeiden yhteyksien päässä juuri nyt, että netistä noiden katselu ei käytännössä onnistu tällä hetkellä. Muistelisin kyllä jotain katsoneeni silloin aiemmin.

    Kysymyksiä kuitenkin tuosta Street Outlaw sarjasta sitä seuranneille. Siinä ohjelmassa jaksot koostuvat siitä, että seurataan auto tai vastakkain asettuvia autoja kerrallaan. Alkaen valmisteluista jne.
    Itse kisa on ikään kuin loppuhuipennus tarinalle? Vai muistelenko jotain ihan toista ohjelmaa.

    Nykyiset TV lähetyksethän yrittivät tarjota näkyvyyttä mahdollisimman monelle autolle ja kenties juuri siksi ajautuivat kompromisseihin joiden lopputuloksesta ei kukaan oikein pidä.

    Yritän tässä vain ymmärtää sitä, että vaikka olenkin ihan samaa mieltä lajin tarjoamasta mahdollisuudesta voimaan ja vauhtiin, niin rakentuuko kiinnostava tv sarja pelkkiin kuvakulma kikkailuihin kuitenkaan?

    Toisaalta olisiko mielenkiintoisempaa seurata muutamaa autoa kerrallaan, kuin esim. finaalikierrosta jossa näkyy kaikki autot? Itse sinänsä uskon, että kerronnallisesti saa mielenkiintoisemman seuraamalla harvempia. Mutta se asettaa aikamoiset haasteet sekin.

    Otetaan nyt vaikka esim. ihan keksitty tilanne. Tarkkuusajoksi haukuttuun luokkaan osallistuu uudella autolla persoona joka ei turhia kameran edessä ujostele. Kausi kehittyy mukavasti ja periaatteessa joka jaksossa voitaisiin seurata nimenomaan kyseisen tiimin/kuljettajan edesottamuksia. Jokaisen jakson lisäksi tarinaa rakentuisi jaksojen välillekin. Päästään finaaleihin ja käykin niin, että äijä sytyttää punalampun heti ensimmäisessä lähdössä. Ajot oli siinä. Sitten kuvattaisiin auto varikolla ja kuljettajaa katsomassa muiden ajamista?

    Olen paljolti samoilla linjoilla esim. nimimerkin GS ja muiden kanssa niin televisioinnin kuin jopa sen youTuben tuomien mahdollisuuksien kanssa.

    Mutta siinä vaiheessa, kun lähdetään lyttäämään nykyistä tuotantotiimiä sen perusteella, että ei ole kameroita, kuvakulmia ja/tai osaamista ollut tarpeeksi, niin ehkä olisi kiva nähdä vähän pidemmälle mietittyjä teorioita toteutuksesta, myös tv sarjasta puhuttaessa, kuin vain niitä kuvakulma keskusteluja. Siinä saattaa tulla samalla hieman oivalluksia, että niiden visioiden toteuttaminen ei olekkaan ihan ilmaista ja/tai pienitöistä. Vertailu ihan täysin toisen tyyppiseen konseptiin on tietysti ihan ok, kunhan pitää mielessä että alun perin on ehkä haettu jotain ihan muuta.

    Kohinta täällä televisoinin lopettamisesta perustuu pitkälti siihen, että edes keskusteluja kehittämisestä ei oikeasti käyty.

    Toistan nyt vielä erikseen, että kuvakulmista ja muusta visuaalisesta toteutuksesta käyty keskustelu on sekin ihan paikallaan. Se on toki hyvin tärkeä osa

    Mutta esim. Power&Speed jaksoja oli 14 jakson verran. Emme siis puhu yhdestä puolen tunnin lähetyksestä. Jotenkin tuntuu, että saattaa mielenkiintoisista kuvakulmista tulla pulaa jos niitä pitäisi pystyä tarjoamaan 7 tuntia.
     
  13. GS

    GS Gearhead

    Kyse ei kuitenkaan olekkaan kuvakulmakikkailusta ja/tai siitä että sillä pitäisi koko ajan tuottamaan sitä kautta jotakin uutta keinotekoista ”sisältöä”, vaan siitä että jo olemassa oleva ko.lajin vauhti ja voima saataisiin tuotua katsojille tehokkaammin olohuoneisiin.
    Drag Racing on kuitenkin pelkkää suoraanajoa ilman vauhtia, voimaa ja ”vaarallisia tilanteita” ikäänkuin neliraajahalvauksen saanut pikajuoksija.
    Oikeilla monilla kuvakulmilla, lyhyillä otoksilla ja kunnollisella äänen välittämisellä saadaan helposti välitettyä ko.lajista sitä ihan oikeaa olemusta kuitenkaan mitään keinotekoista siihen lisäämättä.
    Street Outlaw ei tosiaan oolisi koskaan päässyt lähtökuoppia pidemmälle ilman vauhdin ja voiman tehokkaasti esille tuontia, koska muuten ko.ohjelman itse dialogihan on....ai niin, sitä ei oikeastaan ole ollenkaan tai se on hyvin löyhä.
    Normaalista Suomikilpailusta saadaan huomattavasti jopa ”tarinaltaan” mielenkiintoisempi, jos halutaan.
     
  14. triniemi

    triniemi Gearhead

    Jotain tällästa tunnelmaa kun sais meidänkin lähetyksiin.

    https://www.youtube.com/watch?v=Rhq1lJelm1A

    Voi tietysti 400+ km/h Fuel Altered olla hiukan kiitollisempi kuvauskohde mitä normi sportsman kalusto. Mut silti ihan amatöörivoimin tehty pätkä.
     
  15. Putte

    Putte 1st gear

    Alkaa olla kyseenalaista, ajetaanko koko pyörien EM-sarjaa. Pohjoismaista ei monikaan kuski ole ilmoittanut halukkuuttaan ajaa sitä ja Suomesta vain yksi kuski olisi ajamassa koko sarjan. Pohjoismaiset kuski ovat vahvasti Pohjoismaisen sarjan kannalla.
     
  16. homer

    homer Double Gearhead

    Jaa, jos tilanne on tuollainen päätöksen jättää em-luokat väliin ymmärtää. Toivottavasti sitten ruottalaiset ja norstkit tulevat runsaslukuisesti Alastarolle.
     
  17. supo

    supo Double Gearhead

    Näyttäisi olevan Drag Race Finland Ry:llä olevan projektina saada TV-hommaa tulevalle kaudelle jollain tavalla eli nyt kuskit ja muut lajissa mukana olevat korva tarkkana että tietävät jäsenmaksun suuruuden niin maksu heti niin saadaan taas jotain oikeasti aikaiseksi.Eli edellisellä jäsenmaksu ja mainos/muulla myynnillä saatiin Alastaroon uusi pinta rataan!!Varmasti myös jotain muutakin hyvää suunnitelmissa!!
     
  18. RS23V0E

    RS23V0E 2nd gear

    Mitähän (positiivista) siitä syntyisikään, mikäli DRF ottaisi vielä isompaa roolia suomalaisessa kiihdytysurheilussa. Tekemisen meininki näkyy.
     
  19. Zege

    Zege 3rd gear

    Ehkä FHRA:n toimintojen selkiyttäminen (säästöt) avaa kenttää selkeämmin muille toimijoille joilla on halua yrittää ja uskoa tulevaisuuteen.

    Eihän tuohon tämän saavutukseen DRF:n osalta eli Alastaron radan uusimiseen todellakaan kaikki uskoneet. Eivätkä sen vuoksi halunneet osallistuakkaan.

    Ehkä nähdään enemmänkin yhteistyötä eri tahojen välillä joissa on mukana DRF, FHRA, WCSC kuin muitakin lajin parissa toimivia.
     

Kerro tästä muillekin!