Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. Pedro81

    Pedro81 1st gear

    Suosittelen tossa tapauksessa ostamaan jo uudet jarrusylinterit sinne taakse. Eivät maksa montaa kymppiä ja saa helposti ilmattua. Omaani laitoin kaikki rojut uusiks rumpujen sisään sillo ku putki katkes.
     
  2. palontie

    palontie Double Gearhead

    Niin se täytyy tehdä,uudet pitää laittaa,mullakin alkoi tää jumppa etujarrusatulan kunnostuksesta,jossa siinäkin jopa kympin voitin kun ihan ite tein:)
     
  3. ss-65 2d coupe

    ss-65 2d coupe 3rd gear

    Kiitti KOJO!!! Oli se virtalukon vaihdon paikka ja nyt sai suben leimattua ilman huomautuksia!!!
     
  4. kojo

    kojo Gearhead

    Oid muuten ollu osakin hyllyssä..
     
  5. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Ymmärrän nyt miksi takavetolavoja ei suositella... Meni 5min että pääsi parkkiruudusta pois. Kaikki yli 0 asteen ylämäkilähdöt tuotti suurta vaikeutta. Yhteen liikenneympyrään jäin jumiin, piti peruuttaa ja ottaa joku 5m vauhtia. Oulun Joutsensiltaa en lähteny edes yrittämään.

    Jospa ne etukardaanin ristikot tulis ensviikolla :odroll:
     
  6. amaz

    amaz 2nd gear

    Suosittelen kunnollisia talvirenkaita...
     
  7. Timmo

    Timmo 1st gear

    Mulla ois Catrikille semmoinen lukko taka-aksilalle, ettei jää jumiin :) Ei tosin ole ilmainen, mutta kohtuuhintainen...
     
  8. Morbidelli

    Morbidelli 3rd gear

    On ne takavetolavat oikeesti huonoja kulkemaan talvikelissä, hyvät renkaat auttaa hieman ja lukkokin ...hieman. On meinaan kokemusta. Vaimokin jyrkästi kieltäytyi kuljettajan virasta, kun talvi tuli.
    4x4 on jees.
     
  9. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Mikä se "semmoinen" lukko on? Pitäs olla Truetrac tai vastaava :p

    Renkaat on uudet allterrainit KA-nastoilla, mutta eipä ne mitään auta jos ei ole massaa pitämässä niitä maassa kiinni. Näemmä parilla kympillä saa 100kg hiekoitussepeliä lavalle painoksi. Yks kikka minkä luin, ostaa jonku halvan ilmapatjan, täyttää vedellä ja antaa jäätyä. Jos tartteeki yhtäkkiä tilaa lavalle niin voi vaan heittää mäjelle sen :D
     
  10. ss-65 2d coupe

    ss-65 2d coupe 3rd gear

    Laita 25kg S-100 kuivabetoni säkkejä 8 kpl, niin ku mulla taka-veto Vitos. Vito jäi aamukasteella kesällä nurmikolle kii tasamaalla vaikka on lukkoperäkin. nyt ei mitään hätää (vielä?) ja talvirenkaat laitan alle sit, kun tulee yli 10cm lunta...
     
  11. Timmo

    Timmo 1st gear

    Lock Right. Veto on aina sillä huonommin pitävällä (nopeammin pyörivällä) pyörällä.

    Itse asiassa lukon kanssa pelkkä takavetoinen voi edetä jopa paremmin kuin lukoton nelivetoinen.
     
  12. toroidi

    toroidi 3rd gear

    Jaa. Aika monta talvea olen ajanut takavetoisella c1500 pickupilla, enkä ole pitänyt mitenkään poikkeuksellisen huonona. Mulla on kyllä ollut aina ihan oikeat talvirenkaat, eikä mitään all terraineja.

    Joskus oon pitänyt lavalla muutamaa hiekkasäkkiä varmuuden vuoksi. Reilu vuosi sitten ostin uudet gummit (HKPL5 SUV), nyt ei oo lavalla mitään. Katotaan ollaanko illalla ojassa :)

    Ainiin, on tossa toimiva "lukko" eli G80. Katsastuksessa tais olla taka-akselilla massaa reilu 800kg. Täys tankki, kyydissä jotain pikkusälää + katsastusmies.
     
  13. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Millä koneella? 4.3 näkyy painavan n. 200kg ja 6.2D n. 360kg. +etuvoimansiirto, noistahan tulee jo aika isot erot.
     
  14. T.hilter

    T.hilter Gearhead

    Tiet oli jäässä vaan en laittanut nelivetoa päälle sillä etuvetolintat lähtevät vieläkin valoista hitaammin. Pari kertaa on tullut vasta tarvis laittaa neliveto päälle, vakio luistonrajoitin G80 ilmeisesti auttaa aika paljon. Meinasin että vararenkaan voisi laittaa takaluukkuun sellaiseen sivuun käännettävään telineeseen.
     
  15. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    Eiköhän Catrikin autossa oo 10-pulttinen taka-akseli (ellei vaihdettu) joten siinähän on sellainen legendaarinen käkikellolukko (ehkä). Harvemmin toimii enää vanhuuttaan ja muutenkin hajoaa helposti (ei muutes kestä kuminpolttoa 36×14,5 renkailla :rotfl: )

    Uudemmissahan on G80-lukotuslaitteisto ja se on mun mielestä ihan ok, toimii jopa vanhanakin. Ainakin mulla vetää molemmat napsauksen kera eikä tartte isoakaan pyörintäeroa. Kyllähän ne bfg A/T renkaat vaan on todella huonot talvella oli ne sitten uudet tai vanhat. Mullakin on sellaset 35" tällähetkellä alla, ja oikeen nastoilla. Aivan :wc: .
     
  16. Catrik

    Catrik 3rd gear

    On 10bolt, ei ole mitään lukkoa. Nää on Insa Turbo Allterrainit, 235/85-16. Kuvio näyttää kyllä ihan samalta kun BFG:ssä. Olis kyllä mielenkiintonen päästä vertaamaan samanlaisessa autossa vaikka Hakkapeliittaan.
     
  17. lehtoniemi

    lehtoniemi 1st gear

    Noniin suburbanin etu puhallin pimeni kesken ajon. Ensin vaihteli puhallus nopeutta ja sitten kokonaan pysähty. Sulakkeelle tulee virta puhallin moottorille ei tule. Lämmönsäätö toimii mutta puhallluksen nopeus ja kohdistus säätö ei. Onko tullu tämmöstä vastaan? Mistä vikaa etsimään? Kiitos jo etukätteen.
     
  18. mustonen

    mustonen 1st gear

    Hanskalokero irti, siitä pääsee ihmettelemään lämmityslaitteen päällä olevia releitä, kulkeeko virta vai ei.
     
  19. käkkyläjuntti

    käkkyläjuntti Gearhead

    Katkasijatkin tuntuu olevan kulutustavaraa.
     
  20. intiaani_chief

    intiaani_chief 3rd gear

    At rinkulat alla ja ei mihinkään takavedolla jos jäinen kohta. Pysähtyy kyllä näilläkin renkailla ? onneksi on kaksi vipua lattialla :)
     

Kerro tästä muillekin!