Isoja jarrusatuloita missä käsijarru mekanismi?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja MikkoV, 25.12.2014.

  1. Timmo

    Timmo 1st gear

    Vanhemmassa Subarussa, mutta levy on vain 242 mm.
     
  2. SportVan-75

    SportVan-75 3rd gear

    Jos päädytte hankkimaan GM:n "isoja" satuloita, niin varmistukaa että saatte mukaan myös käsijarruvivustot. Ainakin Rockautosta tuli ilman vipuja vaikka kuvassa oli. Erikseen vivusto vaikeampi saada, useimmat toimittajat haluaa toimittaa kaiken könttänä.
    Tuolla yksi paikka josta saa kässärin vivut:
    http://tsmmfg.com/3120.html
     
  3. pptalo

    pptalo Gearhead

    VW Transporter T5 tuuletetut takalevyt 294 tai 314mm Pulttijako 120mm
    Kässäri levyssä.
     
  4. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    We do not have the Bracket, Lever, and Spring for sale separately

    ?
     
  5. SportVan-75

    SportVan-75 3rd gear

    Totta, eivät toimita erikseen :mad:
    Kauan etsin netistä bracketteja erikseen, lopulta tein ite bracketit ja vivut. Kovin työläs oli viilata tuo 13,5mm kuusikulmio tiukkaan sopivaksi.
    Jälkiviisaana olis kannattanu modata jostain valmiimmasta setistä. Oliskohan tuosta saanu valmiit vivut:
    https://scarebird.com/index.php?route=p ... duct_id=95

    Tiedoksi vain Autorekisteri.fi:ltä ongittua:
    1978 Eldorado 2d omamassa 2330kg, liikenteessä suurin sallittu massa 2904kg,
    Akseli2 (taka-akseli) Liikenteessä suurin sallittu massa 1387kg
     
  6. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Miksköhän lie luovuttu siitä T-4;n puristavasta satulasta?
     
  7. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    http://www.ebay.com/itm/VW-TRANSPORTER- ... 3ef32ca2f7

    Siis portterin satulassa käsijarru satulassa.

    Noi mustangin satulat mitä doctor diffin setti käyttää olevan about satasen pala, hiukan makuasia sitten kannattaako tuohon hintaan mitä doctordiff tarjoaa alkaa itse askartelemaan, hiukan isompia levyjä voisi tosin käyttää.
     
  8. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Käsitin sen mersutyylisesti levyn sisällä
     
  9. pptalo

    pptalo Gearhead

    Samanlaiset kuin T4:ssa T5 vaan isommat ja tuuletetut.
     
  10. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Ton kässäri mallin mukavuus on pakkas käytettävyys

    Avensiksesta jäätyy vaijerit ja eihän sitä tullut muistettua kotosalla kun omassa vetelin aina kässäristä :poff:

    Noh aamusta pitkälleen taakse ja vaijerit irti, sit töissä halliin sisälle ja lounastauolla vaijerit kiinni :rotfl:
     
  11. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Pakkaskestävyys on myös Alfa Romeon ominaisuus :D Kerran semmosta lainanneena ja moottoritien rampeissa luistelleena en suosittele :rotfl: 2x aukes jarrut ennen ramppia ja perillä kaveri kysy : ethän käyttänyt käsijarrua :rotfl: Mikä niissä sit on et lyö uudestaan lukkoon?
     

Kerro tästä muillekin!