Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. Jare360

    Jare360 3rd gear

    Nyt onnellisesti ajeltu takaveto pitkälavalla vissiin viidettä talvea ja ilman lukkoa. Enkä asu edes kehä 3:sen sisäpuolella niin eipä voi sanoa olevan liikkumisen suhteen ongelmia. Toki alla on kuluneet puolinastaiset Nokiat mutta eiköhän kyse ole ennakoinnista...

    Vaan onko apuja kun -94 kulkineeni, 6.5 td siis tiätty, antaa seuraavat vikakoodit: 84 ja 99. Mennään siis kai kaasupolkimen suuntaan mutta mitäs sille voisi kokeilla tehdä..?
     
  2. intiaani_chief

    intiaani_chief 3rd gear

    Ei se ennakointi auta kun valojen takia jäät mäkeen, ei ole ollut ongelmia muuten, mutta ei se kivaa ole takavedolla ja AT renkailla.
     
  3. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    painaa kaasua vaan reilummin eikä ihmettele valoissa joutavia :D
     
  4. intiaani_chief

    intiaani_chief 3rd gear

    On kokeiltu, ei toiminut 2wd moodissa :)
     
  5. Sierra96

    Sierra96 2nd gear

    [​IMG]

    Terve.

    Tutkin eilen jäähytysneste vuotoa gemsusta. 6.5td
    Vuotaa tuosta kuvasta katsottuna lohkoon menevän vesikanavan yläreunasta.
    Meneekö pultit vesitilaan vai onko tiiviste sökö.
    Jos joutuu koko jakopään aukasemaan niin mitä kannattaa huomioida remontissa?
    Eikös nää 6.5:set oo ketjulla jakopää? Ajoituksen koodia antaa vikakoodeissa. Kannattaako ketju vaihtaa samalla?
     
  6. voittol

    voittol 2nd gear

    Lavakulkineeseen tuli aikanaan täys-nastalliset nokia renkaat , ei tarvinnu arki ajossa senkoommiin etuvedon köppiin koskee.
     
  7. palontie

    palontie Double Gearhead

    Täytyy jälleen kehasta noita Trane akkuja.Olin aamulla laittavani lohkolämppärin päälle ja parin tunnin jälkeen piti lähteä liikkeelle,autolle mennessä huomasin että jatkoroikka oli irti seinästä,pakkasta 23 ja niin lähti kuin palmun alta.Akut vuoden vanhat mutta hienosti pelittää,toisin kun edelliset Vartat jotka menetti tehojaan jo vuodessa niin paljon ettei subbe olisi niillä akuilla lähtenyt käyntiin.
     
  8. raimo3500

    raimo3500 2nd gear


    niin nii, mutta ennakoinnin lisäksi. sen verta hiljentää ettei tule isompia vahinkoja ja sitten välistä vaan pedaali lattiassa :eek:
    tuntuu välillä muillakin kanssa kulkijoilla olevan sama systeemi käytössä
     
  9. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Noniin nyt toimii taas neliveto. Ei paljon tarvi kattoa mistä ajaa, sen verran vois kuitenkin että onko pelto nurmella vai kynnöksellä siellä hangen alla.. Kyllähän siitäkin pääsi mutta tais muutamat mutterit tippua matkalle :lol: Perinteisesti kävi niin että etukardaanin kun pulttasi paikoilleen niin samantien käsijarrun valo jää palamaan... Jos olis koskematta siihen niin ei tuu pahempia vikoja? :)
     
  10. mustonen

    mustonen 1st gear

    Töki sinne reikään jollain tikulla tai kattele vaikka peilin kanssa löytyykö reiästä pohja.
    Juu ketjulla on, tosin tuohon joku investoinut ratasjakopään, ei tartte ketjuja vaihdella.
     
  11. Catrik

    Catrik 3rd gear

    Näkeekö muuten ku mittaamalla onko 11-5/32 x 2-3/4 vai 11 x 2 takajarrut?
    Takajarrusylinterit pitäs uusia ja ACDelcolla on 18E112 ja 18E1034 vaihtoehdot..
     
  12. kt9001

    kt9001 Gearhead

    Sierra96: joo osa pulteista menee vesitilaan juurikin niiden vesikanavien seutuvilla. Systeemi thjksi, kierteet puhtaaksi ja kuivaksi, ja esim RTV : tä tms, järjellinen määrä riittää.

    Ja sitten päivän nelikkokysymys: voiko se etuperän "sähkökaasutin" lämpölaajeneva solenoidi toimia liian heikosti?
    Voiko sieltä sitä mötäskää karata siten, että se vapaassa toimii, mutta puhti ei riitä kytkemään siirtäjää?

    Parin ikimuistoisen peräkkäisen pärs'mäen jälkeen (kuormatun trailerin kanssa tietenki lumirinteessä) tosiaan aloin ounastella, että joku on pielessä nelikossa.
    Vähä penkastiIn kaverin kanssa yks ilta tuossa sitä.
    Jakolaatikko tuntuu kytkevän etukardaanin, ok
    Jakolaatikko antaa sähköohjauksen sille termopatruunalle,ok
    Patruunalle johtoja pitkin tuleva jännite kuormitettuna ei vielä varmistunut, vaan valokynällä vaan (pari teknistä seikkaa ensin yleismittarissa, näköjään) todettiin
    Se termopatruuna lämpenee (hyppypiuhalla akuista suoraan) ja punnertaa ihtensä urooksi lailla kotivävyn, oisko jotain 25mm, riittääkö liikevara, todennäköisesti riittää
    Senverran oli voimaa, että vakio suomiuros jaksoi muutaman hetken vastustaa sitä patruunan tojimista, mutta lopulta se vei voiton.

    En vielä koittanu millään mekaanisesti pakottaa sitä kytkentäholkkia siitä reijästä.
    -Onko siellä etuperässä jotain tavallista, joka voi vastustaa holkin kytkeytymistä?
    -Voiko se lämpöpatruunan työntövoima heikentyä, vaikka se joutilaana toimiikin?
    Kuuluisko siihen patruunan laipan ja perän Laippatason väliin joku tasotiiviste, joka samalla vähentäisi lämmön siirtymistä peräkoppaan, laitoin vaan ihan hydeliimaa nyt.
     
  13. juhis_90

    juhis_90 2nd gear

    Varmista vielä silleen että nelivedon vipu 2wd asentoon, lämpöpatruuna irti ja sen reiästä painat jatkovarrella siirtoholkkia samalla kardaanista pyöritellen. Silleesti saat selville että onko etuperässä kaikki kondiksessa. Itellä tuotti lujasti salapoliisi töitä etukardaanin luistava lämpösovitus holkki. Se selvisi edellisellä tavalla, paitsi että vipu 4wd asennossa ja toinen rengas oli edestä ilmassa mitä ryskytin edestakaisin kaverin pidellessä jatkovartta etuperässä.
     
  14. laapotti

    laapotti 1st gear

    Moro!

    Suuttimien vaihdon jälkeen alkoi tapahtumaan kummia. Sammuilee kesken ajon epäsäännöllisesti, hirveä tärinä seittemänkympin vauhdissa nelosvaihteella (muilla vaihteilla samoilla kierroksilla ok) ja köykänen dieselin katku konehuoneessa ajon jälkeen. Kärry on vuoden 99 Suburban eikä pmd:hen ole koskettu. Mikäköhän ei ole mennyt kuten kirjoissa?? Tosiaan mikään ei ole vehkeessä oikutellut (ainakaan näin pahoin :D) ennen suuttimien vaihtoa. Autossa on Kojon tuning muttei ny kai sentään sillä oo mitään vaikutusta vaik se tehtiinkin vanhoilla suuttimilla. Sekavaa aikaa ystävät hyvät..
     
  15. palontie

    palontie Double Gearhead

    Veteliskö ilmoja jostain?
     
  16. Rolleri

    Rolleri 1st gear

    Äänestän samaa.
     
  17. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Ilmaa jostakin. Tsekkaappa vaikka suodattimen jalustan tiiveys.
    Mulla petti viime suvena o-rengas Virossa ja kulku loppui lopulta samanlaisiin oireisiin. Tuo vuotava o-rengas tosin aiheutti polttoainevuotoa ainakin meillä.
     
  18. Metsässä

    Metsässä 1st gear

    Uusi GMC Subukan omistaja ilmottautuu.

    Ja aloitetaan kysymyksellä jarruista/abs ongelmasta.

    Osaako joku heittää tetsonista että mistä päästä lähden etsimään vikaa kun kylmänä jarrut lyö lukkoon erittäin helposti ja tod.näk. tämän takia abs:t hakkaa. Noin kilometri ajoa niin tilanne paranee, 4-5 kilsaa niin ei ole enään ongelmia.

    Mutta sama ongelma tulee takaisin kun auto seisoo 20-30min.

    Ja silloin kun tuo ongelma on päällä niin poljin tuntuma on hieman agressiivinen, tuntuu että poljinta pitää käsitellä kuin kipeetä p*llua ja jos et käsittele niin se melkein kuin painuu itsestään o_0
     
  19. kojo

    kojo Gearhead

    Aukase ja putsaa + säädä takajarrukengät, sielltä tollasen perussyy yleensä on, tai jos et ite tee niin tuo tänne niin mä voin tehä :p
     
  20. kimbyyri

    kimbyyri 1st gear


    Ja ilmeisesti kostealla kelillä, ja takajarrut..?
     

Kerro tästä muillekin!