FHRA:n ja Drag Racingin nykytila ja tulevaisuus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja tmd, 21.12.2014.

  1. Putte

    Putte 1st gear

    Prokuusella ei tunneta tasoituksia. Lyhyeen kuuseen kyllä saa tarvittaessa rasoitukset, mutta ei toi handicapeilla ajo taida kuskeja palvella, kun normaalisti ajetaan prokuusella.
     
  2. C-barge

    C-barge Gearhead

    Eli et autonkuljettajat lähtis pro-kuusella eri aikoihin liikkeelle ja se joka olis ilman varaslähtöä ekaks maalissa ois voittaja? En tie, vaihtoehtona kait ois et mentäis "rehellisenä" headsuppina ilman tasoituksia. en tiedä miten eritahtiin syttyvät valot vaikuttaa kuskiin, , ainakin oman kaluston reagointinopeuden ass siosta lähtö tapahtuu ku joku sytyttää töökin maalippäässä..
    Ton tyyppistähän ainakin enklannissa joskus ajettiin, Aartomaa jopa voitti moisen. Mun mielestä toi olis todella suuri idea mikäli siihen sais masinoitua "urheiluhengessä" riittävän paljon pärisijöitä. Mut mitä mieltä on kaluston hallitisjat, autojahan riittää kait kyllä. Se ois aivan äärimmäisen komeeta saada tollasia laitteita vaima 16 kaavio. Tai 8 tai 4....
     
  3. MIAMIRACING

    MIAMIRACING 1st gear

    Power world finals Alastarossa oltiin pro stockilla testaamassa 90 luvun puolella.Kovimpaan luokkaan mukaan sellaisenaan ja liimataisen ripa voitti,rullakeppi ronnie bergström kakkosena me kolmosena.Ei paljoo painoa kyselty..:))
     
  4. MIAMIRACING

    MIAMIRACING 1st gear

    Eli 200m ihan heads uppina vaan.
     
  5. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Samaan aikaan lähtö lyhyellä kuusella on ainoa mahdollisuus, ei alkkiksella tuu lähdöstä mitään jos odottelee valojen pikkuhiljaa alastuloa.

    Miksei PS olis mukana? Sekunnin perässä se on lopussa, mutta 1/8 maililla ei niinkään paljoa ja jos nopea alkkis sheikkaa tai menee savuille, on PS autolla aivan hyvät mahdollisuudet voittaa.

    Jos mukaan saa palkintorahaa, niin silloin voi jotain tasoituksia esim finaalin osalta ajatella, sellainen mikä lasketaan lopusta.
    TMD 0
    TMFC -0.3
    PM -0.6
    PS -1.6

    Jos ottais EE ajoista noi "indeksit"
    Muuten kaaviossa aina nopein voittaa, jotta katsojilla pysyy mielenkiinto.
    Lajittelussa vois ajaa Comp tyylillä, jos haluais antaa esim. PS autoille tasoitusta sunnuntaita varten.

    Autoja kuitenkin on ja kauden päätteeksi pelkkä testaaminen on jotenkin turhaa.

    Vois kait muutaman katsojankin saada paikalle houkuteltua?
     
  6. MIAMIRACING

    MIAMIRACING 1st gear

    Ja joku voi sanoa että pitkä kuusi ainoo vaihtoehto.Jos ryhmät yhteen saadaan niin äänestys varmaan kuusesta järkevin vaihtoehto?
     
  7. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Mitäs Nixxon, Knihtilä, Parén, Oksa, Pietilä, Leivo, Raisvuo, Laukkanen, Lantto, Tami, Red and black-Paavola ja muut Prooo-ukot olis mieltä?
    Tuossa ois jo 11 autoa millä vois vetää.

    Sorry jos ja kun jonkun nimi unohtui..

    Ehkä se kuitenkin on parempi ettei mitään indeksejä, nopein voittaa ja piste.
     
  8. C-barge

    C-barge Gearhead

    Samaa mieltä, mistään tajuamtta ja osattomana, mut moisella konseptilla ja liikaa vakavamielisyyttä välttäen "anything could happen". 200m vois olla kova sana, tasoittais kenttää ja kenties ois myös edukkaampaa kalsutokulutuksen suhteen? Jäis se via täysteho 10k+ rundisekuntia pois.
     
  9. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Puolessa matkassa ei olis niin suurta riskiä hajoittaa koko mottia.
    Ehkä se katsomoon ei näytä niin hirvittävän hienolta, mutta kyllä siinäkin möykkää löytyy, varsinkin jos saa kymmenkunta autoa radalle. 16 kaavio tietenkin.
     
  10. nixxon

    nixxon 3rd gear

    Tere
    Eli suomeksi sanottuna kovien autojen comppi
    Kyllä MIKKIS saa väntää "HUPI-SIMCAN" mutterit aika piukkaan jos meinaa
    antaa Pro Stockerille 1,3sek köniin mutta se on eri juttu.
    Idea hyvä mutta onko toteamiskelpoinen?????
    Vaatii kyllä kaikilta kuskeilta aika paljon yhteisymmärystä.
    -aika taulutus suomi finaalit Eikö se ole vain 1viikko ennen pod finals
    -ketkä ajaa EM -sarjaa
    -kustannukset mitä tämä maksaa kilpailijoille/FHRA radan teko koville autoille maksaa ehkä vähän enemmän???
    -Markkinointi tähän jos TV -on out????
    -turvallisuus ehkä 200 olisi parempi (ei välttämättä kiva jos alkkisputkea perseeseen)
    -kyllä melkein indeksit täytyy hoitaa kuusella muuten tulee aika sekava luokka
    Eihän comppikuusi vaikea ole jos vain hoidat oman puolesi sulla jää aikaa nostaa kierokset ihan hyvin.

    Ei muuta Mikkis kun luuri käteen ja soittoja sillä se selviää myös speed-groupin suuntaan


    Ehkä olet just keksinyt uuden luokan EI Huono sanoi Jorma Uotinen
    Nixxon
     
  11. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Noi händikäpit äkkiä laskeskelin päässä EE-ajoista. Vai muistankos mä taas ihan väärin nuo ajat?


    Alkkisten kesken tuskin tarttis niitä?

    Ratahan nyt on kuitenkin suht hyvä finaaleissa, eikä se ekan puolikkaan paremmin preppaaminen mitään tähtitieteellistä olis, hiukan panostaisi siihen lisää?

    Mut joo, ehkä ne jotka sitä haluavat, ottavat luurin käteen ja soittelevat, ei ehkä oo vielä aiheellista Speedgroupia sekoittaa tuohon?
     
  12. supo

    supo Double Gearhead

    Pakko ottaa tähän pieni mainos eli kisahan on ilmainen DRF RY:n jäsenmaksun maksaneille 2014 eli kannatti olla mukana hankkimassa uutta pintaa Alastaroon eli kannattaa olla mukana jatkossakin varsinkin kilpailijoiden niin auto kuin pyöräpuolella.

    DRF vois alkaa promoomaan tätä. Onhan finaalit heidän kisa.[/quote]
     
  13. kapav

    kapav 3rd gear

  14. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Ei kait se ois mahdotonta, mut mä veikkaan et se ei silloin palvelis sitä treenimäisyyttä, voi tulla nopeammille punavaloja kun lähtee sen kaverin lähtemisestä.

    Ihan mahdollinen ajatus se kyllä olis.


    Ja jos joku on sitä mieltä ettei ajanotto pysty siihen, pitäisikö miettiä olisiko aika päivittää se ajanotto?
     
  15. Putte

    Putte 1st gear

    Tehdään nyt ero prokuusen ja lyhyen kuusen välille. Prokuusessa ei tunneta tasoituksia vaan molemmille syttyy aina valot samaan aikaan. Lyhyelle kuuselle on kyllä mahdollisuus laittaa tasoitukset, mutta sitten ei enää puhuta prokuusesta vaan lyhyestä kuusesta handicapeilla. On hyvä muistaa nuo termien erot.
     
  16. joteam1

    joteam1 Gearhead

    Niin, ootko sitä mieltä, etteivät pro-kuskit pysty seuraamaan oman puolensa valoja?
     
  17. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    No onko sillä jotain merkitystä jos puhuu kuusesta mikä tulee nopeasti prokuusena tai nopeana kuusena.


    Kyseessähän ei ole nyt äidinkieli, vaan ajanoton joustavuus ajattaa kumpaakin rataa 0.4 kuusella eri aikaan.
     
  18. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Veikkaan että pystyvät, motti kun huutaa 7000rpm on kuski hieman varpaillaan ja ensimmäisestä ärsykkeestä yleensä lähdetään.

    Ei välttämättä siitä mitä aivot sanoo.


    Itse en ole metriäkään noilla vessoilla ajanut, vain nähnyt pari lähtöä vierestä. Sen perusteella tuota ajatusta miettinyt.

    Kuskeistahan se on kiinni mitä ja miten he haluavat ajaa, jos "pro-kuusi" Comp-tyylillä on se miten olisi paras, niin sitten niin olisi paras.
     
  19. SC 285

    SC 285 1st gear

    Kyl se on varmaan noin ku mitä Mikkis sanoo. Ainakin olis pirun haastavaa. Kuitenkin on seurattava rundeja missä menee kun ei oo pärrää mitä vasten huuattaa. Sit vaan jalka suoraks ku kuuses tapahtuu jotain...

    Mut tossa hommassa vois olla ideaa...

    Ja Putte.. Ihme pätemistä ja jeesustelua joka asiaan. Kaikkee uutta vastaan mitä vaan voi.

    -arska-
     
  20. homer

    homer Double Gearhead

    Eikös Suomessa olisi sen verran pro kalustoa että neljän kaavio saataisiin ryhmään kuin ryhmään (ainakin jos alkkisautot ajaisi kaikki samassa)? Tämä oli siis vain sivusta seuraavan katsojan kommentti.
     

Kerro tästä muillekin!