FHRA:n ja Drag Racingin nykytila ja tulevaisuus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja tmd, 21.12.2014.

  1. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Niin saisi, mutta haluaako tiimit ajaa neljän auton kisaa?
     
  2. supo

    supo Double Gearhead

    Onko sinulla sisäpiiritietoa eli pro teamia ajamaan kisaan?
     
  3. homer

    homer Double Gearhead

    Tuo olikin vain katsojan kommentti. Eli ei ole. Muistelen vain että joitakin vuosia sitten esim. finaalikisassa vielä pro modeja ja alkkispelejä näkyi.
     
  4. mätiäinen

    mätiäinen Gearhead

    Anteeksi - aivot???? :eek: :eek:
     
  5. Putte

    Putte 1st gear

    En kait mä tässä mitään vastaan ole ollut. Ihme olettamuksia.
     
  6. Mikkoli

    Mikkoli Gearhead

    Siis juurikin näin,nyt loppu se indexi jeesustelu :pinup:
    Ei taida olla esim. meikä alkkiksilla varaa antaa etuja pro stockkereille 200m:llä...tahi modeille eli kaikki heads uppina tietty alkuun :soosoo: Kaikille helpompaa...mut loistava idea,toivottavasti ottaa tuulta kaikkien alle :D
     
  7. kapav

    kapav 3rd gear

    Montakos pro modiin suomest menee 200m alle 4s. Alkkis koppakuoriainen menee helposti 3,7s eli aivan vitusti kovempaa. Pro stocki menee suomalaisten voimin parhaimmillaan noin 4,2s. Eli kyl sitä tasotusta voi antaa. Ihmisillä on ihme vinkunaa indeksejä vastaan. Tarkoitus on antaa kuusella tasoitus. Ekana maalissa voittaa. Ei tässä oo tarkoitus olla mitään break out sääntöö, ajettais niin kuin comppii nopeella kuusella (olikohan nyt oikea termi). Näin mahdollistetaan tasaväkinen kilvanajo.
     
  8. SC 285

    SC 285 1st gear

    Tuo oli hieman yleisemmin kuin tähän topiikkiin...
     
  9. jknR

    jknR Gearhead

    Mentäis sit headsuppina tai tasoituksilla, niin jos noi kovat laitteet sais kisoihin esiintymään, niin varmasti tulis katsojia lisää.
    Kyllä ne on ne vehkeet mitkä koukuttaa katsojia!
     
  10. nikkezz

    nikkezz 1st gear

    17v ikää, 12v lajia omin silmin seuranneena (olin mamman vatsassa ku koin ekat nitrolaitteen lähdöt.. hirveen koukuttavaa) voisin väittää et ne vehkeet mitkä menee vaappuen ja kovimpaa on se lajin suola. Itekki koittanu ala-asteelta saakka koittanu saada kavereita ymmärtämään.. "mitä jännää on ajaa vaan suoraa" "ihan tylsä laji, ei tossa tapahdu mitään" noh pari kaveria oon jopa saanut sen verran innostumaan, että ens kesänä saattaa nitrokisoihin tulla katsojaksi.. :eek: :-? Ja ei tällä en väitä sitä, että laji olisi tylsä.. Kukaan mun ikäsistä ei vaan oikeastaan tiedä koko lajin olemassaolosta! :mad: Siinä teille aikuisille vähän pohdittavaa.. ei fhra:n vaan koko _LAJIN_ nykytilasta.. Me nuorisohan ollaan se tulevaisuus 8)Lisätääs nyt tähä loppuu vielä, et meikäläisestä tää laji ei tuu pääsemää eroon ikinä! Kerran jääny koukkuu nii ei siit haluu ikinä irti.. Voisin jopa väittää, et ton voi allekirjottaa aika moni muukin :rotfl:
     
  11. Zege

    Zege 3rd gear

    Tämä haaste ei rajoitu vai nuorisoon. Siis tietoisuus lajin olemassa olosta. Se on oikeasti hyvin vähäistä. Mutta kun kerran olet tuon ikäryhmän edustaja, niin mikä se voisi olla joka saisi kiinnostumaan lajista enemmän? Onko se edes tällainen SM-tason toiminta vai enemmän katukisatyyppistä?

    Vai onko se enemmän siitä kiinni, että mainonta ja muut esille tuominen on V8-tyyppisissä lehdissä ja TV ohjelmissa (huonoon aikaan), kun pitäisi olla enemmän youTube tyyppistä tai muuta? Tällaiset keski-ikäiset alkaa olla yrittämisestä huolimatta aika kuutamolla missä jengi nykyään on.


    Tästä olen huolissani lähes päivittäin :lol:
     
  12. SC 285

    SC 285 1st gear


    Kyllä... Tässä on asiaa ja ajattelemisen aihetta...

    Meillä olis suunnitelmissa esittäytyä jälkikasvun koululla keväällä. Jos vaan päästään opettajien kanssa yhteisymmärrykseen ja ite saadaan vermeet siihen kuntoon... Toivotaan, että homman onnistuessa saataisiin muutama kiinnostumaan lajista...
     
  13. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead


    Lähtisköhän FHRA mukaan tuollaiseen esilläoloon, esim 10 vapaalippua mitkä voisi koululaisten kesken arpoa?
    Sais ehkä uusia lajista kiinnostuneita.
     
  14. Mikkoli

    Mikkoli Gearhead

    :wink: Paperilla mahtavia lukuja,mut meneekö varmasti lähdöstä toiseen käytännössä? Ketään todellakaan väheksymättä,tossa tais kuitenkin olla takana joku muu pointti kuin noi luvut paperilla.
     
  15. C-barge

    C-barge Gearhead

    Joku tossa toi esiin että aiemmin oli SM-kisoissakin noita kovemman luokan laitteita. No, se miks ei oo enää johtuu joitain vuosia takaperin aloitetusta "vähintään kymmenen autoa ryhmässä" politiikasta joka tais ollaedellisen puheen ja toimitusjohtajan lempilapsia. Mikä sitten lie nykyjohdon kanta tuohon asiaan? Ryhmäedustajapalverissa olis ymmärtävinäni ettei tuosta jatkossa tarvitsisi välttämättä pitää kiinni vaan se vaadittais vain SM-arvoon. Mut se on varma et jos pidetään, niin aika paljon jää jatkosssakin näkemättä.
     
  16. SC 285

    SC 285 1st gear

    Mulla olis myös tällai mieli- / muistikuva, että ns. pro autot pakotettiin osallistumaan johonkin olemassa olevaan ryhmään jos vaan autolle sopiva ryhmä löytyy. Tämä keksintö muutaman vuoden takaa. Mahtaako liittyä tohon 10 auton politiikkaan.
     
  17. kapav

    kapav 3rd gear

    Tää sääntö on ollut yks typerämpiä mitä on koskaan ollut. Tappanu muunmuassa compin, sc, sg ja ehkä promodit SM-tasolla.
     
  18. kapav

    kapav 3rd gear

    Muutaman vuoden kokemuksella kyllä ne täällä Suomess suurin piirtein tuolleen kulkee, no pro stockista ei nyt ihan niin tarkkaa tietoa ole. Ajatuksen takana ei kyl ollut muuta kuin et kilpalu olis tasaväkistä. Eikä nuo nyt niin mahtavia lukuja ole, ei noilla kansainvälisillä areenoilla pärjää.
     
  19. homer

    homer Double Gearhead

    Joku oli laittanut naamakirjaan kuvia vuoden 2005 finaaleista ja tuolloin ainakin vielä on ollut pro laitteita mukana usampiakin (ainakin alkkiksia, pro modeja ja Nixxonin Cavalier).
     
  20. SC 285

    SC 285 1st gear

    Kymmenen vuotta on pitkä aika ;)


    Nii ja toi mun edellinen postaus liittyi pro autojen testaamiseen SM-kisoissa. Muistan itekin soittaneeni et mitäs meidän pitäis ajaa...
     

Kerro tästä muillekin!