A833 shifteriasiaa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja nixon, 26.12.2014.

  1. nixon

    nixon 3rd gear

    Löytyykö joltain räjäytyskuvia hurstilaisesta shifteristä? Tai hyviä asennus/korjausvinkkejä tai muuten vaan tarvetta päteä?

    Tilanne siis tämä:
    hommasin halvalla projektishifterin(jostain 80-luvun ramista kuulemma) tuohon ylivaihde 833-toosaan ja vivustot meni kivasti paikalleen kiinnittäessä, mutta ei mee vaihteet päälle paitsi kolmonen ja pakki väkisin väännettynä. Muutenkin väljän oloinen tuo keppi tai en tiiä, ei oo minkäännäköstä kokemusta näistä.

    Shifteri siis ihan tavallinen hurst, pakkitangossa tunnisteena 6353 ja laatikko on pitkähäntäinen, kahdella shifteripaikalla oleva valurautakuorinen 833 od vuodelta '76. Tosin kuiva ja niin siisti sisältä, että ei oo varmaan ikinä ollukaan öljyjä sisällä. Kuvista tulkittuna näyttäis olevan kaikki hilut sisällä kuitenkin ja pyörii nätisti.

    T. jotain on joko rikki tai sitten mää oon kämmänny asennushommissa

    ja korjaussarjojahan näihin ei vissiin saa nykyään enää kaupasta eikä silleen kiinnosta brewerssille lähettäminen
     
  2. Qjet

    Qjet 1st gear

    Jätät vivut irti-keppi vapaa-asentoon-työnnät rautanaulan,poranterän tmv. shifterin rungossa keskellä olevasta reiästä läpi, jolloin keppi lukittuu-varmistat siirtäjien olevan vapaa-asennossa - säädät vivut sopivaan mittaan - asennat paikoilleen - sokat kiinni.Poista käyttämäsi rautanaula,poranterä tmv.
    Varmista millaista öljyä OD-laatikkosi tarvitsee.
     
  3. nixon

    nixon 3rd gear

    Eli ensimmäisenä tsekkaan, että olenko mahdollisesti survonut kohdistusreikään mahdollisesti kuljetusta tai muuten vaan säilytystä varten asennetun rautalanganpätkän tmv rullalle sisuksiin ihmetellessäni toimimattomuutta. Kiitos.
     
  4. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

  5. Qjet

    Qjet 1st gear

    Tuskin, koska silloin vaihdekeppi ei tod.näk. olisi kuvailemasi mukaan väljä, vaan pikemminkin päinvastoin...
     
  6. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Joskus muinoin väljän Hurstin kanssa tappelin, siellä sisällä on putkisokka, mikä voi myös katketa, aiheuttaa kummallisia ominaisuuksia toimintoihin. Samaten jos on varsi vähänkin löysällä, tulee väljyyttä helvetisti lisää.
     
  7. Ville L

    Ville L 3rd gear

    Meneekö vaihteet päälle kun vivustot on irti ja vaihteet laittaa suoraan kopassa olevista lattaraudoista päälle?
    Onko sivukoppa ollut irti? Yhdessä a-bodyn A-833 huomattiin semmoinen että jos sivukoppa ei keskittynyt kunnolla kiinnittäessä, niin vaihteet ei mennyt päälle.
    Pultit löysälle ja sitten liikutteli siirtäjien lattarautoja edestakaisin kun kiristeli kopan pultteja.

    Mulla Hurts super comp 3000 räjäytyskuvat, itse shifter suht sama kuin perusmallitkin paitsi että tangot ja latat paksummat ja tankojen päissä puslat sekä mutterit, sokkaviritelmien sijaan.

    -Ville, 044-9756205, lohja
     
  8. nixon

    nixon 3rd gear

    Täytyy muutenkin laittaa sivukoppa takas kiinni. En saanut sitä helpolla takas silloin joskus niin jätin auki. Nyt on talliin raivattu sen verran tilaa lattialle, että pääsee ihmettelemään näitäkin juttuja taas.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Semmonen.
     
  9. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Noi haarukat pitää laittaa ekaks tohon poskeen kiinni ja vaihde vapaalle.
    Sit kansi kiinni.
     
  10. Mutku

    Mutku Gearhead

    Öö, ihan varmuuden vuaks, vaikkonkii kait ihan peruskauraa loikkarilaatikkomiehille:
    - sen posken toinen niistä ulkopinnan lattaraudoista tulee toisinpäin kun toinen
    - eli normilootassa ne on molemmat samaan suuntaan sojottamassa (ylöspäin?), ja loikkarilootassa sitte (etummainen? joka vekslaa vaihteita od & suora kolmonen ?) vaihteensiirtäjätangon lattarauta on "väärin päin" eli sojottaa alaspäin (?) ja takimmainen (häntää lähempänä oleva, vaihtet 1&2) siis osottaa normaalin laatikon tavoin ylöspäin.

    Sori turha pätemisyritys (taas...) täältä. Heh, jatketaan.
     

Kerro tästä muillekin!