TH-350 pykälät hukassa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Aleksi-mg, 9.1.2015.

  1. Aleksi-mg

    Aleksi-mg 1st gear

    Morjens,

    ostin syssymmällä vähän "sika säkissä" meiningillä auton jossa 350+350, myyjä ei ollut sen paremmin perillä auton tekniikasta eikä itselläkään ole automaattilaatikot mikään ykkösosaamisalue. Kokonaisuus pelittää muuten hyvin, mutta laatikko ei vaihda ykköstä isommalle.

    Asian selvittäminen lienee järkevintä aloittaa modulaattorin ja governorin tsekkaamisella, mutta mieleeni juolahti, voisiko laatikossa olla jonkilainen manual valve body -modifikaatio ja voiko tätä teoriaa testata ajossa rikkomatta koko laatikkoa :D.
     
  2. tabs

    tabs Gearhead

    No jos kerran epäilet että siinä on manuaalikoneisto niin vaihda toki kepistä kakkoselle... Eli jos siellä on reverse manualvalvebody niin: D=1. ja 2=2. 1=3.
     
  3. Aleksi-mg

    Aleksi-mg 1st gear

    Juu näin mä vähän arvelinkin, että senkun kokeilee... Eikös noiden D-2-1 välillä voi vaihtaa muutenkin ajossa ihan samalla tavalla kuin uudemmissakin laatikoissa...
     
  4. t1mppa

    t1mppa 3rd gear

    Jos siinä on manuaalikoneisto niin onkos siinä silloin alipainemodulaattoria ollenkaan?
     
  5. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kyllä manuaalikoneistollakin voi modulaattori olla reijässään mutta ilman letkua. Se pehmentää katukäytössä pikkasen vaihtoa.
     
  6. Aleksi-mg

    Aleksi-mg 1st gear

    Mjaa siinä on kyllä modulaattori ja letku paikoillaan, tosin moottorin päässä letkussa ei ole kiristintä ja se on aika väljästi kiinni, tiedä sitten kuinka paljon tuo vaikuttaa asiaan..
     
  7. arskatehtaalla

    arskatehtaalla 2nd gear

    Mun caprice ei vaihtanut ykköstä isommalle ilman tuota modulaattorin letkua. Ja kyseessä myös th 350
     
  8. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Kyllä se vaihtaa mutta vasta kovilla kierroksilla,laatikko luulee että ajetaan lapa lattiassa ja ei vaihda vasta kun kierrokset on tapissa.
    Lähteny modulaattorin letku aika monesti irti ja sen kyllä huomaa aika äkkiä kun ei mitään tapahdu vaikka pitäis.
    Kokeile imeä siitä letkun päästä että fuskaako ilmaa,ei sais fuskata-->tiiviimmin kiinni.
     
  9. spinneri

    spinneri Gearhead

    Ihan pienen-pieni tarkennus... Fuskata = huijata, falskata = vuotaa. ;-)


    Itsekin sanoissa sekoileva

    Jari Sjöman
    Spinneri Magazine
     
  10. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Joo,onhan se noin...kiitos selvennyksestä.

    Itsekkin jonkun verran sekoillut.Ja fuskannut falskaamalla väärää tietoa interwebbiin

    P.Naumanen
    Aku Ankan taskukirja :rotfl:
     
  11. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    ^ Onks Naumasto Naumasen Mikko sukua :D
     
  12. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    Ei oo...tää on vaan mun nettialterego :D
     
  13. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Aaa :D oli skapparina intissä semmonen :D
     

Kerro tästä muillekin!