Missä kaikki jenkkifarmarit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja ripe, 11.10.2009.

  1. makkepuu

    makkepuu Gearhead

    kannet vaan tekasis, joo :rotfl:
    -kannet
    -takaovet pehua niin että ulkopellit lepattaa
    -kuskinpuolelta rungossa nyrkinmentäviä reikiä "useita"
    -kuskinpuolen b-tolppa ei ole alaosastaan missään kiinni
    -tavaratilan pohja tehty valkoisesta sikamassasta
    -takapyöränkoteloiden sisäpuoliset saumat irti toisistaan (ne mistä uittaa vettä takapenkin alle)
    -takalattiat molemmat sisältäpäin pehuuntuneet niin että painuu ja ritisee mutta ei vielä menny puukko läpi, ehjä ens syksynä?
    -kuskinlattiassa sama homma noin 20x40cm palanen
    -repsikan b-tolpan juuressa alkava mätä "paikattu" siis peltilappu päällä ja hitsimakkarat siinä peltilapussa mutta ei tolpassa. eli on "tehty" mutta ei korjattu
    -toinen takajousi oli RUOSTUNU poikki
    -ilmaiskareista toinen oli ruostunu poikki, toinen muuten vaan kussu öljyä pihalle
    -koko runko, siis aivan koko helvetin runko puskurista puskuriin hilseilee jotain ikivanhaa kovaa massaa ja sen alla on pelkkää ruostetta
    -takaluukku, perimmäiset tolpat, etuovet, pyöränkaaret takana ja jotain muitakin paikoja niin pintaruosteessa että joutuu maalaamaan koko laitoksen, tai ehkä konepelti ja katto saattais mennä vielä
    -en löytäny runkonumeroa, se on kai mädäntyny ja pudonnu maantielle

    noh jotain tollasta pientä iltapuhdetta ennen ku kehtaa leimalle mennä. niinjoo ja otin trafista sen tietolomakkeen, tuota on leimattu 2009 öö oliko 7 vai 9 kertaa. vissiin ollu vähän ruostehommia :poff:

    kaikkeen paskaan mäkin nyrkkini upotan :rotfl: vituttaa kun kerran purin paljon paremman osiksi :soosoo:
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Uskalsin koittaa noita kattokoristeita, mutta en kyllä enempää laittais noihin keksintöihin kiinni :rotfl: .
    [​IMG]

    Mun hylsyn alusta on massattu joskus vuosia sitten eikä katsoukko vaikka oikein koitti löytäny yhtään heikkoa kohtaa.
     
  3. pikkupiru

    pikkupiru Double Gearhead

    matkaa tulis melkei 500km per suunta. jos vaik lähempää löytys.
     
  4. esmi

    esmi Gearhead

    Pikku vikoja! helppo korjata! näytelmästä ja Tv elokuvasta KATSASTUS! ruottalaista vittuilua! kannattaa katsoa! jos jostain näkyy!
     
  5. jariha

    jariha Double Gearhead

    eppäilen silti :rotfl: ja juu oon kyllä seurannu näitä helevetin ruosteita näissä amerikan mosseissa?(5kpl)
     
  6. Ruumis

    Ruumis 3rd gear

    Jääny jenkkifarkkuharrastukset vähille, vähän jarruttanut noi hitsikone ja moottorinosturihommaukset, mutta nyt ne on hommattu niin kait noi tekosyyt pitää unohtaa.
    Jos nyt tässä parin kuukauden sisään löytäis ehjän 307 5A kansilla, niin sais kesäks lotjakkeen ajoon.
    Montakohan vuotta tätäkin on suunniteltu? 4v? noooh, muut autot ympärillä aina hidastaa...
     
  7. DD6

    DD6 Gearhead

    5kk ilman farkkua nyt. Vähän ristiriitainen olo kyllä, Buickin kanssa yhdessä vietetty aika oli kyllä melkoisen vaihtelevaa koneenvaihtoineen kaikkineen. Sitten kun sai yksi toisensa jälkeen toimimattomat asiat toimimaan kuten tehdas tarkoitti, tuli kunnollisia onnistumisen tunteita. Paljoahan nuo huollot tai osat eivät maksaneet per kerta, mutta kyllähän kokonaismäärä oli isohko.
    Tosin, eipä mikään auto ole ilman huoltamista liikkunut.

    Eli, katsotaanpa taas tulevaisuudessa, josko sitä kuitenkin hankkisi yhden leppäjeepin. Ainakin se oli hauskaa niin kauan kuin sitä kesti.
     
  8. Jokeri

    Jokeri Double Gearhead

    Niin löytyy, mutta... Niissä oli jotkut metallilätkät tielä. Eli siis ne oli tulpattu, ihan ku olis ollut vielä tehtaan tekemän näköiset tulpat. Noh hätäkös tässä. Rumpu rälläkällä yläosastaan halki napaan asti. Tuurna lekalla railoon, niin johan sai rummun vaan napata käteen.
    Oli uudet rummut, kengät, asennussarjat ja sylinterit odottamassa niin sai vähän tehdäkin damagea entisiin osiin.

    Pitääkö auto muuten leimata joka vuosi? Ei muuten mut viime maanantaina olis pitän leimata. Noh ei kai se ny ole niin nöpön nuukaa
     
  9. Herje

    Herje Double Gearhead

    Ei tarvii. Mutta muistaa vaan ajella omilla kylillä eikä jää pörräilemään :poff:
     
  10. Qjet

    Qjet 1st gear

    Ne metallilätkät lähtee napauttamalla ja syntyneisiin säätöaukkoihin saa mm. Nippeli-Tepolta peltisiä ja myös muovisia tulppia. Joissakin jarrurummuissa on myös vastaavat "heikennykset" ja niiden paikalle syntyviä reikiä on näppärä käyttää, jos ajoneuvossa on sellaiset erikoisvanteet, joiden raosta sattuu juuri tuo säätöreikä näkymään.
     
  11. Jokeri

    Jokeri Double Gearhead

    Joo ma arvasin että ne lätkät lähtee lyömällä, mutta siihen akselin alla olevan puupöllin ja jarrukilven väliin ei sopinu lyömään. että olisin sitä puupölliä muualle siirtäny? Näää. Rälläkkä oli ennen kaikkea Miehekäs Menetelmä®
     
  12. pikkuVILLE

    pikkuVILLE 1st gear

    Capricen (-83) jarruihin liittyen, mitäs kun tuossa omassani on tuo jarrujen merkkivalo ruvennut palamaan lähes koko ajan ja takapää ei jarruta ollenkaan, tai ainakin erittäin heikosti. Vittumainen ajaa näin talviliukkailla kun eturenkaat menevät lukkoon ja takapää vaan puskee autoa eteenpäin. Jarrupoljin myös muuttuu kovaksi aina välillä. Tuon valon saa sammumaan jos polkaisee jarrua nopeasti ja kovaa, meinaisiko se sitä, että siellä olisi ilmaa linjoissa vai mitä?
    Jarrukenkien säädöistä yms. en ole vielä ehtinyt ottamaan selvää, kun ei ole ollut paikkaa missä autoa laitella. Jarrunestettä ei kulu, on pysynyt siinä MIN ja MAX puolivälissä koko ajan.
     
  13. Holley

    Holley Gearhead

    Jospa jarrupaineen säädin olisi sökö, se jakokappale siinä runkopalkissa. Sehän vertaa jarrupaineita etu- ja takapään välillä ja jos yleensäkin erot ovat isot, niin siinähän jarrun merkkivalo sitten syttyy.
    Mekaanisesti rumpujen ja niiden toimivuudenhan testaat esim. käsijarrulla, joka nyt tälleen omana veikkauksenani siis sinulla toiminee ok?
     
  14. ktech

    ktech 3rd gear

    näinköhän vaan on vuoto jossain, jonka takia se proportion valve pistää taakse menevän linjan poikki (näin ollen nestettäkään ei häviä). tyypilliset vuotopaikat taakse menevä pitkä putki, samoin kuin banjon päällä olevat putket. sylinteritkin voi toki vuotaa rummun sisällä.

    nuo katsoisin ekana, jos ei löydy vuotoa niin sitten jarrujen ilmausta ja taas katsomaan tippuuko jostain nestettä.
     
  15. pikkuVILLE

    pikkuVILLE 1st gear

    Aivan juu, eipä tullut mieleen että sehän sulkee sen takapiirin niin ei se paljon voikaan vähentyä se jarruneste. Pitää joku päivä tutkia noi jarrukamat, pahahan sitä muuten on arvuutella tän enempää.
     
  16. Jokeri

    Jokeri Double Gearhead

    Arvatkaa kuka osas kasata takajarrut väärin. Jarruvoimissa heittoa tuollaset keposet 50%... Olikos se nyt niin että pitkällä kitkapalalla olevaan tulee käsijarrun klipu vai kumminkos päin se ol?
     
  17. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Vanha kansan viisaus on että älä ikinä pura molempia jarruja samaan aikaan, jos et tiedä mitä teet ;)
     
  18. ktech

    ktech 3rd gear

    onneksi on internet:

    [​IMG]

    käsijarrun vipu pitempään hihnaan
     
  19. Jokeri

    Jokeri Double Gearhead

    Joo tää olis menny ihan käsikirjoituksen mukaan jos olis vaan ottanu toiselta puolen mallia mutta meninkin piru lukemaan aiheesta amerikkalaisesta autolehdestä http://www.hotrod.com/how-to/additional ... the-world/
    Niin siinähän se sitten valahti reisille tämä homma. Eli jos olisin menny autuaan tietämättömänä mistään hienouksista ja ottanu vain toiselta puolelta mallia niin homma olis menny laakista oikein
     
  20. Jokeri

    Jokeri Double Gearhead

    Nyt tarttis apuja. Oldis 307 sanoo höpöhöpöhöpö PÖPÖMPÖPÖM höpöhöpöhöpöhöpö höpö PÖPÖMPÖPÖPÖM höpö höpö höpö. Eli siis ampuupi putkeen. Eli siis palamatonta pentsiiniä tulee läpi. Lambda vaihettu just. Tulpat viime keväänä kuin myös tulpan johot. jakajan kans ja pyörijä syksyllä. EFE venttiili jumissa, ilmeisesti kiinni asennossa. EGR putsattu ja testattu, vaikuttaas toimivalta. alipaineletkuja suihkuteltu crc:llä auton ollessa käynnissä. ei vaikutusta toimintaan. Ilmastoinnin kuivaajan kyljessä olevassa alipaine säiliössä toinen letkulähtö murtunu, pitää korjata.
    Koneen alta menevä pakoputken osa saattaa vuotaa toisesta päästä. Ryypyn jouselle menevä pieni lämpöputki putsattu, ja ryyppy aukee.
    Perjantaina katastus pomppasi mm päästöistä. HC 1268 ppm tais olla kokolailla. Sen jälkeen kateltu tuo ryypyn aukeaminen kuntoon. Kaasarista kun irrotti seossolenoidin pistokkeen niin käynti muuttu hieaman ja kierrokset nousi jonkin verran.

    Diagnoosini on että tuo pakoputken vuoto vaikuttaa juuri sen, että huijaa lambdaa luulemaan seosta laihaksi, tietokone korjaa rikkaammalle ja se on sitten siinä? pakoputken koneen alle tuleva osa vaihtoon. Mutta mites toi EFE? heivaanko vaan läpän sieltä mäkeen vai onko mitään todellista perustelua miksi se kannattaisi pitää mukana menossa? Vastauksia kiitos äkkiä kun pitäis saada käyttöauto leimattua
     

Kerro tästä muillekin!